Η ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΞΑΝΘΗΣ ΖΗΤΑΕΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΧΑΡΑΤΣΙΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΔΙΩΝ

Τον υπερπενταπλασιασμό της τιμής των διοδίων αναμένεται να επιφέρει η ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας Οδού, την προκήρυξη του διαγωνισμού για την οποία ετοιμάζεται να ανακοινώσει εντός των προσεχών ημερών η τρικομματική συγκυβέρνηση, αν και μέχρι τώρα η κατασκευή της στοίχισε στον ελληνικό λαό 6,5 δισ. ευρώ! Ουσιαστικά, καλείται ο ελληνικός λαός να ξαναπληρώσει το έργο και με τη χρήση για να αποκομίσει τεράστια κέρδη το μεγάλο κεφάλαιο.

Τον υπερπενταπλασιασμό της τιμής των διοδίων αναμένεται να επιφέρει η ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας Οδού, την προκήρυξη του διαγωνισμού για την οποία ετοιμάζεται να ανακοινώσει εντός των προσεχών ημερών η τρικομματική συγκυβέρνηση, αν και μέχρι τώρα η κατασκευή της στοίχισε στον ελληνικό λαό 6,5 δισ. ευρώ! Ουσιαστικά, καλείται ο ελληνικός λαός να ξαναπληρώσει το έργο και με τη χρήση για να αποκομίσει τεράστια κέρδη το μεγάλο κεφάλαιο.

Το σενάριο στο οποίο έχει καταλήξει το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), για να προσελκύσει τους επιχειρηματίες επενδυτές, προβλέπει ότι ο ιδιώτης παραχωρησιούχος θα αναπτύξει και θα εκμεταλλεύεται 15 σταθμούς διοδίων στον κύριο άξονα των 680 χιλιομέτρων (Ηγουμενίτσα – Κήποι Εβρου), από 5 που λειτουργούν σήμερα και άλλους έξι στους κάθετους άξονες (η κατασκευή του πρώτου στους Ευζώνους έχει ήδη δρομολογηθεί). Δηλαδή στο συνολικό σύστημα της Εγνατίας απλώνεται ένα απέραντο δίχτυ από 21 σταθμούς είσπραξης χαρατσιών που θα εκμεταλλεύεται ο ιδιώτης! Όσο για την τιμή των χαρατσιών προβλέπεται ότι θα εφαρμοστεί η ίδια τιμολογιακή πολιτική που υπάρχει και στις υφιστάμενες συμβάσεις παραχώρησης των αυτοκινητοδρόμων. Δηλαδή, θα ξεκινά με βάση τα 4 λεπτά του ευρώ ανά χιλιόμετρο και θα έχει ανώτατο «πλαφόν» τα 6 λεπτά ανά χλμ. (προ ΦΠΑ και πληθωριστικής προσαρμογής σε σχέση με το 2003). Όλα αυτά σημαίνουν ότι η τελική τιμή τους θα φτάσει τα 9 λεπτά το χιλιόμετρο, που σημαίνει ότι η διαδρομή Ηγουμενίτσα – Κήποι θα στοιχίζει πλέον 61,20 ευρώ, από 12 ευρώ σήμερα, ενώ τα 150 χιλιόμετρα Θεσσαλονίκη – Καβάλα θα στοιχίζουν 13,50 ευρώ, από 2,40 ευρώ σήμερα!

Με το ίδιο σενάριο ιδιωτικοποίησης, ο ιδιώτης παραχωρησιούχος θα απαλλαγεί ουσιαστικά και από όλα τα δάνεια των 650 εκατ. ευρώ που επιβαρύνουν αυτή τη στιγμή την Εγνατία, με αποτέλεσμα ακόμη και μετά την παραχώρηση του αυτοκινητοδρόμου σε ιδιώτη αυτά να εξακολουθήσουν να πέφτουν στις πλάτες του ελληνικού λαού. 

Ειδικότερα: Το δάνειο των 250 εκατ. ευρώ της Τράπεζας Πειραιώς θα αφαιρεθεί από το οποιοδήποτε τίμημα, θα γίνει, δηλαδή, αντίστοιχη έκπτωση, προκειμένου να το αποπληρώνει ο αγοραστής! Το δε δάνειο των 400 εκατ. ευρώ που ελήφθη από το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο το 2008 με την εγγύηση του Δημοσίου θα παραμείνει και θα αποπληρώνεται από το Δημόσιο, δηλαδή και πάλι από τον ελληνικό λαό…

ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΑΡΑΤΣΙΑ …

Σχετικά Άρθρα

Back to top button