Επιστολή της ΟΕΒΕ Ξάνθης για κέντρα κράτησης λαθρομεταναστών και ΑΟΖ

Ξάνθη,20.08.2012

Αρ.Πρωτ.:25

 

ΠΡΟΣ

Ξάνθη,20.08.2012

Αρ.Πρωτ.:25

 

ΠΡΟΣ

  1. Υπουργό Εσωτερικών
  2. Υπουργό Εργασίας
  3. Υπουργό Προστασίας Πολίτη
  4. Βουλευτές Ξάνθης
  5. Κόμματα Ελληνικού Κοινοβουλίου
  6. Περιφερειάρχη ΑΜΘ
  7. Περιφερειακό Συμβούλιο ΑΜΘ
  8. Επιμελητήρια Θράκης
  9. Περιφερειακή Ένωση Δήμων ΑΜΘ 

 

 

ΘΕΜΑ:Άρθρο 37-5 του Ν.3907/26.01.2011, Ειδικές Οικονομικές Ζώνες, Ελεύθερες Τελωνειακές Ζώνες και κέντρα κράτησης λαθρομεταναστών στη Θράκη 

 

 

Η Ομοσπονδία Επαγγελματιών–Βιοτεχνών–Εμπόρων Ν.Ξάνθης, εν όψει της κατάστασης που διαμορφώνεται με την επιλογή της Περιφέρειάς μας ως τόπου συγκέντρωσης, σε συνθήκες κράτησης, παράνομων μεταναστών οι οποίοι βρίσκονται σε καθεστώς «επιστροφής», και εκτιμώντας από τα στοιχεία που είναι διαθέσιμα επισήμως ότι –παρά τους, περί του αντιθέτου, ισχυρισμούς της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης– πρόκειται  για μόνιμα επί της ουσίας μέτρα με πιθανές αλλαγές ή προσθήκες ως προς τους χώρους κράτησης των λαθρομεταναστών, επισημαίνει, με την παρούσα, τον κίνδυνο να μετατραπεί η περιοχή μας σε «αμπάρι ψυχών» για όλους μας (ελεύθερους πολίτες και κρατούμενους μετανάστες) ΕΑΝ υπογραφεί το Π.Δ. που ενεργοποιεί το άρθρο 37-5 του Ν.3907/2011(Οδηγία 2008/115/ΕΚ για την επιστροφή παρανόμως διαμενόντων υπηκόων τρίτων χωρών).

 

Τι λέει το άρθρο 37-5:

«Σε περίπτωση αδυναμίας των αρμοδίων κατά περίπτωση αρχών να διασφαλίσουν με ίδιους πόρους ή μέσα ότι οι υπήκοοι τρίτων χωρών των οποίων η απομάκρυνση έχει αναβληθεί, απολαμβάνουν κατά το χρονικό διάστημα της αναβολής, στοιχειώδεις όρους αξιοπρεπούς προσωρινής στέγασης σε εγκαταστάσεις δημοσίου ή κοινωφελούς χαρακτήρα και γενικότερα ότι καλύπτουν τις άμεσα βιοτικές τους ανάγκες, μπορεί να επιτραπεί, μετά από σχετική άδεια να απασχολούνται ως μισθωτοί σε τομείς απασχόλησης σε συγκεκριμένες περιοχές της Χώρας. Με προεδρικό διάταγμα που εκδίδεται μετά από πρόταση των Υπουργών Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Προστασίας του Πολίτη, καθορίζονται οι τομείς απασχόλησης και οι περιοχές της Χώρας όπου μπορούν να απασχολούνται ως μισθωτοί οι υπήκοοι τρίτων χωρών των οποίων έχει αναβληθεί η απομάκρυνση, το καθεστώς της ασφαλιστικής τους κάλυψης, οι όροι, οι προϋποθέσεις, οι διαδικασίες και τα αρμόδια όργανα, καθώς και κάθε άλλο σχετικό θέμα. Σε κάθε περίπτωση, κατά τη διάρκεια του χρόνου αναβολής της απομάκρυνσης ο υπήκοος τρίτης χώρας δεν έχει δικαίωμα πρόσβασης σε προγράμματα κοινωνικής ένταξης, ενώ το ως άνω χρονικό διάστημα διαμονής του υπηκόου τρίτης χώρας δεν μπορεί να συνυπολογιστεί στην περίπτωση εφαρμογής των διατάξεων του ν.3838/2010 περί πρόσβασης στην ελληνική ιθαγένεια ή στην περίπτωση εφαρμογής διατάξεων που αφορούν την πρόσβαση σε καθεστώς μακροχρόνιας διαμονής (Ν3907/26.01.2011)

 

Η Ομοσπονδία Ε.Β.Ε. Ξάνθης, λαμβάνοντας υπόψιν:

 

1)     το άρθρο 37-5 του Ν.3907/26.01.2011 το οποίο προβλέπει ότι ο πληθυσμός των παράνομων μεταναστών που δεν είναι διαχειρίσιμος από το ελληνικό κράτος, μπορεί να κατευθυνθεί με ένα προεδρικό διάταγμα σε συγκεκριμένες περιοχές της Χώρας για συγκεκριμένη απασχόληση με την ιδιότητα του «λαθρομετανάστη» να διατηρείται,

 

2)     το άρθρο 84 του Ν.4052/01.03.2012*του κεφαλαίου ΙΓ΄περί απαγόρευσης απασχόλησης παράνομων μεταναστών, το οποίο εξαιρεί από τη ρητή απαγόρευση του Νόμου όσες περιπτώσεις υπαχθούν στη διάταξη 37-5 του προγενέστερου Ν.3907/26.01.2011.

 

3)     την αναφορά της «Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ» στο πλαίσιο «του διαλόγου για το μεταναστευτικό και το άσυλο» στην Ελλάδα, που δημοσιεύθηκε τον περασμένο Μάϊο και στην οποία περιγράφονται με σαφήνεια οι αδυναμίες της διοικητικής κράτησης και το ανέφικτο των μαζικών απελάσεων για να προταθεί ως «λύση» για τους λαθρομετανάστες –στο πνεύμα της προαναφερόμενης διάταξης– η χορήγηση «άδειας εργασίας υπό προϋποθέσεις» σε ένα καθεστώς «προσωρινής παραμονής υπό ανοχή»**,

 

4)     την απόφαση «πιλοτικής» εγκαθίδρυσης Ειδικών Οικονομικών Ζωνών στην Περιφέρειά μας παρά τις επιφυλάξεις και διαφωνίες που έχουν εκφραστεί,

 

5)     το άρθρο 29-6 του Ν.4072/11.04.2012 που επιτρέπει την είσοδο σε άλλο τελωνειακό καθεστώς (Ειδική Οικονομική Ζώνη, Ελεύθερη Τελωνειακή Ζώνη) βιομηχανικών προϊόντων που εισάγονται από τρίτες χώρες και η κυκλοφορία τους στην αγορά απαγορεύθηκε λόγω κινδύνων για την υγεία, την ασφάλεια και το περιβάλλον, και

 

6)     το άρθρο 41-6 & 41-7 του Ν.4072/11.04.2012 που επιτρέπει, εντός των Ελευθέρων Τελωνειακών Ζωνών, ανάπτυξη βιομηχανικής δραστηριότητας και επεξεργασία προϊόντων που εισάγονται από τρίτες χώρες,

 

Ζητούμε από τους συναρμόδιους,για την έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος του άρθρου 37-5 του Ν.3907/26.01.2011, Υπουργούς, να μην προχωρήσουν αβασάνιστα στην υπογραφή σχετικής πρότασης Π.Δ. αλλά να λάβουν σοβαρά υπόψη τη βούληση της τοπικής κοινωνίας,

 

Καλούμε τους Βουλευτές της Θράκηςνα επαγρυπνούν για τα συμφέροντα της περιοχής και της κοινωνίας και να τα προασπιστούν απέναντι στα εν δυνάμει νομοθετήματα για τις ΕΟΖ και της πιθανής σύνδεσης της λειτουργίας τους με το «αναλώσιμο» εργατικό δυναμικό των λαθρομεταναστών – εξέλιξη που θα μετατρέψει τη Θράκη σε «αμπάρι ψυχών»***,

 

Καλούμε τα Κόμματα του ελληνικού Κοινοβουλίου να προβληματιστούν με τη συνέργεια των προαναφερομένων, φαινομενικά αποσπασματικών, διατάξεων και νομοθετημάτων που προοιωνίζουν ανατροπές αγνώστων διαστάσεων στις τοπικές κοινωνίες για τις οποίες προορίζονται,

 

Καλούμε για άλλη μια φορά τον Περιφερειάρχη ΑΜΘ να αναθεωρήσει την απόφασή του για εγκαθίδρυση ΕΟΖ στην περιοχή λαμβάνοντας υπόψη τις πρόσφατες εξελίξεις που δεν μπόρεσε να αποτρέψει, ως ένδειξη του τι μέλλει γενέσθαι,

 

Καλούμε τους Προέδρους των Επιμελητηρίων Αν.Μακεδονίας & Θράκης να άρουν τη συναίνεσή τους στην προοπτική ΕΟΖ και να ηγηθούν μιας νέας πρωτοβουλίας επανεξέτασής τους ως δήθεν «αναπτυξιακής λύσης» για τον τόπο μας, υπό το πρίσμα των νέων δεδομένων.

 

Εν κατακλείδι, ζητούμε από την ελληνική Πολιτεία και τους αρμόδιους φορείς να μας εξηγήσουν με πειστικό τρόπο,

  • γιατί, με τα 206,7 εκατ.ευρώ που, όπως υποστηρίζει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή****, έλαβε η Ελλάδα για το μεταναστευτικό μέσω των Ταμείων «Εξωτερικών Συνόρων», «Επιστροφής» και «Προσφύγων» την περίοδο 2007 – 2011, το πρόβλημα αντί να λυθεί, επιδεινώθηκε δραματικά.
  • Και σε ποιο βαθμό θα μπορέσει η χώρα, με τα 86 εκ.ευρώ που προβλέπονται από τα ίδια ταμεία το 2012, να δώσει λύσεις με προοπτική στο διογκωμένο πλέον πρόβλημα.

 

 Με τιμή

 

Για την ΟΕΒΕ Ν.Ξάνθης


 

Ο Πρόεδρος ΔΣ                                                                     Ο Γ.Γραμματέας ΔΣ

 

  

Σωτήριος Τσιακίρογλου                                             Γεώργιος Φ.Μπατζακίδης

 

 

ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ

 

*Ν.4052/01.03.2012 – ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΙΓ΄Εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας προς την Οδηγία 2009/52/ΕΚ – «Κυρώσεις και μέτρα κατά των εργοδοτών που απασχολούν παράνομα διαμένοντες πολίτες τρίτων χωρών προκειμένου να καταπολεμηθεί η παράνομη μετανάστευση»:

– ΑΡΘΡΟ 79: «Απαγορεύεται η απασχόληση παράνομα διαμενόντων πολιτών τρίτων χωρών. Η παράβαση αυτής της απαγόρευσης υπόκειται στις κυρώσεις και τα μέτρα που ορίζονται στις διατάξεις του παρόντος νόμου.»

– ΑΡΘΡΟ 84: «Οι παράνομα διαμένοντες πολίτες τρίτων χωρών, η επιστροφή των οποίων έχει ανασταλεί, μπορούν να απασχολούνται μόνο εφόσον τους επιτραπεί σύμφωνα με τις προϋποθέσεις και τους περιορισμούς της διάταξης της παραγράφου 5 του άρθρου 37 του ν.3907/2011 (Α΄7).»

……………………………….

 

 

** Αναφορά της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες – Γραφείο Ελλάδας – «Συμβολή στο διάλογο για το μεταναστευτικό και το άσυλο», Μάιος 2012:

– σημειώνει για τις αδυναμίες της διοικητικής κράτησης (σελ.9): «Η διοικητική κράτηση με στόχο την απομάκρυνση από τη χώρα, εξαιτίας έλλειψης νομιμοποιητικών εγγράφων (6 μήνες με δυνατότητα 12μηνης παράτασης), επιτρέπεται μόνο στις περιπτώσεις όπου η απομάκρυνση μπορεί να πραγματοποιηθεί μέσα στη χρονική αυτή περίοδο».

– σημειώνει για το ανέφικτο των μαζικών απελάσεων (σελ 10): «Η ευκολία με την οποία προβάλλεται η πρόταση των μαζικών απελάσεων, είναι παραπλανητική. Είναι γνωστές οι δυσκολίες για την υλοποίηση των απελάσεων υπηκόων τρίτων χωρών χωρίς νομιμοποιητικά έγγραφα, όπως για παράδειγμα, περιορισμένες συμφωνίες επανεισδοχής με άλλες χώρες(σ.σ. Ε.Ε. – Τουρκίας που υπεγράφη στις αρχές του 2011 με πρόβλεψη έναρξης εφαρμογής το 2014), απουσία ή απροθυμία διπλωματικών αρχών της χώρας προέλευσης για ταυτοποίηση ατόμων στη διαδικασία της απέλασης, πρακτικά εμπόδια και διοικητικά προβλήματα, κα. Είναι επομένως δεδομένο ότι το ανέφικτο της απέλασης σημαίνει πως πολλοί παράτυποι μετανάστες θα παραμείνουν στην Ελλάδα, για άγνωστο χρονικό διάστημα, ανεξάρτητα από την πολιτική βούληση της ελληνικής Πολιτείας ή την επιθυμία της κοινής γνώμης.

– προτείνει ως λύση (σελ 10): «Γι’ αυτούς πρέπει να αναζητηθούν άλλα μέτρα και πολιτικές, που θα τους βγάλουν από την αφάνεια, τον αποκλεισμό και την περιθωριοποίηση, κάτι που θα συμβάλει και στην απεμπλοκή τους από τα κυκλώματα εκμετάλλευσης και, επομένως, στην καλύτερη διαχείριση των θεμάτων «ασφάλεια» και «παραβατικότητα». Το ενδεχόμενο του ανέφικτου των απελάσεων αναγνωρίζει εξάλλου ο νομοθέτης, με την εξουσιοδότηση των αστυνομικών αρχών να εκδίδουν «απόφαση αναβολής απομάκρυνσης» από τη χώρα, κάτι που σε συνδυασμό με την άδεια εργασίας που θα μπορούσε να χορηγηθεί υπό προϋποθέσεις, μπορεί να δημιουργήσει ένα καθεστώς προσωρινής παραμονής «υπό ανοχή

………………………………

 

 

***Επιστολή (αρ.πρωτ.ΟΕΒΕΝΞ 12/19.04.12) του εκπροσώπου της ΟΕΒΕ Ξάνθης και μέλους της Συντονιστικής Επιτροπής ΕΟΖ – ΑΜΘ κ.Αντώνη Κοσμίδη προς τα μέλη της Επιτροπής, με τίτλο «Οι ΕΟΖ δεν είναι και δεν μπορούν να αποτελέσουν ‘σανίδα σωτηρίας’ για τις ΜμΕ και τον τόπο μας»:

 «5.Διακριτική ευχέρεια των πολυεθνικών της ΕΟΖ στην αξιοποίηση του εργατικού δυναμικούπου δεν αποκλείεται να εργάζεται, να αμείβεται και να ασφαλίζεται υπό δυσμενέστερο καθεστώς, να μεταφέρεται από γειτονικές και άλλες χώρες ή και από τα υπό ίδρυση «Κέντρα Φιλοξενίας μεταναστών». 

……………………………….

 

 

****Ανακοίνωση Ευρωπαϊκής Επιτροπής προς το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο – 3η Ετήσια Έκθεση για τη μετανάστευση και το άσυλο 2011, Βρυξέλλες, 30.05.2012):

 

Σελ. 12:«Το Ταμείο Εξωτερικών Συνόρων παρείχε και θα συνεχίσει να παρέχει ουσιαστική οικονομική υποστήριξη για τη βελτίωση της διαχείρισης των συνόρων, κυρίως με την υποστήριξη της ανάπτυξης σύγχρονων εγκαταστάσεων ελέγχου και κράτησης στην περιφέρεια του Έβρου, στα χερσαία ελληνοτουρκικά σύνορα». Την περίοδο 2007-2011 η Ελλάδα έλαβε 119 εκ.ευρώ ενώ για το 2012 προβλέπονται άλλα 44,7 εκ.ευρώ.»

 

Σελ. 13:«Μεγάλη προτεραιότητα δόθηκε επίσης στην ενίσχυση της ικανότητας της Ελλάδας να εξασφαλίζει την επιστροφή παράνομων μεταναστών στις χώρες προέλευσης, σύμφωνα με τα πρότυπα που θέτει η οδηγία για την επιστροφή (2008/115/ΕΚ) επίσης με σημαντική οικονομική υποστήριξη από το Ταμείο Επιστροφής για την υποστήριξη επιχειρήσεων αναγκαστικής επιστροφής και τη θέσπιση και υλοποίηση προγραμμάτων εθελοντικής επιστροφής. Την περίοδο 2008-2011 η Ελλάδα έλαβε 52,2 εκ.ευρώ, ενώ για το 2012 προβλέπονται άλλα 37,3 εκ.ευρώ.»

 

Σελ 13: «Η Επιτροπή, τα κράτη μέλη, ηEASO και ηUNHCR υποστήριξαν επίσης την Ελλάδα στη μεταρρύθμιση του συστήματός της για τη χορήγηση ασύλου. Την περίοδο 2008-2011 η Ελλάδα έλαβε 35,5 εκ.ευρώ συμπεριλαμβανομένης έκτακτης υποστήριξης, ενώ για το 2012 προβλέπονται άλλα 4 εκ.ευρώ.»

 

Σελ 13: «Η προστιθέμενη αξία τηςFrontex… …καταδείχθηκε για άλλη μια φορά, ιδίως όσον αφορά την παροχή υποστήριξης στις ελληνικές αρχές, στα σύνορα της χώρας με την Τουρκία και σε επιχειρήσεις στη Μεσόγειο. Ο προϋπολογισμός τηςFrontex αυξήθηκε κατά 30 εκ.ευρώ για να μπορεί η υπηρεσία να επεκτείνει περαιτέρω την επιχειρησιακή ικανότητά της.»

 

 

 

ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΠΟΔΕΚΤΩΝ

 

ΥΠ.ΕΣ.: Ευρυπίδης Στυλιανίδης: ypourgos@ypes.gr, stylianidis@e-stylianidis.gr

ΥΠ. Εργασίας, Ιωάννης Βρούτσης: ypourgos@yeka.gr, vroutsis@ivroutsis.gr

ΥΠ. ΠΡΟ.ΠΟ. Νικόλαος Δένδιας: minister.office@yptp.gr, info@nikosdendias.gr

 

Βουλευτής Ξάνθης ΝΔ Αλέξανδρος Κοντός: alekos.kontos@yahoo.gr,   kontos01@otenet.gr

Βουλευτής Ξάνθης ΠαΣοΚ Δημήτριος Σαλτούρος: dimsaltouros@yahoo.gr

Βουλευτής Ξάνθης ΣΥΡΙΖΑ Ζεϊμπέκ Χασάν Χουσεϊν: zeybek@parliament.gr

 

Νέα Δημοκρατία: gram-ko@nd.gr, gramke@nd.gr, nodexan@otenet.gr

ΣΥΡΙΖΑ – ΕΚΜ: info@syriza.gr

ΠΑ.ΣΟΚ.: pe-anat.makedonias.thrakis@pasok.gr, nexanth@pasok.gr, pasok@pasok.gr

Ανεξάρτητοι Έλληνες: gensec@anexartitoiellines.gr, anexartitoi.ellines.n.xanthis@gmail.com

Λαϊκός Σύνδεσμος – Χρυσή Αυγή: xryshaygh@gmail.com, admin@xa.amthraki.net

Δημοκρατική Αριστερά: info@dimokratikiaristera.gr, dim.ar.xanthis@gmail.com

Κ.Κ.Ε.: mailbox@kke.gr

 

Περιφερειάρχης ΑΜΘ, Άρης Γιαννακίδης: periferiarxis@perif-amth.gr

Περιφερειακό Συμβούλιο ΑΜΘ, Γραμματεία: katsikoudi@pamth.gov.gr

Περιφερειακό Συμβούλιο ΑΜΘ, Πρόεδρος: perifsymv@pamth.gov.gr. perifsymvpamth@gmail.com

 

Επιμελητήριο Ξάνθης: ebex@otenet.gr, info@ebex.gr

Επιμελητήριο Δράμας: ccidrama@dramanet.gr

Επιμελητήριο Έβρου: epimevro@otenet.gr

Επιμελητήριο (Εμποροβιομηχανικό) Ροδόπης: info@chamberofkavala.gr

Επιμελητήριο (Εμπαγγ/βιοτεχνικό) Ροδόπης: info@rodopicci.gr

info@everodopi.gr

 

Περιφερειακή Ένωση Δήμων ΑΜΘ: tedkrod@otenet.gr

 

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Γενική Συνομοσπονδία ΕΒΕ, ΠΑΣΕΒΕ, Εμπορικός Σύλλογος Ξάνθης, Εργατικό Κέντρο Ξάνθης, ΜΜΕ.

Σχετικά Άρθρα

Back to top button