ΤΟ 2008 ΘΑ ΠΑΡΑΔΟΘΕΙ Η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ

Μετατίθεται για το 2008 η παράδοση στην κυκλοφορία του συνόλου της Εγνατίας Οδού, καθώς προχωρά μετ’ εμποδίων η υλοποίηση των εργασιών της. Το 65% έχει παραδοθεί μέχρι σήμερα, δηλαδή από τα 680 χιλιόμετρα του άξονα χρησιμοποιούνται ήδη τα 442, ενώ παρά το γεγονός ότι είχε ανακοινωθεί πως μέχρι το τέλος του 2006 θα είχε παραδοθεί στην κυκλοφορία το έργο η ολοκλήρωση της κατασκευής θα καθυστερήσει περισσότερο.

Μετατίθεται για το 2008 η παράδοση στην κυκλοφορία του
συνόλου της Εγνατίας Οδού, καθώς προχωρά μετ’ εμποδίων η υλοποίηση των εργασιών
της. Το 65% έχει παραδοθεί μέχρι σήμερα, δηλαδή από τα 680 χιλιόμετρα του άξονα
χρησιμοποιούνται ήδη τα 442, ενώ παρά το γεγονός ότι είχε ανακοινωθεί πως μέχρι
το τέλος του 2006 θα είχε παραδοθεί στην κυκλοφορία το έργο η ολοκλήρωση της
κατασκευής θα καθυστερήσει περισσότερο.

Όπως αναφέρεται σε σημερινό δημοσίευμα της εφημερίδας
"Αγγελιοφόρος", σημαντικά τμήματα, ειδικά για την διασύνδεση των περιφερειών που
διασχίζει η Εγνατία, θα καθυστερήσουν να παραδοθούν, όπως η παράκαμψη της
Καστανιάς, που μετατίθεται για το Φθινόπωρο και τα 32 χιλιόμετρα του τμήματος
Νυμφόπετρας – Ασπροβάλτας τα οποία θα παραδοθούν τουλάχιστον έως το 2006.

Σύμφωνα με το ίδιο δημοσίευμα άλλα 107 χιλιόμετρα πρόκειται
να παραδοθούν φέτος στην κίνηση, ενώ άλλα 72 θα κατασκευαστούν στο διάστημα
2005-2006. Για να καλυφθεί το σύνολο του αυτοκινητόδρομου θα απομείνουν άλλα 59
τα οποία είναι σήμερα στη διαδικασία της δημοπράτησης και δεν έχουν οριστικό
χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης. Σε όλο το μήκος του αυτοκινητόδρομου θα μπορούν να
κυκλοφορήσουν οι οδηγοί το 2008, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Εγνατίας Οδού και
της κυβέρνησης ενώ ενδέχεται να απομείνουν μερικά μικρά κομμάτια προς κατασκευή.

Σύμφωνα με την πλέον πρόσφατη καταγραφή της εταιρίας εκτός
από τα 94 χιλιόμετρα που είχαν κατασκευαστεί παλιότερα, τα νέα τμήματα που
χρησιμοποιούνται είναι συνολικού μήκους 348 χιλιομέτρων. Από αυτά τα 35 είναι
στην Ήπειρο, τα 62 στη Δυτική Μακεδονία, τα 77 στη Κεντρική Μακεδονίας και τα
174 στην Ανατολική Μακεδονία και τη Θράκη.

Μέχρι σήμερα, η εξασφαλισμένη χρηματοδότηση για τον άξονα
ανέρχεται σε 3.800 εκατομμύρια ευρώ πλέον ΦΠΑ, από τα οποία 1.400 εκ. ευρώ
προέρχονται από τα προγράμματα της περιόδου 1994-1999 και 2.400 από τα
προγράμματα της περιόδου 2004-2008. Η αμιγώς κοινοτική χρηματοδότηση ανέρχεται
σε 2.050 εκ. ευρώ. Οι χρηματοδοτήσεις αυτές αφορούν την κατασκευή 527
χιλιομέτρων νέου αυτοκινητόδρομου και δεν περιλαμβάνουν έργα σε μήκος 59
χιλιομέτρων, με εκτιμώμενο κόστος 800 εκατ. ευρώ

Σχετικά Άρθρα

Back to top button