ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ – ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ

Το ΑΞΙΟΝ εκμεταλλευόμενο την ημέρα σχολικού αθλητισμού με θέμα το ρατσισμό, οργάνωσε μια σειρά δραστηριοτήτων προς προώθηση της διαφορετικότητας και της ισότητας.

 

Το ΑΞΙΟΝ εκμεταλλευόμενο την ημέρα σχολικού αθλητισμού με θέμα το ρατσισμό, οργάνωσε μια σειρά δραστηριοτήτων προς προώθηση της διαφορετικότητας και της ισότητας.

 

Αρχικά, οι μαθητές του Δημοτικού δημιούργησαν κολάζ με φωτογραφίες που «κατακεραύνωναν» ρατσιστικές συμπεριφορές και διακρίσεις στο χώρο του αθλητισμού. Σε αυτό βοήθησαν και παιδιά από το ψυχολογικό κέντρο Ξάνθης, που επισκέφθηκαν το σχολείο μας. Οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να συναναστραφούν μαζί τους και να συνομιλήσουν, διαπιστώνοντας έτσι, πως η ύπαρξη κάποιου είδους αναπηρίας δε συνεπάγεται σε καμία περίπτωση παραίτηση από τη ζωή. Στη συνέχεια ακολούθησαν αγώνες ταχύτητας με τη συμμετοχή του εκπαιδευτικού προσωπικού από όλα τα σχολεία του ΑΞΙΟΝ.

 

Επίσης, πραγματοποιήθηκε φιλικός αγώνας μπάσκετ με τα παιδιά από το ψυχολογικό κέντρο να εντάσσονται στις ομάδες και να μην αποτελούν μια ξεχωριστή κατηγορία. Στον αθλητισμό, που οφείλουμε να προωθούμε, η διαφορετικότητα δε μπορεί να αποτελεί αποθαρρυντικό στοιχείο και αιτία αποξένωσης. Αυτό το απέδειξαν περίτρανα και οι μαθητές μας μέσω της συνεργασίας τους με τα παιδιά από το ψυχολογικό καθώς και μέσω του σεβασμού που έδειξαν απέναντι στις αναπηρίες τους.

 

Στη συνέχεια, οι μαθητές, με τη βοήθεια δασκάλων και γυμναστών, είχαν τη δυνατότητα να δραστηριοποιηθούν σε αθλοπεδιές εκμεταλλευόμενα τα γήπεδα και τον αθλητικό εξοπλισμό που διαθέτει το ΑΞΙΟΝ, προσπαθώντας να δημιουργούν ομάδες μικτών δυνατοτήτων, με την ένταξη και μαθητών που πιθανόν να μην είχαν την ιδανική απόδοση στο εκάστοτε άθλημα.

 

Τέλος, το σχολείο επισκέφθηκαν και τρεις ποδοσφαιριστές από την ομάδα της Scoda Xanthi (Καπετάνος Παντελής, Καρυπίδης Χρήστος, Christian Obodo) και αφού μας μίλησαν για την εμπειρία να εργάζεται κάποιος μακριά από την πατρίδα του, τα πιθανά προβλήματα που μπορεί να εμφανιστούν αλλά και τις ρατσιστικές επιθέσεις ή διακρίσεις που ίσως έχουν υποστεί, τα παιδιά τους διατύπωσαν ερωτήσεις για το πώς τους υποδέχτηκαν σε άλλες χώρες, εάν είχαν διαφορετική αντιμετώπιση σε σχέση με τους πολίτες της εκάστοτε χώρας αλλά και για την αντιμετώπιση του Obodo από τους Ξανθιώτες. Μάλιστα, η συζήτηση επεκτάθηκε και στα φαινόμενα ακραίων εκφάνσεων του ρατσισμού αλλά και στα φαινόμενα βίας στα γήπεδα.

 

Ο δάσκαλος της πέμπτης τάξης,

 Ευθυμιάδης Ραφαήλ.

Σχετικά Άρθρα

Back to top button