ΑΓΙΟΝ ΠΑΣΧΑ 2011

Προς Τον Ιερό Κλήρο και τον ευσεβή Λαό


Της καθ’ ημάς Ιεράς Μητροπόλεως


Αδελφοί μου αγαπητοί, Χριστός Ανέστη,


Ζούμε το μέγα γεγονός της νίκης της φθοράς και του θανάτου στο πρόσωπο του παθόντος και Αναστάντος Κυρίου μας. Η Ανάσταση του Χριστού δεν υπάγεται στη νομοτέλεια του κόσμου και κατά συνέπεια δεν είναι απλώς ένα γεγονός τεράστιας ιστορικής σημασίας, αλλά βρίσκεται πάνω από την ιστορία, τη νοηματοδοτεί και την προσανατολίζει σε νέους ορίζοντες, σ’ ένα καινούριο κόσμο διαφορετικό από τον γνωστό κόσμο της φθοράς, του πόνου και του θανάτου.



Αδελφοί μου αγαπητοί,


Χριστός Ανέστη,


Ζούμε το μέγα γεγονός της νίκης της φθοράς και του θανάτου στο πρόσωπο του παθόντος και Αναστάντος Κυρίου μας.


Η Ανάσταση του Χριστού δεν υπάγεται στη νομοτέλεια του κόσμου και κατά συνέπεια δεν είναι απλώς ένα γεγονός τεράστιας ιστορικής σημασίας, αλλά βρίσκεται πάνω από την ιστορία, τη νοηματοδοτεί και την προσανατολίζει σε νέους ορίζοντες, σ’ ένα καινούριο κόσμο διαφορετικό από τον γνωστό κόσμο της φθοράς, του πόνου και του θανάτου.


Για τον λόγο αυτόν δεν περιγράφεται από τους Ευαγγελιστές αυτό τούτο το γεγονός της Αναστάσεως, ούτε απεικονίζεται από την Ορθόδοξη εικονογραφία.


Τα Ευαγγέλια μας διασώζουν τις μαρτυρίες ανθρώπων ανδρών και γυναικών που επισκέφθηκαν τον άδειο τάφο, που είδαν τον αναστημένο Κύριο, που μίλησαν και έφαγαν μαζί του και έλαβαν την εντολή να γίνουν κήρυκες της Αναστάσεως στην οικουμένη.


Επίσης, και η εικονογραφία της Εκκλησίας μας δεν παριστάνει αυτό το ίδιο το γεγονός της Αναστάσεως, αλλά τις ανθρωπολογικές του συνέπειες. Παρουσιάζει τον Χριστό να συντρίβει τις πύλες του Αδη και να ανασύρει από τους τάφους τους προπάτορες Αδάμ και Εύα.


Στην αναστάσιμη θεία Λειτουργία ο Ευαγγελιστής Ιωάννης στο ευαγγελικό ανάγνωσμα λέγει “και ο λόγος Σάρξ εγένετο και εσκήνωσεν εν ημίν”, μιλάει για την σάρκωση του Λόγου, του Χριστού που έφερε στον κόσμο την χάρη, την αλήθεια και το φως.


Η Ανάσταση του Χριστού έχει υπαρξιακή διάσταση. Δηλώνει την αρχή της νέας δημιουργίας, του καινούριου κόσμου. Ο καινούριος αυτός κόσμος δεν έχει καμμία σχέση με την οσμή της φθοράς, τον τρόμο του θανάτου και τις εχθρικές εκδηλώσεις του ανθρώπου προς τον συνάνθρωπο, αλλά είναι ζωή αγάπης, ζεστασιάς και ελπίδας.


Η Ανάσταση έχει νόημα όχι απλώς ως ιστορικό γεγονός αλλά ως θείο προσκλητήριο που αφορά κάθε άνθρωπο. Και όταν ο Θεός προσφέρει το δώρο της ζωής είναι παρανοϊκό ο άνθρωπος να προτιμάει τον θάνατο.


Οταν ο Θεός με την Ανάστασή του ξαναδημιουργεί τον φθαρμένο κόσμο και δίνει την δυνατότητα αναστάσεως του κάθε ανθρώπου, γινόμαστε υπεύθυνοι σαν μένουμε στις μικρότητες και τις αδυναμίες μας.


Η Ανάσταση του Χριστού είναι, αδελφοί, μήνυμα ελπίδας και ζωής και το μήνυμα αυτό μαρτυρεί η Εκκλησία στον σύγχρονο άνθρωπο που παραπαίει σ’ έναν κόσμο ανασφάλειας και αβεβαιότητας, για να του πει ότι ο θάνατος νικήθηκε και ότι ζει Κύριος ο Θεός που κυβερνά τον κόσμο και προνοεί για τον άνθρωπο.


Αν ο θάνατος του Κυρίου μας πάνω στο Σταυρό εσήμανε την αποθέωση της βίας και την προσωρινή κατίσχυση των ανθρώπων του σκότους, που κατέπνιξαν μέσα στο αίμα την φωνή του δικαίου, αντιθέτως η Ανάστασίς Του είναι η ουσιαστική απόδειξη της αδυναμίας των δυνατών και η πανηγυρική επιβεβαίωση της δυνάμεως της αγάπης και της καλοσύνης, είναι η δικαίωση της ελπίδας, το ξεκίνημα για μια νέα δημιουργία μέσα στην ανθρωπότητα.


Ο Αναστημένος Χριστός μεταδίδει σ’ όλους μας μερίδιο από την νίκη και την δόξα Του, εφ’ όσον και εμείς το θέλουμε και το επιζητούμε.


Αυτώ η δόξα εις τους αιώνας, Αμήν.



Διάπυρος προς τον Αναστάντα Κύριον Ευχέτης


Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ


Ο ΞΑΝΘΗΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΘΕΩΡΙΟΥ


ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝ

Σχετικά Άρθρα

Back to top button