ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ

Από τις 27 Ιουλίου 2012 έχει «ξεσπάσει» μία, άνευ προηγουμένου έντασης, δραστηριότητα του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης & Προστασίας του Πολίτη με αιχμή του δόρατος τη διαχείριση των κονδυλίων των δύο Ευρωπαϊκών Ταμείων, «Εξωτερικών Συνόρων» και «Επιστροφής», που αφορούν στην αντιμετώπιση της λαθρομετανάστευσης στη χώρα μας.

Από τις 27 Ιουλίου 2012 έχει «ξεσπάσει» μία, άνευ προηγουμένου έντασης, δραστηριότητα του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης & Προστασίας του Πολίτη με αιχμή του δόρατος τη διαχείριση των κονδυλίων των δύο Ευρωπαϊκών Ταμείων, «Εξωτερικών Συνόρων» και «Επιστροφής», που αφορούν στην αντιμετώπιση της λαθρομετανάστευσης στη χώρα μας. Παρακολουθούμε «μουδιασμένοι» τις επιχειρήσεις «σοκ & δέος» τις οποίες έχει «εξαπολύσει» το Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας αφενός στις τοπικές κοινωνίες με την αιφνιδιαστική μετατροπή των Αστυνομικών Σχολών της Θράκης σε χώρους κράτησης εκατοντάδων παράνομων μεταναστών, και αφετέρου στα …ταμεία των «Ταμείων» που προαναφέραμε!

 

Κι εξηγούμαστε:

Στις 27 Ιουλίου 2012 το Υπουργείο ανακάλυψε ότι: «…η ένταση της παράνομης μετανάστευσης στην περιοχή έλαβε ανησυχητικές διαστάσεις κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους 2012. Η ανησυχία αυτή εντείνεται με τις εξελίξεις στη Συρία οι οποίες αποτελούν και την αιτία σημαντικής αύξησης της εισροής στην περιοχή του Έβρου πολιτών της χώρας αυτής, σε ποσοστό που ξεπερνά το 2.477,63% μόνο κατά το μήνα Ιούλιο τρέχοντος έτους (1.883) σε σχέση με τον Ιούλιο 2011 (76). Η κατάσταση αυτή φαίνεται να μετατρέπεται σταδιακά σε σοβαρή κρίση καθώς η συχνότητα των συλλήψεων σε όλη την περιοχή του Έβρου το τελευταίο χρονικό διάστημα, ξεπερνά τις τριακόσιες ημερησίως.» – (ΑΔΑ: Β4Γ7Ι-ΕΗΦ)

 

Ο Συνήγορος του Πολίτη είχε διαπιστώσει ακριβώς τα ίδια από το Μάρτιο του 2011, μετά από αυτοψία που διενήργησε στα Κέντρα Κράτησης αλλοδαπών στη Θράκη:«…η κατάσταση στην περιοχή, κυρίως την τελευταία διετία, έχει λάβει διαστάσεις ανθρωπιστικής κρίσης, λόγω της ιδιαίτερης αύξησης του αριθμού των εισερχομένων αλλοδαπών. Η σοβαρότητα της κατάστασης απαιτεί ανάλογη αντιμετώπιση.»– (Συνήγορος του Πολίτη: Δ.Τ. 5.4.2011 & Έκθεση Αυτοψίας)

 

Ενάμιση χρόνο μετά, το Υπουργείο «ανταποκρίνεται» με μαζικές προμήθειες, απευθείας αναθέσεις και κλειστές διαδικασίες απορρόφησης των κονδυλίων από τα δύο Ταμεία ελέγχου των μεταναστευτικών ροών! Και να πώς δικαιολογείται στην περίπτωση της ανάθεσης σίτισης σε επιχείρηση εκτός Θράκης, προϋπολογισμού 670.000 ευρώ, με «διαπραγμάτευση χωρίς δημοσίευση προκήρυξης διαγωνισμού» για τη δίμηνη κάλυψη αναγκών 465 αστυνομικών που  ήρθαν ως ενισχύσεις σε Έβρο και Ροδόπη: «Γεγονότα απρόβλεπτα για την Ελληνική Αστυνομία και υπό τη στενή έννοια για την Υπηρεσία μας, ως Αναθέτουσα Αρχή, που σε καμία περίπτωση δεν απορρέουν από δική μας ευθύνη, δεικνύουν επιδείνωση της έντασης της μεταναστευτικής πίεσης στην περιοχή του Έβρου, που απροσδόκητα λαμβάνει μεγάλες διαστάσεις και τα οποία δεν δύναντο εκ των προτέρων να εκτιμηθούν εξ αιτίας των ραγδαίων εξελίξεων κυρίως στη Συρία, καλύπτοντας τοιοτοτρόπως, τη ρητή απαίτηση του Νόμου περί προσφυγής στη διαγωνιστική διαδικασία της διαπραγμάτευσης χωρίς δημοσίευση προκήρυξης διαγωνισμού.» – (ΑΔΑ: Β4Γ7Ι-ΕΗΦ)

 

Συμπαθητική η προσπάθεια παράκαμψης της διάταξης που λέει ρητά ότι διαδικασία δημοσίων συμβάσεων προμηθειών «με διαπραγμάτευση χωρίς δημοσίευση» γίνεται «στο μέτρο που είναι απολύτως απαραίτητο, εάν λόγω κατεπείγουσας ανάγκης, οφειλόμενης σε γεγονότα απρόβλεπτα για τις ενδιαφερόμενες αναθέτουσες αρχές, δεν είναι δυνατή η τήρηση των προθεσμιών που προβλέπονται για τις ανοιχτές, κλειστές ή με διαπραγμάτευση διαδικασίες με δημοσίευση προκήρυξης διαγωνισμού. Οι περιστάσεις που επικαλούνται οι αναθέτουσες αρχές για την αιτιολόγηση της κατεπείγουσας ανάγκης δεν πρέπει σε καμμία περίπτωση να απορρέουν από δική τους ευθύνη.» (Π.Δ. 60/16.03.2007 – άρθρο 25-γ και Π.Δ.118/10.07.2007 – άρθρο 22).

 

Αλλά όταν η «κατεπείγουσα ανάγκη», δηλαδή η ύπαρξη αυξημένων αστυνομικών δυνάμεων στην περιοχή που πρέπει να σιτιστούν, προκλήθηκε εν μια νυκτί από την περίφημη απόφαση του Αρχηγού της Ελληνικής Αστυνομίας για μετακίνηση δυνάμεων από την υπόλοιπη χώρα στη Θράκη, τότε καταρρέει κάθε δικαιολογία νομοτυπίας εκ μέρους τους για τις τόσο κλειστές διαδικασίες προμηθειών.

 

ΚΑΙ όταν για τις δαπάνες αυτές χρησιμοποιείται το ετήσιο πρόγραμμα 2011 του «Ταμείου Εξωτερικών Συνόρων» ύψους 54,5εκ.ευρώ που είναι έτοιμο από την Άνοιξη του 2011, ΚΑΙ όταν αυτές αφορούν στο πρόβλημα της λαθρομετανάστευσης που όλος …ο ντουνιάς γνωρίζει ότι μόνον «απρόβλεπτο γεγονός» δεν είναι, τότε αναρωτιόμαστε τι περιθώρια μας αφήνουν για να σκεφτούμε αγαθά ότι το κράτος μας σοβαρεύτηκε…

 

Και για να μην μονοπωλεί το ενδιαφέρον μας η σίτιση των αστυνομικών, τα παραδείγματα της απερίγραπτης τακτικής τους στις προμήθειες την οποία εφαρμόζουν σε κάθε επίπεδο επικαλούμενοι τον έλεγχο των μεταναστευτικών ροών στη χώρα μας είναι πλείστα όσα:

 

  1. «έδωσαν» 73.800 ευρώ για μίσθωση λεωφορείων (μεταγωγή των λαθρομεταναστών στη Θράκη) με «διαγωνισμό» που προκηρύχθηκε και ολοκληρώθηκε με κατακύρωση αποτελέσματος μέσα σε λίγες ώρες την ίδια ημέρα, 3 Αυγούστου (ΑΔΑ: Β4ΓΟΙ-ΘΤΗ),
  2. ενέκριναν αυθημερόν, στις 3 Αυγούστου 2012,το έγγραφο αίτημα της Α.Δ. Ορεστιάδας για πίστωση 8.250 ευρώ «για προμήθεια ειδών καθαριότητας για την κάλυψη των αναγκών φιλοξενίας της ενισχυτικής δύναμης που θα εκτελέσει Υπηρεσία στην Αστ.Δ/νση Ορεστιάδας και θα διαμείνει στις εγκαταστάσεις του Τμήματος Δοκίμων Αστυφυλάκων Διδυμοτείχου»,από το «Ταμείο Εξωτερικών Συνόρων» (ΑΔΑ: Β4ΓΟΙ-62Ι),
  3. με ημερομηνίες από 3 έως 7 Αυγούστου 2012» ενέκριναν τις παρακάτω (τοπικού ενδιαφέροντος) πιστώσεις από το «Ταμείο Επιστροφής» «για τις ανάγκες σε χώρο φιλοξενίας υπηκόων τρίτων χωρών που τελούν υπό καθεστώς επιστροφής στην περιοχή της Γενικής Αστυνομικής Δ/νσης ΠΑΜΘ»:

40.000 ευρώ για προμήθεια 400 τραπεζιών και 2.000 καρεκλών (ΑΔΑ: Β4Γ4Ι-35Ν),

73.800 ευρώ για προμήθεια ειδών καθαρισμού: 10.000 χαρτιά υγείας, 1.000 χλωρίνες, 1.000 απορρυπαντικά δαπέδου, 2.000 βετέξ, 1.000 απορρυπαντικά για τζάμια (ΑΔΑ: Β4Γ4Ι-ΠΑ0),

 5.960 ευρώ για προμήθεια 3.000 φακέλων αλληλογραφίας για τιμαλφή, 3.000 πλαστικών φακέλων για τιμαλφή (ΑΔΑ: Β4Γ4Ι-ΧΛΥ),

 23.000 ευρώ για προμήθεια 6.000 σεντονιών (ΑΔΑ: Β4Γ4Ι-ΜΚ1),

 73.800 ευρώ για προμήθεια 3.000 κουβερτών (ΑΔΑ: Β4Γ4Ι-Η7Σ),

23.000 ευρώ για προμήθεια ατομικών ειδών καθαριότητας: 8.000 οδοντόβουρτσες, 8.000 οδοντόπαστες, 8.000 σαμπουάν, 10.000 γάντια μιας χρήσης, 2.000 μάσκες, 3.000 αντισηπτικά υγρά (ΑΔΑ: Β4Γ4Ι-ΥΧΛ),

17.500 ευρώ για προμήθεια 6.000 τσαντών χειρός (ΑΔΑ: Β4Γ4Ι-ΡΘ8),

26.000 ευρώ για προμήθεια 6.000 προσοψιών (ΑΔΑ: Β4Γ4Ι-454),

73.800 ευρώ για προμήθεια 1.500 στρωμάτων (ΑΔΑ: Β4ΓΩΙ-73Ζ),

 73.800 ευρώ για προμήθεια 400 διπλών μεταλλικών κρεβατιών (ΑΔΑ: Β4ΓΩΙ-Ν0Ξ),

11.000 ευρώ για προμήθεια μετάλλων και σιδηρικών -αίτημα Αστυνομικής Διεύθυνσης Ξάνθης (ΑΔΑ: Β4ΓΩΙ-ΩΦ7),

73.800 ευρώ για κατασκευή περίφραξης με συρματόπλεγμα τύπου ΝΑΤΟ –αίτημα Αστυνομικής Διεύθυνσης Ροδόπης (ΑΔΑ: Β4ΓΩΙ-Υ6Γ),

24.000 ευρώ για προμήθεια τριών συμβατικών σκοπιών με κλιματισμό –αίτημα Α.Δ. Ξάνθης (ΑΔΑ: Β4ΓΩΙ-8ΕΒ),

20.000 ευρώ για προμήθεια οικοδομικών υλικών και οικοδομικών εργασιών –αίτημα Α.Δ. Ξάνθης (ΑΔΑ: Β4ΓΩΙ-94Η),

 20.000 ευρώ για προμήθεια υδραυλικών υλικών και υδραυλικών εργασιών –αίτημα Α.Δ. Ξάνθης (ΑΔΑ: Β4ΓΩΙ-ΠΚ8),

20.000 ευρώ για προμήθεια ηλεκτρολογικού υλικού και ηλεκτρολογικών εργασιών –αίτημα Α.Δ. Ξάνθης (ΑΔΑ: Β4ΓΩΙ-ΒΡΞ),

50.000 ευρώ για προμήθεια έξι συμβατικών σκοπιών με κλιματισμό –αίτημα  Γ.Α.Δ. ΠΑΜΘ (ΑΔΑ: Β4ΓΩΙ-ΤΘΧ),

 61.500 ευρώ για προμήθεια συρματοπλέγματος τύπου ΝΑΤΟ η οποία και εκτελέστηκε από την Α.Δ. Ξάνθης (ΑΔΑ: Β4ΓΩΙ-45Α και Β4ΓΡΙ-0ΨΦ),

 2.401 ευρώ για προμήθεια φορητών σκιάστρων –αίτημα της Γ.Α.Δ. ΠΑΜΘ (ΑΔΑ: Β4ΓΨΙ-Ω1Κ).      

 

Αποφάσεις, τις οποίες αν δεν έχουν «εκτελέσει» ήδη, όπως την προμήθεια συρματοπλέγματος και κατασκευή περίφραξης στην Αστυνομική Σχολή Ξάνθης μέσα στο Σαββατοκύριακο που πέρασε, θα το κάνουν τις επόμενες ημέρες επικαλούμενοι προφανώς νομιμοφανή «κατεπείγουσα ανάγκη».

 

Έχοντας καταρρίψει κάθε λογική, η συμπεριφορά τους θεωρείται από εμάς προκλητική και ως τέτοια προτιθέμεθα να την αντιμετωπίσουμε προασπιζόμενοι τους κανόνες του υγιούς ανταγωνισμού και τα συμφέροντα των επαγγελματιών της περιοχής μας – πόσω δε μάλλον όταν το ελληνικό Κράτος, δηλαδή οι Έλληνες φορολογούμενοι πολίτες, πληρώνουμε υποχρεωτικά το 25% του προϋπολογισμού κάθε έργου, δράσης ή προμήθειας που γίνεται μέσα από τα δύο Ταμεία «Εξωτερικών Συνόρων» και «Επιστροφής».

 

Για την ΟΕΒΕ Ν.Ξάνθης

 

Ο Πρόεδρος ΔΣ                                                             Ο Γ.Γραμματέας ΔΣ

 

Σωτήριος Τσιακίρογλου                                             Γεώργιος Φ.Μπατζακίδης

Σχετικά Άρθρα

Back to top button