Δεν θέλω να ψηφίσω σαν πρόβατο. Θέλω να ξέρω για ποιο «ΟΧΙ» και για ποιο «ΝΑΙ» θα ψηφίσω

Την Κυριακή καλούμαι να τοποθετηθώ με ένα «ΟΧΙ» ή ένα «ΝΑΙ» χωρίς όμως οι δύο πλευρές να μου έχουν εξηγήσει και να έχουν δεσμευτεί με απόλυτα ξεκάθαρο τρόπο για το νόημα που θα έχει το «ΟΧΙ» ή το «ΝΑΙ» που θα επιλέξω.  Έχω ακούσει τόσες ερμηνείες του τι σημαίνει το «ΟΧΙ» και τι το «ΝΑΙ» που κυριολεκτικά τα «έχω παίξει». Ο ένας μου λέει ότι το «ΟΧΙ»  σημαίνει «ΟΧΙ στην σκληρή πρόταση των δανειστών» και  ο άλλος ότι σημαίνει «ΟΧΙ στο Ευρώ». Ο ένας μου λέει ότι το «ΝΑΙ» σημαίνει  «ΝΑΙ στην πρόταση των δανειστών»  και ο άλλος ότι σημαίνει «ΝΑΙ στο Ευρώ».

Την Κυριακή καλούμαι να τοποθετηθώ με ένα «ΟΧΙ» ή ένα «ΝΑΙ» χωρίς όμως οι δύο πλευρές να μου έχουν εξηγήσει και να έχουν δεσμευτεί με απόλυτα ξεκάθαρο τρόπο για το νόημα που θα έχει το «ΟΧΙ» ή το «ΝΑΙ» που θα επιλέξω.  Έχω ακούσει τόσες ερμηνείες του τι σημαίνει το «ΟΧΙ» και τι το «ΝΑΙ» που κυριολεκτικά τα «έχω παίξει». Ο ένας μου λέει ότι το «ΟΧΙ»  σημαίνει «ΟΧΙ στην σκληρή πρόταση των δανειστών» και  ο άλλος ότι σημαίνει «ΟΧΙ στο Ευρώ». Ο ένας μου λέει ότι το «ΝΑΙ» σημαίνει  «ΝΑΙ στην πρόταση των δανειστών»  και ο άλλος ότι σημαίνει «ΝΑΙ στο Ευρώ».

 

Και πως θα ψηφίσω χωρίς  να ξέρω τελικά τι πραγματικά σημαίνει;  Δεν θέλω να ψηφίσω σαν πρόβατο ακολουθώντας τυφλά  κάποιο κριάρι που με καθοδηγεί. Γιατί θα αισθανθώ γελοίος  και ανάξιος να φέρω τον τίτλο του «πολίτη». Αναγκάστηκα λοιπόν να κάνω την προσωπική μου έρευνα, πράγμα που τώρα πια με το διαδίκτυο δεν είναι τόσο δύσκολο. Και τότε διαπίστωσα ότι οι παραλλαγές στις ερμηνείες του «ΟΧΙ» και του «ΝΑΙ» έχουν βάθος αμέτρητο.  Στο άρθρο μου αυτό θα παρουσιάσω τις σημαντικότερες ερμηνείες,  αυτές δηλ. που εκφράζονται από εμπλεκόμενους με την πολιτική που λόγω της θέσης τους μπορούν να επηρεάσουν τις εξελίξεις μετά το «ΟΧΙ» ή το «ΝΑΙ».  Αναφέρονται μέχρι την ώρα που γράφονται όλα αυτά, γιατί οι εξελίξεις είναι καθημερινές. 

 

Επισήμως το «ΟΧΙ» και το «ΝΑΙ» είναι αυτό που γράφει το ψηφοδέλτιο:

 

 

 

Οπότε για να αποφασίσω τι θα επιλέξω θα πρέπει να διαβάσω τι ακριβώς λένε αυτά τα δύο αγγλικά κείμενα. Στην αρχή τρόμαξα, γιατί τα αγγλικά μου δεν είναι τόσο καλά, αλλά ευτυχώς το Υπουργείο Εσωτερικών φρόντισε να αναρτήσει την  επίσημη μετάφρασή τους. Όποιος θέλει να ξέρει τι θα ψηφίσει  τη Κυριακή μπορεί να βρει τα κείμενα στην ιστοσελίδα του Υπουργείου http://www.ypes.gr.  Αν και τελικά είναι ξεπερασμένα γιατί στο μεταξύ μας έστειλαν  νεώτερη πρόταση.  

 

Οι δανειστές μας, Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ) και Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ) δια στόματος ηγετών κρατών, πολιτικών και άλλων αξιωματούχων της Ευρωπαϊκής Ένωσης μου λένε ότι το «ΟΧΙ» μου θ σημαίνει «ΟΧΙ στην Ευρώπη και στο Ευρώ»:

 

 

 

Την ίδια παραπάνω ερμηνεία δίνουν και οι πολιτικοί αντίπαλοι της Κυβέρνησης:

 

 

 

Στην πορεία οι ευρωπαίοι τα μπέρδεψαν κάπως τα πράγματα: 

 

 

 

Αλλά σύγχυση ως προς την ερμηνεία του «ΟΧΙ» και του «ΝΑΙ» υπάρχει και στο κυβερνητικό κόμμα, τον ΣΥΡΙΖΑ, εξαιτίας των διαφορετικών τάσεων που υπάρχουν μέσα σ’ αυτό. Ο Πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, επικεφαλής της κυριότερης τάσης του ΣΥΡΙΖΑ,  είναι αυτονόητο ότι δίνει την ερμηνεία της κατά λέξης απόδοσης του ερωτήματος. Ότι δηλ. το «ΝΑΙ» σημαίνει «ΝΑΙ στην πρόταση των δανειστών» και το «ΟΧΙ» σημαίνει «ΟΧΙ στην πρόταση και συνέχιση  της διαπραγμάτευσης με νέες προτάσεις» και ότι δεν αφορά το «ΝΑΙ ή ΟΧΙ στο ευρώ».

 

 

Ο Παναγιώτης Λαφαζάνης, Υπουργός της Κυβέρνησης και επικεφαλής της δεύτερης μεγαλύτερης συνιστώσας του ΣΥΡΙΖΑ, της «Αριστερής Πλατφόρμας», κατά την ομιλία του στην συνεδρίαση της Βουλής στις 27/7/2015 για το δημοψήφισμα επανέλαβε πολλές φορές ότι το «ΟΧΙ» δεν σημαίνει «ΟΧΙ στο Ευρώ»:

 

 

Όμως η άποψη της συνιστώσας αυτής  του ΣΥΡΙΖΑ, όπως εκφράζεται μέσα από την αρθρογραφία της  ιστοσελίδας ΙΣΚΡΑ στην οποία φιλοξενούνται οι απόψεις των μελών της «Αριστερής Πλατφόρμας» είναι εντελώς διαφορετική. Οι περισσότεροι αρθογράφοι, οι οποίοι όλο αυτό το 5μηνο διαφωνούσαν με τις προτάσεις του Αλέξη Τσίπρα προς τους δανειστές, γιατί τις θεωρούν απαράδεκτες υποχωρήσεις, θεωρούν ότι το «ΟΧΙ» σημαίνει «ΟΧΙ στην συνέχεια των διαπραγματεύσεων»:

 

 

 

Στο νέο του όμως διάγγελμά ο Αλέξης Τσίπρας την 1/7/2015 διαχώρισε την άποψή του από τη  άποψη αυτού του κομματιού του ΣΥΡΙΖΑ. Επιβεβαίωσε ότι «ΟΧΙ» δεν σημαίνει «ΟΧΙ στο Ευρώ» ούτε «ΟΧΙ στην συνέχιση των διαπραγματεύσεων.        

 

 

Στην συνέντευξή του στην ΕΡΤ1 ο Αλέξης Τσίπρας δήλωσε και κάτι πού έδωσε αφορμή για νέα ερμηνεία του «ΝΑΙ» ή του «ΟΧΙ». Είπε:         

 

     

Με την δήλωση αυτή άρχισε να διακινείται μια νέα ερμηνεία του «ΝΑΙ» ή του «ΟΧΙ», ότι «ΝΑΙ σημαίνει εντολή για νέα κυβέρνηση».

 

Οι πολιτικοί αντίπαλοι της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ είδαν σε αυτήν την ερμηνεία την ευκαιρία να ρίξουν τη κυβέρνηση. Ο συλλογισμός τους είναι απλός: αν ο λαός υπερψηφίσει το «ΝΑΙ», τότε  ο Τσίπρας θα αναγκαστεί, όπως ο ίδιος το δήλωσε, να παραιτηθεί. Από την άλλη, οι υποστηρικτές της κυβέρνησης είδαν στην ερμηνεία αυτή το μέσον για να εμποδίσουν στο να επιλέξουν το «ΝΑΙ», τόσο αυτοί που εμπιστεύονται τον Αλέξη Τσίπρα για να συνεχίσει την διαπραγμάτευση, αλλά φοβούνται από το ενδεχόμενο εξόδου από το Ευρώ, όσο και αυτοί που δεν θέλουν ούτε το «ΝΑΙ» στην πρόταση των δανειστών ούτε το «ΟΧΙ» και την συνέχιση των διαπραγματεύσεων, θεωρώντας ότι όποια συμφωνία με τους δανειστές και αν επιτευχθεί θα είναι το ίδιο καταστροφική για την χώρα και τον λαό.  Οπότε προκειμένου να εμποδίσουν τους παλιούς πολιτικούς να ξαναγυρίσουν κάνοντας τον ΣΥΡΙΖΑ μια απλή «αριστερή παρένθεση» θα απορρίψουν το «ΝΑΙ», το λευκό, την αποχή ή το άκυρο που προτείνει το ΚΚΕ.

 

Αυτήν την ερμηνεία του «ΝΑΙ», δηλ. παραίτηση της κυβέρνησης Τσίπρα, ο εκ των λεγόμενων «ΠΑΣΟΚοσογενών» βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Μητρόπουλος δεν την δέχεται:

    

 

Τελικά μόνο για το περιεχόμενο της πρότασης επί της οποίας καλούμαστε να πούμε «ΝΑΙ ή «ΟΧΙ» δεν γίνονται συζητήσεις. Κανένας, ούτε από τους υποστηρικτές του «ΝΑΙ» ούτε από τους υποστηρικτές του «ΟΧΙ», δεν μπαίνει στον κόπο να μας αναλύσει για να καταλάβουμε τι λέει τέλος πάντων αυτή η πρόταση των δανειστών που μας καλούν θα δεχθούμε ή θα απορρίψουμε.  Και έτσι αποδεικνύουν περίτρανα, ότι το ερώτημα του δημοψηφίσματος χρησιμοποιείται ως πρόσχημα και ότι μετά το δημοψήφισμα ο καθένας θα πάρει το αποτέλεσμα και θα χρησιμοποιήσει όπως επιδιώκει. Αν βγει το «ΝΑΙ», θα το πάρουν αυτοί που ονειρεύονται τη επιστροφή τους στις κυβερνητικές καρέκλες (και τα οφέλη βεβαίως- βεβαίως που τις συνοδεύουν)  λέγοντας ότι ο λαός ψήφισε ενάντια στην κυβέρνηση. Αν βγει το «ΌΧΙ» θα το πάρει ο Αλέξης Τσίπρας και θα πάει να διαπραγματευτεί και να φέρει νέα πρόταση, που και  πάλι δεν θα την θέλει ένα κομμάτι του ΣΥΡΙΖΑ και θα αναγκαστεί να την ξαναβάλει σε δημοψήφισμα, και φτου και απ΄ την αρχή.

 

Το να πατάς σε δύο βάρκες και να καταφέρνεις να ισορροπείς είναι δύσκολο. Πόσο μάλλον το να πατάς σε τρεις ή περισσότερες. Στην περίπτωση του Αλέξη Τσίπρα, η μία βάρκα είναι ο βασικός κορμός του ΣΥΡΙΖΑ που είναι προσανατολισμένος στη ευρωπαϊκή πορεία της χώρας, η δεύτερη βάρκα είναι  το κομμάτι του ΣΥΡΙΖΑ που θέλει την ρήξη με την Ευρωπαϊκή Ένωση, και η τρίτη βάρκα είναι οι ΑΝΕΛ, ένα βαθιά  συντηρητικό κόμμα με ανθρώπους με ξεπερασμένες και οπισθοδρομικές αντιλήψεις, που θα είναι ένα συνεχές εμπόδιο σε κάθε προοδευτική κίνηση του ΣΥΡΙΖΑ, πράμα που το έδειξαν ήδη με την καταψήφιση του νόμου για τη ιθαγένεια και την ανάγκη του ΣΥΡΙΖΑ να στηριχθεί στις θετικές ψήφους αντιπολιτευόμενων κομμάτων. 

 

Ας μιλήσουμε και λίγο για την ταμπακιέρα, δηλ. το σχέδιο συμφωνίας που αντιπρότειναν οι   δανειστές έναντι των προτάσεων της κυβέρνησης, για το οποίο θα ψηφίσουμε την Κυριακή, και να δούμε τι κατάφερε και πέρασε η διαπραγματευτική ομάδα για να περιοριστεί η κοινωνική ανισότητα, που κατά τη γνώμη μου είναι άθλος, και που όποιος διαπραγματευτής προκύψει μετά το «ΝΑΙ» ή το «ΟΧΙ» της Κυριακής θα πρέπει να τα διαφυλάξει ως κόρη οφθαλμού και ως αφετηρία της νέας διαπραγμάτευσης.   

 

 

 

Αντιμετώπιση της κοινωνικής κρίσης και ενίσχυση της δίκαιης μεταχείρισης στην κοινωνία.

 

Η οικονομική κρίση έχει έναν άνευ προηγουμένου αντίκτυπο στην ευημερία των Ελλήνων πολιτών. Η πιο επείγουσα προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι να παρέχει άμεση υποστήριξη στους πιο ευάλωτους, ώστε να ελαφρύνει το βάρος της οικονομικής κρίσης. 

      

Οι Αρχές, συνεργαζόμενες στενά με τους Ευρωπαίους εταίρους, θα θεσπίσουν μέτρα για την απασχόληση 50.000 ατόμων, με ιδιαίτερη στόχευση στους νέους, τις γυναίκες, τους ηλικιωμένους και τους μακροχρόνια άνεργους.

 

Η ελληνική κυβέρνηση θα λάβει μέτρα για την ανακούφιση των επιπτώσεων της οικονομικής κρίσης στα πιο ευάλωτα τμήματα του πληθυσμού και θα βελτιώσει το κοινωνικό δίχτυ ασφαλείας. Δεσμεύεται να εγκαινιάσει μία ολοκληρωμένη Μελέτη Αξιολόγησης του Συστήματος Κοινωνικής Πρόνοιας, που θα περιλαμβάνει τα οικογενειακά επιδόματα, τα επιδόματα αναπηρίας, με τη βοήθεια της Παγκόσμιας Τράπεζας, η οποία θα ολοκληρωθεί έως τον Οκτώβριο του 2015, με στόχο να παράγει ετησίως εξοικονόμηση ύψους ½% του ΑΕΠ, που θα χρησιμεύσει ως βάση για τον επανασχεδιασμό ενός στοχευμένου συστήματος κοινωνικής ασφάλειας, συμπεριλαμβανόμενης και της σταδιακής εφαρμογής του Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος, τον Ιανουάριο του 2016.

 

Διασφάλιση βιώσιμων δημόσιων οικονομικών που υποστηρίζουν την

οικονομική ανάπτυξη και την εργασία

 

Η πρωτοφανής δημοσιονομική προσαρμογή των πρόσφατων ετών απαίτησε τεράστιες θυσίες από την Ελλάδα και τους πολίτες της.

 

Η δημοσιονομική προσαρμογή στηρίχθηκε επίσης στη δραματική κλιμάκωση των περικοπών των δημοσίων επενδύσεων και υπηρεσιών, που θα πρέπει να ομαλοποιηθούν σταδιακά προκειμένου να είναι βιώσιμη η δυναμική της οικονομικής ανάπτυξης.

 

Επιπλέον, το βάρος της δημοσιονομικής προσαρμογής επωμίστηκαν περισσότερο ορισμένες κοινωνικές ομάδες, και ιδιαίτερα οι εργαζόμενοι. Αυτό είναι κάτι που θα διορθωθεί με τη διεύρυνση της φορολογικής βάσης και την εξάλειψη της φοροδιαφυγής και των φοροαπαλλαγών και των ειδικών προνομίων που έχουν προστατεύσει συγκεκριμένες ομάδες φορολογουμένων από τη δίκαιη συμμετοχή τους στη νομή των βαρών της δημοσιονομικής προσαρμογής.

 

Θα υπάρξει και ένα πρόσθετο συμπληρωματικό πακέτο παραμετρικών μέτρων, συμπεριλαμβανόμενων και των μεταρρυθμίσεων που έχουν ήδη καθυστερήσει πολύ να εφαρμοστούν και αφορούν την εξάλειψη της φοροδιαφυγής και τον περιορισμό των δαπανών που αφορούν τομείς όπως η άμυνα και οι επιδοτήσεις, τομείς στους οποίους είναι δυνατή η επίτευξη περαιτέρω εξοικονόμησης.     

 

Επιπρόσθετα παραμετρικά δημοσιονομικά μέτρα.

 

Αύξηση του φόρου εισοδήματος νομικών προσώπων το 2016 από 26 σε 28%

 

Καθιέρωση φόρου επί των τηλεοπτικών διαφημίσεων και προκήρυξη διεθνούς δημόσιου διαγωνισμού για την απόκτηση τηλεοπτικών αδειών, με αντάλλαγμα την απόκτηση και χρήση των σχετικών συχνοτήτων

 

Επέκταση της εφαρμογής του φόρου πολυτελείας στα σκάφη αναψυχής μήκους μεγαλύτερου των10 μέτρωνκαι αύξηση του ποσοστού από το 10 στο 13%, με ισχύ από την είσπραξη του φόρου εισοδήματος για το έτος 2014 και εφεξής

 

Εφαρμογή φορολογίας στα ακαθάριστα έσοδα από τυχερά παιχνίδια (gross gaming revenues / GGR) ύψους 30% επί των βιντεοπαιχνιδιών που αναμένεται να εγκατασταθούν το δεύτερο μισό του 2015 και το 2016

 

Σχετικά με την υγειονομική περίθαλψη, η κυβέρνηση θα επανακαθορίσει την πλήρη υποχρεωτική συνταγογράφηση δραστικής ουσίας (ΙΝΝ prescription), χωρίς εξαιρέσεις. Θα μειώσει την τιμή όλων των φαρμάκων εκτός πατέντας (off-patent) και των γενοσήμων, καταργώντας τη σχετική ρήτρα. Θα μειώσει τις τιμές των διαγνωστικών εξετάσεων και θα ενισχύσει τις φαρμακευτικές επιστροφές. Θα εφαρμόσει και θα επεκτείνει ως το 2016 το πλαφόν (clawbacks) για τις ιδιωτικές κλινικές, τα διαγνωστικά κέντρα και τις φαρμακευτικές εταιρείες.

 

Μεταρρυθμίσεις φορολογικής διοίκησης

 

Οι Αρχές θα προβούν σε άμεση ενίσχυση (σε μόνιμη βάση) των δυνατοτήτων της φορολογικής διοίκησης, ειδικά σε θέματα σχετικά με τη ρευστοποίηση και τη συλλογή φόρων από μεγάλους οφειλέτες και, ως τον Οκτώβριο του 2015, θα ενισχύσουν την Υπηρεσία Μεγάλων Οφειλετών με ειδικευμένους νομικούς συμβούλους για τη βελτίωση της δυνατότητας ελέγχου της βιωσιμότητας του χρέους των οφειλετών αυτών.

 

Η Υπηρεσία Μεγάλων οφειλετών και το KEAO θα εξετάσουν, ως το Σεπτέμβριο του 2015, τους μεγαλοοφειλέτες με χρέη προς την εφορία και τα ασφαλιστικά ταμεία που υπερβαίνουν το ένα1 εκ.ευρώ, ώστε να ελεγχθεί η δυνατότητά τους να πληρώσουν και θα αναλάβουν διορθωτικές πρωτοβουλίες

 

Θα εντατικοποιήσουν τις δράσεις της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής, μέσω ελέγχων σε τραπεζικές συναλλαγές και καταθέσεις σε πιστωτικά ιδρύματα της Ελλάδας και του εξωτερικού, ώστε να διαπιστωθεί τυχόν μη δηλωθέν εισόδημα ή πλούτος Ελλήνων φορολογουμένων, με στόχο την είσπραξη μη καταβληθέντων φόρων, μέσω και της πλήρους εφαρμογής του Μητρώου Τραπεζικών Λογαριασμών

 

Θα καταπολεμήσουν το λαθρεμπόριο καυσίμων εισάγοντας, μέσω νομοθετικών μέτρων, διευθετήσεις για τον εντοπισμό δεξαμενών αποθήκευσης καυσίμων (σταθερών ή κινητών), οι οποίες χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά λαθραίων καυσίμων σε όλη την επικράτεια

 

Οι Αρχές θα προχωρήσουν περαιτέρω στην εκπόνηση και την άμεση εφαρμογή μιας συνολικής στρατηγικής για την αντιμετώπιση του ζητήματος των μη εξυπηρετούμενων δανείων, χρησιμοποιώντας την εμπειρία εξωτερικών συμβούλων, τόσο για την ανάπτυξη όσο και για την εφαρμογή της. Αυτή θα περιλαμβάνει τη δημιουργία ενός μόνιμου κοινωνικού δικτύου ασφαλείας και μέτρα στήριξης των πιο ευάλωτων οφειλετών, καθώς και ένα προσωρινό μορατόριουμ πλειστηριασμών μέχρι

το τέλος του 2015, κάνοντας παράλληλα τη διάκριση μεταξύ εκείνων που επιλέγουν συνειδητά να μην πληρώνουν και των καλή τη πίστει οφειλετών.

 

Αγορές εργασίας

 

Οι Αρχές θα επανεξετάσουν, μέσω διαβούλευσης, το υφιστάμενο πλαίσιο για τις μαζικές απολύσεις, τις εργασιακές σχέσεις και τις συλλογικές διαπραγματεύσεις, λαμβάνοντας υπόψη τις βέλτιστες πρακτικές στην Ευρώπη. Επιπρόσθετα στοιχεία στην ανωτέρω περιγραφείσα επανεξέταση θα δοθούν από διεθνείς οργανισμούς, συμπεριλαμβανόμενου και του ILO.

 

Έπειτα από την ολοκλήρωση της διαδικασίας, οι Αρχές θα εναρμονίσουν τα ζητήματα των ομαδικών απολύσεων και των εργασιακών σχέσεων με τις βέλτιστες πρακτικές της ΕΕ, έως το Δεκέμβριο του 2015.

 

Επιπλέον, οι Αρχές θα αναλάβουν δράση για την καταπολέμηση της αδήλωτης εργασίας, με στόχο την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των νόμιμων εταιριών, την

προστασία των εργαζομένων, όπως και των εισφορών φορολογίας και κοινωνικής ασφάλισης.

 

Δημόσια Διοίκηση

 

Οι Αρχές θα αναθεωρήσουν και θα εφαρμόσουν νομοθεσία για την πρόσληψη διευθυντών και την αξιολόγηση της απόδοσης όλων των εργαζομένων και θα ολοκληρώσουν την πρόσληψη νέων διευθυντών μέχρι το τέλος του έτους. Θα συνεχίσουν να εντοπίζουν παλιότερες υποθέσεις παράνομων προσλήψεων και προσωρινών διαταγών και θα λάβουν κατάλληλα μέτρα επιβολής του νόμου.

 

Δικαιοσύνη

 

Οι Αρχές θα νομοθετήσουν και θα εφαρμόσουν το νέο Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας, όπως έχει συμφωνηθεί παλαιότερα. Θα προτείνουν περαιτέρω δράσεις για τη μείωση της καθυστέρησης των υποθέσεων στα διοικητικά δικαστήρια και για την υιοθέτηση επιλεκτικής αύξησης των δικαστικών παραβόλων.

 

Οι Αρχές θα συνεχίσουν, επίσης, να έχουν στενή συνεργασία με τους Ευρωπαϊκούς θεσμούς και την τεχνική βοήθεια για τον εκσυγχρονισμό του δικαστικού συστήματος, συμπεριλαμβανόμενων και πρωτοβουλιών στον τομέα της δικαστικής ηλεκτρονικής διακυβέρνησης (ejustice), της διαμεσολάβησης και των δικαστικών στατιστικών.

 

Καταπολέμηση της Διαφθοράς

 

Οι Αρχές θα αναβαθμίσουν και θα δημοσιεύσουν ένα αναθεωρημένο Στρατηγικό Πλάνο για την Καταπολέμηση της Διαφθοράς (ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ) στα τέλη Ιουλίου. Για το σκοπό αυτό έχει δημιουργηθεί μία ομάδα εργασίας, με τη συμμετοχή εκπροσώπων από το Υπουργείο Δικαιοσύνης και τη ΓΓ Καταπολέμησης της Διαφθοράς.

 

Οι Αρχές θα τροποποιήσουν και θα εφαρμόσουν το νομικό πλαίσιο για τη δήλωση των περιουσιακών στοιχείων και τη χρηματοδότηση των πολιτικών κομμάτων και θα θεσπίσουν νομοθεσία η οποία θα θωρακίσει τις έρευνες που αφορούν το οικονομικό έγκλημα και τη μάχη κατά της διαφθοράς από πολιτικές παρεμβάσεις σε μεμονωμένες περιπτώσεις.

 

 

Σχετικά Άρθρα

Back to top button