« shopping therapy σε περίοδο μνημονίου….»

Οι  θερινές εκπτώσεις διανύουν τη δεύτερη ήδη εβδομάδα ……

Πως και πως τις περίμενε η φίλη μου η Γωγώ ……

Ξέρετε τι οικονομία έκανε όλους αυτούς τους μήνες…..;

Έκοβε κάτι από εδώ κάτι από εκεί, και αν με ρωτάτε τι δεν είναι και δύσκολο να σας απαντήσω……

Περιόρισε τις βραδινές εξόδους σε καφετέριες και ταβερνάκια, κήρυξε και «στρατιωτικό νόμο» στο σπίτι αποφασίζοντας  λιτοδίαιτα γεύματα…..

Οι  θερινές εκπτώσεις διανύουν τη δεύτερη ήδη εβδομάδα ……

Πως και πως τις περίμενε η φίλη μου η Γωγώ ……

Ξέρετε τι οικονομία έκανε όλους αυτούς τους μήνες…..;

Έκοβε κάτι από εδώ κάτι από εκεί, και αν με ρωτάτε τι δεν είναι και δύσκολο να σας απαντήσω……

Περιόρισε τις βραδινές εξόδους σε καφετέριες και ταβερνάκια, κήρυξε και «στρατιωτικό νόμο» στο σπίτι αποφασίζοντας  λιτοδίαιτα γεύματα…..

Απαγόρευσε το κρέας, το πολύ μια φορά την εβδομάδα μοσχαράκι και μία κοτοπουλάκι, όσο για ψαράκι, εννοείται μπαρμπουνάκι ή κουτσουμούρα, αυτό κάθε δεκαπέντε, μίκραινε τη λίστα του σούπερ μάρκετ, άφησε να μακραίνει και το μαλλί-το κομμωτήριο κοστίζει-και   έτσι μπόρεσε και γέμισε τον κουμπαρά για τις εκπτώσεις……

Αν αναρωτιέστε γιατί όλη αυτή η διαδικασία από τη στιγμή που υπάρχουν και οι πιστωτικές κάρτες….;

Σας θυμίζω ότι και αυτές πλέον χρησιμοποιούνται με φειδώ και προσοχή ένεκα των μνημονίων  και της ….περιορισμένης χρεοκοπίας της χώρας….

Αλλά και σας κάνω γνωστό ότι η φίλη μου η Γωγώ μισεί τις πιστωτικές και δεν τις χρησιμοποιεί ποτέ….είναι σε ένα από τα λίγα που συμφωνούμε…..

 

Δεν ξέρω βέβαια αν τον κουμπαρά για να ξεκινήσει το shopping therapy το σπάσει σήμερα,  ή περιμένει και άλλο για να πέσουν ακόμη περισσότερο οι τιμές, εκείνο πάντως που μου έχει πει είναι ότι ένα ταγεράκι, ένα φορεματάκι, το αγαπημένο της τζιν και δυο ζευγάρια παπούτσια, από τις μπουτίκ-που όλη την προηγούμενη περίοδο ήταν απροσπέλαστες για τα δικά της βαλάντια-της αρεσκείας της θα καταφέρει να τα κάνει δικά της…..

Τέρμα πια τα κινέζικα και τα ιμιτασιόν, έτσι μου είπε…..

Βέβαια τις εκπτώσεις δεν τις αναμένουν  με λαχτάρα μόνο οι καταναλωτές και καταναλώτριες σαν τη Γωγώ, αλλά και οι καταστηματάρχες……

Οι όποιοι όλους αυτούς τους μήνες βλέπουν τα ταμεία τους να πηγαίνουν από το κακό στο χειρότερο……

Ήταν που ήταν χάλια, ήρθε και η οικονομική κρίση και τα μέτρα των μνημονίων που ξεφυτρώνουν σαν τα μανιτάρια και τους αποτελείωσε…..

Μάλιστα οι έμποροι φοβούνται ότι η αγοραστική κίνηση θα είναι πολύ μειωμένη σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια…..μάλιστα οι πρώτες εκτιμήσεις δεν είναι και οι πιο αισιόδοξες….

Και ήδη όταν  οι προεκπτώσεις και οι προσφορές των προηγούμενων ημερών δεν απέδωσαν τα αναμενόμενα……

 

Οι καταναλωτές δεν έδειξαν να ενθουσιάζονται από τις  μειωμένες τιμές, ώστε να διαθέσουν χρήματα για ψώνια που δεν ήταν άκρως απαραίτητα…..

Ωστόσο υπάρχει και το αισιόδοξο για τους καταστηματάρχες σενάριο, σύμφωνα με το οποίο οι προεκπτώσεις δεν έπεισαν τους καταναλωτές, οι οποίοι περιμένουν να αρχίσει επίσημα η εκπτωτική σεζόν στα καταστήματα, έτσι ώστε να επωφεληθούν από ακόμη μεγαλύτερες μειώσεις τιμών…..

Με τη σειρά τους πολλοί έμποροι επενδύοντας στα ψώνια της τελευταίας στιγμής, πριν από τη μεγάλη αυγουστιάτικη εξόρμηση των καταναλωτών στα μέρη παραθερισμού, αναμένεται να μειώσουν ακόμη περισσότερο τις τιμές……

Δεν είναι εκείνοι που λένε πως θα αναγκαστούν να ξεπουλήσουν όσο –όσο για να επιβιώσουν….

Έτσι με ιστορικά υψηλά ποσοστά μείωσης των τιμών συνεχίζεται  η περίοδος των θερινών εκπτώσεων, σε μια από τις δυσκολότερες χρονιές για το λιανεμπόριο…..

 

Από την άλλη όμως με την περίοδο των προσφορών που είχαμε το προηγούμενο χρονικό διάστημα η αλήθεια είναι πως οι καταναλωτές έχουν μπερδευτεί αναφορικά με τις πραγματικές τιμές των προϊόντων στην κανονική περίοδο σε σχέση με αυτές των  προεκπτώσεων και προσφορών και με αυτές που ισχύουν τώρα…..

Όσοι δεν είχαν κάνει έρευνα αγοράς, μάλλον πιάνονται αδιάβαστοι , για αυτό και θα πρέπει να προσέξουν για να βγουν κερδισμένοι και όχι χαμένοι από τις αγορές που θα κάνουν…..

Έτσι η στήλη μετά και τη συζήτηση που είχε με τη φίλη Γωγώ, σας υπενθυμίζει κάποιες από τις οδηγίες του Ελληνικού Κέντρου Καταναλωτών, για το τι πρέπει να προσέξετε ως καταναλωτές και ποιες παγίδες να αποφύγετε ώστε οι θερινές εκπτώσεις να λειτουργήσουν προς όφελός σας, ειδικά φέτος που σε κάθε οικογένεια επικρατεί καθεστώς σκληρής λιτότητας…..    

 

Για όσους λοιπόν δεν βγήκαν μέχρι τώρα στην αγορά, αλλά και για όσους έχουν τη δυνατότητα να συνεχίσουν το shopping therapy και δεύτερη και τρίτη φορά, καλό  λοιπόν θα ήταν να σκεφτούν τα ακόλουθα…..

-Πριν βγείτε για ψώνια να σκεφτείτε καλά τις ανάγκες που έχετε και δημιουργείτε τεχνητές, μη πέφτετε θύματα της υπερκατανάλωσης……

-Μην αγοράζετε με τη λογική του φθηνού εάν δεν το χρειάζεστε, είναι περιττό και δεν έχετε κανένα κέρδος….

-Μην επηρεάζεστε από τη διαφήμιση. Η ωραιοποιημένη εικόνα των προϊόντων δε σημαίνει ότι ανταποκρίνεται και στην πραγματικότητα….

– Πριν αγοράσετε, κάνετε μια έρευνα αγοράς, συγκρίνετε τιμές και επιλέξτε σωστά…..

-Κάθε είδος πρέπει να αναγράφει δυο τιμές. Μία που ίσχυε πριν την έκπτωση και μια που προκύπτει μετά, καθώς και το ποσοστό της έκπτωσης….

-Η αγορά προϊόντων με δόσεις ή πιστωτικές κάρτες, πρέπει να δίνετε προσοχή σε κάθε λεπτομέρεια, για τους όρους που διέπουν τη συνδιαλλαγή…..

Ζητείστε για όλα τις αγορές σας αποδείξεις και μην ξεχνάτε ότι μέρος της ευθύνης έχουν αι οι καταναλωτές, εάν στο δρόμο σας γίνει έλεγχος και δεν έχετε απόδειξη, το δε πρόστιμο είναι μεγάλο…..

-Ενώ τέλος αποφύγετε το συνωστισμό, ανάμεσα στον πολύ κόσμο υπάρχουν και μερικοί που δε θέλουν να ξοδέψουν, αλλά σκοπεύουν να «ελαφρύνουν» το δικό σας πορτοφόλι…..

Σχετικά Άρθρα

Back to top button