ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ

Κύριε  Δήμαρχε

Κύριοι Υποψήφιοι δήμαρχοι

Κύριοι δημοτικοί  σύμβουλοι

Αγαπητοί  “συνειδητοποιημένοι” πολίτες

 

 

Κύριε  Δήμαρχε

Κύριοι Υποψήφιοι δήμαρχοι

Κύριοι δημοτικοί  σύμβουλοι

Αγαπητοί  “συνειδητοποιημένοι” πολίτες

 

 

(Με αφορμή την “τηλεοπτική επίσκεψη” της εκπομπής του ALPHA “60 λεπτά Ελλάδα”  στις 5/11/2013 με τον δημοσιογράφο – παρουσιαστή Νίκο Μάνεση και την συμμετοχή του ποδηλατικού συλλόγου ΠΗΓΑΣΟΣ Ξάνθης, καθώς προτάθηκε και κρίθηκε ως ο πλέον δραστήριος σύλλογος με περιβαλλοντικές, πολιτισμικές και κοινωνικές ανησυχίες, προκειμένου να προβληθεί η Ξάνθη στην τηλεόραση μέσα από τους αξιόλογους και δραστήριους ανθρώπους – δημότες της).

 

Σε πρόσφατη σχολική εκδήλωση με θέμα την κυκλοφοριακή αγωγή με ποδήλατο, στο 18ο δημοτικό σχ. Ξάνθης, είχαν συγκεντρωθεί στο προαύλιο (οδ. Ηλιουπόλεως – Κυψέλη) περισσότερα από 100 ποδήλατα, καθώς κάποιες σχολικές τάξεις είχαν παροτρυνθεί από τον γυμναστή τους να έρθουν στο σχολείο με τα ποδήλατά  και να συμμετέχουν  ουσιαστικά και βιωματικά στην  δράση. Συμμερίστηκα τη χαρά και διασκέδαση, όσο  θαύμασα την καινοτόμα εκπαίδευση των μαθητών, που επιδίδονταν σε ασκήσεις κυκλοφοριακής αγωγής.

Από την άλλη προβληματίστηκα όταν διερωτήθηκα πόσα μπορεί να είναι τα ποδήλατα που υπάρχουν στους μαθητές των 40 και πλέον σχολείων που βρίσκονται στην Ξάνθη (δημοτικά, γυμνάσια κ), όταν ΜΟΝΟ ΣΕ ΕΝΑμπορούν και συγκεντρώνονται με μια ευκαιρία 100 ποδήλατα !!!

 

Κατέληξα στο συμπέρασμα ότι στον σχολικό πληθυσμό της πόλης θα πρέπει να υπάρχουν τουλάχιστον 2000 ποδήλατα.  Επίσης πληροφορήθηκα ότι άλλα τόσα κυκλοφορούν από ενήλικες (φοιτητές, δημότες κα)  στους δρόμους της Ξάνθης. Σύνολο δηλ. τουλάχιστον 4000 ποδήλατα στην πόλη.

 

Δυστυχώς οι περισσότεροι από τους παραπάνω ποδηλατιστές ΔΕΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝ στην πόλη  (ιδιαίτερα οι μαθητές) για έναν απλό λόγο :  ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ.

Δεν διαθέτουμε δίκτυο ποδηλατοδρόμων, υποδομές, κυκλοφοριακή αγωγή φιλική προς το ποδήλατο, πρόσβαση στο κέντρο ή σε δημόσιους χώρους, πάρκα, αθλητικά κέντρα, κα

Πάνω από όλα όμως ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΙΑΘΕΣΗ για να υλοποιηθεί κάτι από τα παραπάνω.

 

Οι συζητήσεις περί πολεοδομικού σχεδίου, οι αναπλάσεις και ανακατασκευές κεντρικών οδών που γίνονται, τα όποια σχέδια για το κυκλοφοριακό μέλλον της πόλης ΔΕΝ περιλαμβάνουν την ουσιαστική και εύκολη καθημερινή μετακίνηση μετακίνηση του ποδηλάτη στην πόλη.  Στην καλύτερη περίπτωση υπάρχουν κάποια “πυροτεχνήματα” για λύσεις τύπου “ποδηλατοδρόμου Κιμμερίων” ή στις εισόδους της πόλης, καθώς η ποδηλασία εκλαμβάνεται πάντα ως  αντίληψη άθλησης και διασκέδασης και ποτέ δεν αντιμετωπίζεται κύρια (όπως σε όλη την Ευρώπη) ως ο πλέον ενδεδειγμένος τρόπος αστικής μετακίνησης που προτείνεται και εφαρμόζεται σήμερα σε όλο τον κόσμο.

 

Αγαπητοί κύριοι

 

Η σημερινή αντιμετώπιση – κατάρτιση οποιασδήποτε κυκλοφοριακής  μελέτης, έχει πλέον μια κύρια και αδιαμφισβήτητη παράμετρο που προτάσσεται :  Πεζός + ποδήλατο. Με αυτή αρχίζουν και τελειώνουν όλες οι κυκλοφοριακές εφαρμογές στο εξωτερικό. Όπου υπάρχει πεζόδρομος και πεζοδρόμιο, υπάρχει (και πρέπει να υπάρχει) ποδηλατοδρόμος. Οι Ευρωπαίοι έχουν εγκαταλείψει  από χρόνια τις σκέψεις που βασανίζουν σήμερα τους τοπικούς συμβούλους και ειδικούς της Ξάνθης περί πρόσβασης  οχημάτων στο κέντρο.

 

 

Στο επίκεντρο βρίσκεται εδώ και χρόνια ο πεζός, η οικογένεια που θα βγει για περίπατο και ποδηλασία στην πόλη, για αγορές, για δημόσιες υπηρεσίες, για αναψυχή και διασκέδαση στο κέντρο. Υπάρχει ουσιαστική μέριμνα για γυναίκες και  μητέρες που θέλουν να κατεβούν στο κέντρο, ασφαλείς και ανέμελες, με τα παιδιά να είναι δίπλα τους με ποδήλατο, εξίσου σίγουρα και ασφαλή. Οι μαθητές μετακινούνται στα σχολεία χρησιμοποιώντας στην πλειοψηφία τους το ποδήλατο, ενώ οι κάθε δοσοληψίες με δημόσιες υπηρεσίες γίνονται κύρια με τους δημότες να μετακινούνται με ποδήλατα. Ποδηλατικές μπάρες στάθμευσης υπάρχουν παντού, ενώ κάθε θέση στάθμευσης αυτοκινήτου που καταργείται, δημιουργούνται στην θέση της πάμπολλες αντίστοιχες ποδηλατικές.

 

Οι όμορες με την Ξάνθη πρωτεύουσες  (Κομοτηνή, Αλεξανδρούπολη κα) αποτελούν  παραδείγματα για το πως αλλάζουν οι πόλεις, δίνοντας ουσιαστική προτεραιότητα σε πεζούς και ποδήλατα.

 

Ας διακρίνουμε τουλάχιστον ότι υπάρχει η διάθεση για την αντιμετώπιση της καθημερινής αστικής μετακίνησης.

Ας ακουστούν οι φωνές, ας δούμε τις εφαρμογές, ας μελετήσουμε την πραγματικότητα της Ευρώπης, αλλά και πολλών πλέον Ελληνικών πόλεων.

 

Ας μην κλείσουμε τα μάτια και αυτιά και προπάντων μην καλυπτόμαστε πίσω από δικαιολογίες τύπου : “Αυτά δεν γίνονται στην Ξάνθη”.

 

Δοκιμάστε, σκεφτείτε, προτείνετε ! 

 

Δείξτε διάθεση για νέα πνοή, αφήνοντας το συντηρητικό κατεστημένο  κυκλοφοριακής πρακτικής περασμένων δεκαετιών.

 

Κάντε το όχι για εμάς, αλλά για τα παιδιά μας που αξίζουν μια διαφορετική πόλη στην πράξη και όχι στα λόγια.

 

Το παλιό μοντέλο μας τελείωσε.

Δεν υπάρχουν άλλες λύσεις πρόχειρης ανάγκης.

Κοιτάξτε αυτούς που ήδη βρίσκονται μπροστά.

Παραδειγματιστείτε και τολμήστε.

 

 

 

             Δ.Γ.

Κάτοικος Ξάνθης

Μη ποδηλάτης

 

Σχετικά Άρθρα

Διαβάστε Επίσης
Close
Back to top button