Σας στέλνω συνημμένα θέσεις της Λαϊκής Συσπείρωσης για την “ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ” ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ που καλύπτουν τα θέματα της Ημερήσιας Διάταξης του Δημοτικού Συμβουλίου Ξάνθης 9-5-2012

Να θυμήσουμε ότι είχαμε ζητήσει εγγράφως στο προηγούμενο Δημοτικό Συμβούλιο την ένταξη στην Ημερήσια Διάταξη θέματος για τη στάση του Δήμου απέναντι στο εντεινόμενο φαινόμενο διακοπής του ηλεκτρικού ρεύματος, αλλά και την υπερχρέωση των λαϊκών νοικοκυριών.

Θα επαναφέρουμε το θέμα.

Γιώργος Κολλάρος

 

Με το νόμο 4019 του Σεπτέμβρη του 2011 δημιουργήθηκε το πλα

Σας στέλνω συνημμένα θέσεις της Λαϊκής Συσπείρωσης για την “ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ” ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ που καλύπτουν τα θέματα της Ημερήσιας Διάταξης του Δημοτικού Συμβουλίου Ξάνθης 9-5-2012

Να θυμήσουμε ότι είχαμε ζητήσει εγγράφως στο προηγούμενο Δημοτικό Συμβούλιο την ένταξη στην Ημερήσια Διάταξη θέματος για τη στάση του Δήμου απέναντι στο εντεινόμενο φαινόμενο διακοπής του ηλεκτρικού ρεύματος, αλλά και την υπερχρέωση των λαϊκών νοικοκυριών.

Θα επαναφέρουμε το θέμα.

Γιώργος Κολλάρος

 

Με το νόμο 4019 του Σεπτέμβρη του 2011 δημιουργήθηκε το πλαίσιο για τη λειτουργία των επιχειρήσεων Κοινωνικής Οικονομίας, θεσπίστηκε ένας νέος τύπος επιχείρησης, η Κοινωνική Συνεταιριστική Επιχείρηση (ΚοιΣΠΕ), καθώς και αναγνωρίστηκαν και καταγράφηκαν οι φορείς που δραστηριοποιούνται ήδη στην Κοινωνική Οικονομία (π.χ., συνεταιρισμοί, ΜΚΟ). Άνεργοι και άτομα που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες (μακροχρόνια άνεργοι, ΑμΕΑ, πρώην τοξικομανείς κ.ά.) θα μπορούν να βαφτίζονται επιχειρηματίες σε τομείς όπως περιβάλλον, πολιτισμός, παραδοσιακά προϊόντα, τοπική ανάπτυξη, φροντίδα ηλικιωμένων ή ατόμων με αναπηρία…

Πρόκειται για ένα σχέδιο με πολλούς στόχους και πολύπλευρα οφέλη για την πλουτοκρατία και τις κυβερνήσεις της, αν τελικά νομιμοποιηθεί στις λαϊκές συνειδήσεις. Δεν επιλέχτηκε, εξάλλου, τυχαία η συγκυρία της καπιταλιστικής κρίσης: Αποπροσανατολισμός των ομάδων εκείνων που κινδυνεύουν πιο άμεσα με το φάσμα της φτώχειας, όπως είναι οι άνεργοι, τα ΑμΕΑ κ.ά.

Απαλλαγή του κράτους από την άσκηση και αυτής της στοιχειώδους κοινωνικής και προνοιακής πολιτικής, άρα περισσότερο κρατικό χρήμα για την ανταγωνιστικότητα και την κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων. Παραπέρα ιδιωτικοποίηση-εμπορευματοποίηση αυτών των τομέων και διείσδυση μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων σε Υγεία, Πρόνοια, προστασία του περιβάλλοντος, εκπαίδευση – κατάρτιση, πολιτισμό κ.λπ. Υποταγή και συναίνεση στη βάρβαρη πολιτική με την ανάπτυξη του εθελοντισμού, της δράσης των Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων, την εκτόνωση και κυρίως τη συγκάλυψη της ακραίας φτώχειας.  Ακριβώς την ίδια στόχευση έχουν και τα προγράμματα “κοινωνικής εργασίας” και η ενίσχυση της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης που προωθεί το υπουργείο Εργασίας.

 

Τι είναι  η “κοινωνική οικονομία”

Πρόκειται για μια πολιτική διαχείρισης που έχει τις ρίζες της στη μεταπολεμική σοσιαλδημοκρατία. Υποτίθεται ότι είναι μια ιδιαίτερη σε μορφή και περιεχόμενο οικονομική δραστηριότητα, ανάμεσα στον κρατικό καπιταλιστικό και τον ιδιωτικό καπιταλιστικό τομέα της οικονομίας (σ.σ. ο “τρίτος τομέας” της οικονομίας). Προσδιορίζεται ως “κοινωνική” για τους εξής λόγους:

1.Αφορά στη διαχείριση των πιο ακραίων προβλημάτων φτώχειας, εξαθλίωσης και έλλειψης πρόνοιας που προέκυψαν, ειδικά σε μια περίοδο καθολικής επίθεσης του κεφαλαίου στα εργασιακά και άλλα λαϊκά δικαιώματα.

2.Μέσω αυτής επιδιώκεται η ενσωμάτωση των εργαζομένων στην αντιμετώπιση των αντιλαϊκών συνεπειών της αστικής πολιτικής.

3.Αναπτύσσεται εμπορική και επιχειρηματική δραστηριότητα σε δράσεις συλλογικού σκοπού.

4.Οι “κοινωνικές επιχειρήσεις” διαθέτουν μεν εμπορική ιδιότητα, και υπόσχονται ότι το τυχόν πλεόνασμα θα διανέμεται με γνώμονα την προαγωγή του κοινωνικού σκοπού της επιχείρησης. Συνδυάζει -υποτίθεται- την επιχειρηματική δραστηριότητα με τον κοινωνικό σκοπό υπό προϋποθέσεις.

5.Αναδεικνύονται ο δήθεν “μη κερδοσκοπικός χαρακτήρας” της οργάνωσης της εργασίας και ο “εθελοντισμός”.

Η ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΚΑΛΕΙ

-ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΝΑ ΑΝΑΤΡΕΨΟΥΝ ΟΛΟ ΑΥΤΟ ΤΟ ΒΑΡΒΑΡΟ ΠΛΑΙΣΙΟ – ΝΑ ΠΑΛΕΨΟΥΝ ΓΙΑ ΜΟΝΙΜΗ ΣΤΑΘΕΡΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΣ ΜΙΣΘΟΥΣ.

-ΤΟΥΣ ΕΚΛΕΓΜΕΝΟΥΣ ΣΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΝΑ ΜΗΝ ΓΙΝΟΥΝ ΣΥΝΕΝΟΧΟΙ ΣΤΟ ΔΙΑΓΡΑΦΟΜΕΝΟ ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΓΑΛΕΡΑΣ ΜΕ ΜΑΝΔΥΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ

– ΝΑ ΚΑΤΑΨΗΦΙΣΟΥΝ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ.