ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥ ΜΕΛΟΥΣ ΚΑΙ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΟΥ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ ΞΑΝΘΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΑΔΗ ΙΩΑΝΝΗ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΤΑΚΤΙΚΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΗΣ 11-11-2011

Θέμα 1ο   Γ’ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ

ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ ΞΑΝΘΗΣ

ΕΤΟΥΣ 2011.

Επί των εσόδων εγκρίνονται όλα.

Επί των εξόδων

0264 Θέλουμε για την αύξηση των 10000Ε ανάλυση της δαπάνης που θα πάει το κάθε ένα euro. Πως τα βγάλατε ακριβώς 10000Ε, να μας εξηγήσετε αναλυτικά και αιτιολογημένα πως προκύπτει το νούμερο αυτό;

0238 Θέλουμε ανάλυση της δαπάνης αυτής.

Θέμα 1ο   Γ’ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ

ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ ΞΑΝΘΗΣ

ΕΤΟΥΣ 2011.

Επί των εσόδων εγκρίνονται όλα.

Επί των εξόδων

0264 Θέλουμε για την αύξηση των 10000Ε ανάλυση της δαπάνης που θα πάει το κάθε ένα euro. Πως τα βγάλατε ακριβώς 10000Ε, να μας εξηγήσετε αναλυτικά και αιτιολογημένα πως προκύπτει το νούμερο αυτό;

0238 Θέλουμε ανάλυση της δαπάνης αυτής. Ποιες θέσεις των υπηρεσιών μας είναι αυτές οι οποίες θα πάρουν πέραν των ήδη εγκεκριμένων, άλλα 1700Ε;

0439 α) Υπάρχει σύμβαση μεταξύ του Επιμελητηρίου και της άγνωστης Χ  Γερμανικής Εταιρείας; (Ούτε το όνομα της δεν αναφέρεται μέσα στην εισήγηση. Εσείς το ξέρετε; Να μας το πείτε εδώ και τώρα).

β) Ποιο είναι το ποσό το συνολικό της σύμβασης;

γ) Γιατί έχουμε υπέρβαση του ποσού αυτού του εγκεκριμένου των 3500Ε;

0731γ Ποιοι είναι οι υπάλληλοι οι οποίοι πήγαν στο εξωτερικό και πόσα συνολικά είναι τα οδοιπορικά σ’ αυτόν τον κωδικό. Για αυτούς τους υπαλλήλους  εσείς μας αναφέρετε μόνο 500Ε χωρίς άλλη αιτιολόγηση όπως οφείλετε να κάνετε και εμείς αυτό ζητάμε την αιτιολόγηση.

0732γ 800Ε αναλυτικά και τα πρόσωπα.

0771γ 200Ε αναλυτικά και τα πρόσωπα.

0772γ  500Ε αναλυτικά και τα πρόσωπα.

0781γ  2000Ε αναλυτικά και τα πρόσωπα.

0782γ  2000Ε αναλυτικά και τα πρόσωπα.

0857α  Εδώ θέλετε 7000Ε επιπλέον να εγκρίνουμε  δαπάνες για την οργάνωση του συνεδρίου. Θέλουμε την ανάλυση της δαπάνης αυτής, πως θα γίνει και τη νομιμοποίησή της για να μπορούμε να την ψηφίσουμε. Αλλιώς δεν είναι δυνατόν να ψηφίσουμε μια δαπάνη για την οποία δεν μας δίνονται επαρκής εξηγήσεις για τον τρόπο και τη νομιμότητα της εκτέλεσής της.

1261α  Δηλαδή θέλετε άλλα 1000Ε για γραφική ύλη; Δεν είχε προβλεφθεί αυτό; Μα αυτό το πρόγραμμα τρέχει από την αρχή του έτους, γιατί πέσαμε έξω 100% στην πρόβλεψη της δαπάνης; 

7113  Να μας εξηγήσετε τι σημαίνει αυτό εδώ. Στις προηγούμενες εκλογές δεν είχαμε αυτό το πρόγραμμα;

0439β  Να μας πείτε για ποιο λόγο καθυστέρησε. Να μας εξηγήσετε.

Ερώτημα: Προκαλείται κάθετη αύξηση του προϋπολογισμού; Δηλαδή, αυξάνετε το σύνολο των εσόδων και το σύνολο των δαπανών; Εάν αυξάνετε το σύνολο των δαπανών, από ποια έσοδα αντλούνται αυτές οι δαπάνες;

Κύριοι, αυτό δεν είναι εισηγητική έκθεση αναμόρφωσης προϋπολογισμού ενός ΝΠΔΔ όπως το Επιμελητήριο, αλλά είναι ένα “μπακαλόχαρτο” και λυπάμαι πάρα πολύ διότι παρ’ ότι στο παρελθόν σας έχω επισημάνει τις αδυναμίες σύνταξης  ορθών εισηγήσεων προϋπολογισμών και αναμορφώσεων αυτών, εσείς συνεχίζεται να είστε αδιόρθωτοι υποτιμώντας τη σοβαρότητα των οικονομικών καταστάσεων, όπως ο προϋπολογισμός και οι εισηγητικές εκθέσεις αυτού με αποτέλεσμα την έλλειψη διαφάνειας και επαρκούς νομικής τεκμηρίωσης των ετήσιων διαχειριστικών πράξεων του Επιμελητηρίου.

 

Θέμα 2ο ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ ΞΑΝΘΗΣ ΕΤΟΥΣ 2012

Θέμα: Παρατηρήσεις επί της εισηγήσεως του “Προϋπολογισμού Εσόδων-Εξόδων 2012” του Επιμελητηρίου Ξάνθης

1) Σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν.2081/1992 άρθ.4, παρ.9, όπως τροποποιήθηκε με  άρθρο 23 του Ν.3419/2005 “…Το οικονομικό έτος άρχεται την 1η Ιανουαρίου και λήγει την 31η Δεκεμβρίου του ίδιου ημερολογιακού έτους. Ο προϋπολογισμός συντάσσεται από το διοικητική επιτροπή κάθε Οκτώβριο, εγκρίνεται από τη διοικητική επιτροπή κάθε Οκτώβριο, εγκρίνεται από το διοικητικό συμβούλιο και υποβάλλεται για τελική έγκριση στον Υπουργό Εμπορίου το Δεκέμβριο του ίδιου έτους”

2) Σύμφωνα με τις “γενικές και ειδικές αρχές και τους κανόνες της λογιστικής” κάθε λογιστική εγγραφή πρέπει να είναι επαρκώς αιτιολογημένη, από το υπεύθυνο όργανο για την σύνταξή της.

3) Το σχέδιο του προϋπολογισμού των εσόδων και εξόδων του Επιμελητηρίου υποβάλλεται από την διοικητική επιτροπή, με λεπτομερώς αιτιολογημένη κάθε εγγραφή, στο διοικητικό συμβούλιο, για συζήτηση και απόφαση, το αργότερο έως το τέλος Οκτωβρίου κάθε έτους.

4) Ειδικότερα δε στον προϋπολογισμό για κάθε εγγραφόμενο κωδικό πιστώσεως θα πρέπει να αναγράφονται σε ξεχωριστή στήλη τα αντίστοιχα ποσά των κωδικών των πιστώσεων  του προϋπολογισμού του Επιμελητηρίου του προηγουμένου έτους (2011) και στη συνέχεια να αναγράφονται τα προτεινόμενα ποσά των ιδίων κωδικών πιστώσεων που αφορούν τον προϋπολογισμό του επερχομένου έτους (2012).

5. Τέλος ο “Προϋπολογισμός 1-1-2012 έως 31-3-2012” του Επιμελητηρίου Ξάνθης και οι σχετικές προς διάθεση πιστώσεις αυτού θα πρέπει να καταρτιστούν και συνταχτούν με τον αρμόζοντα τρόπο προς τις δημόσιες λογιστικές αρχές και κανόνες καθώς και τις διατάξεις του ΝΔ.496/1974 “Περί Λογιστικού των ΝΠΔΔ”

Σχετικά με το ανωτέρω θέμα επισημαίνεται ότι:

– Η σύνταξη και ψήφιση του Προϋπολογισμού των Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου ΝΠΔΔ, όπως είναι στην περίπτωση αυτή το Επιμελητήριο, είναι δημοσίου χαρακτήρα σύμφωνα με τη σχετική νομοθεσία και ως εκ τούτου πρέπει να ακολουθεί τους κανόνες σύνταξης που ορίζει η σχετική νομοθεσία. (ΝΔ.496/1974 “Περί Λογιστικού των ΝΠΔΔ” και οι τροποποιήσεις αυτού.)

– Ειδικότερα ο Προϋπολογισμός του Επιμελητηρίου καθώς αυτό είναι δημοσίου χαρακτήρα φορέας πρέπει:

1.  Να συνοδεύεται από σχετική “Εισηγητική – Αιτιολογική Έκθεση” στην οποία αναπτύσσονται και αιτιολογούνται αναλυτικά κατά κωδικό αριθμό όλα τα προβλεπόμενα  έσοδα και οι δαπάνες καθώς επίσης τεκμηριώνεται η σκοπιμότητα τους σε σχέση με τη λειτουργία και τους σκοπούς του ΝΠΔΔ..

2. Σύμφωνα με τις “γενικές και ειδικές αρχές και τους κανόνες της λογιστικής” κάθε λογιστική εγγραφή πρέπει να είναι επαρκώς αιτιολογημένη, από το υπεύθυνο όργανο για την σύνταξή της.

3.  Η “Εισηγητική – Αναλυτική Αιτιολογική Έκθεση” πρέπει να υπογράφεται από τον Διευθυντή του ΝΠΔΔ, ως έχοντα την διοικητική ευθύνη της λειτουργίας του ΝΠΔΔ, και ως υπολόγου έναντι του ΔΣ αυτού. (σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν.2690/1999 (ΚΔΔ) και ειδικότερα το άρθρο 17 παρ.1 &2, άρθρο 20 παρ.1,2, & 3).

“Εισηγητική – Αναλυτική Αιτιολογική Έκθεση” χωρίς υπογραφή του αρμοδίου και υπευθύνου εισηγητή είναι αδιανόητη.

Οι υπογραφές τους είναι δεσμευτικές και θεμελιώνουν την ανάληψη ευθύνης για τα εισηγούμενα προϋπολογιζόμενα ποσά των εσόδων και των δαπανών και την ορθότητα της σκοπιμότητας τους με βάση τον “οργανισμό” του ΝΠΔΔ. Η απουσία των υπογραφών των υπευθύνων υπηρεσιακών παραγόντων καθιστά ανίσχυρο τον εισηγούμενο προϋπολογισμό.

4.  Ο Προϋπολογισμός πρέπει να περιλαμβάνει απαραιτήτως και να εμφανίζει σε κάθε σελίδα ταυτόχρονα με τις προβλεπόμενες δαπάνες και τα έσοδα του επερχομένου έτους, και τις αντίστοιχες κατά ΚΑ δαπάνες και έσοδα του προηγουμένου έτους σε παράπλευρες στήλες, καθώς επίσης και τις διαφορές τους σε ανεξάρτητη στήλη. (Αυτά είναι βασικές και στοιχειώδεις αρχές της λογιστικής, αλλά και ειδικότερα του δημοσίου λογιστικού στις διατάξεις του οποίου υπάγονται ανεξαιρέτως όλοι οι φορείς δημοσίου χαρακτήρα).

Συμπερασματικά,

Επειδή ουδέν εκ των ανωτέρω απαιτουμένων στοιχείων από την δημοσιολογιστική νομοθεσία περιελάμβανε η σχετική εισήγηση επί του Προϋπολογισμού 2012 του Επιμελητηρίου Ξάνθης, καθιστώντας τον έτσι αναξιόπιστο και αδιαφανή,

Για τον λόγο αυτό καταψηφίζουμε τον εισηγούμενο Προϋπολογισμό 2012 του Επιμελητηρίου Ξάνθης

 

Θέμα 3ο ΑΙΤΗΜΑ ΟΜΙΛΟΥ ΠΛΑΣΤΙΚΩΝ ΘΡΑΚΗΣ ΓΙΑ ΜΕΙΩΣΗ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ

Αυτό το θέμα το συζητήσαμε στο προηγούμενο Δ.Σ. Η τοποθέτησή μου παραμένει ίδια και σας την καταθέτω ως είχε.

Κατ’ αρχήν συμφωνώ με το αίτημα, ως προς το σκεπτικό.

Ότι οι καιροί είναι δύσκολοι οικονομικά και με βάση την οικονομική συγκυρία και με αφορμή το αίτημα του ομίλου εταιρειών “ΠΛΑΣΤΙΚΑ ΘΡΑΚΗΣ” για μείωση των συνδρομών πρέπει να εξετάσουμε σοβαρά το ενδεχόμενο μείωσης του ανώτατου επιπέδου εισφορών των επιχειρήσεων στο Επιμελητήριο.

Όμως η οποιαδήποτε μείωση πιστεύω, ότι θα πρέπει να επεκτείνεται αναλογικά σε όλα τα μέλη του Επιμελητηρίου, ώστε να είναι δίκαιη η απόφαση του Επιμελητηρίου και συγχρόνως να ανταποκρίνεται στις συνθήκες της πολύ κακής οικονομικής συγκυρίας, η οποία  πλήττει όλους τους συναδέλφους μας, μέλη του Επιμελητηρίου.

Και βέβαια το στοιχείο που παραθέτει το έγγραφο του ομίλου “ΠΛΑΣΤΙΚΑ ΘΡΑΚΗΣ”, ότι το κόστος συνδρομής των επιχειρήσεων στο Επιμελητήριο Ιωαννίνων είναι στο 39% του κόστους του Επιμελητηρίου Ξάνθης, θα πρέπει να εξεταστεί πολύ σοβαρά από τη Διοίκηση του Επιμελητηρίου Ξάνθης, γιατί στην περίπτωση αυτής της μεγάλης διαφοράς κόστους συνδρομών μεταξύ του Επιμελητηρίου μας και άλλων Επιμελητηρίων δημιουργούνται επιπρόσθετα βάρη και εμπόδια προς της επιχειρήσεις της περιοχής μας, που πρέπει να εξαλειφθούν άμεσα προς όφελος των επιχειρήσεων του νομού Ξάνθης.

 

Αγαπητέ Πρόεδρε,

Όσα θέσαμε και είπαμε απέναντι στην απερχόμενη διοίκησή σας, τα είπαμε με μοναδικό γνώμονα το συμφέρον του Επιμελητηρίου, την χρηστή διαχείριση των οικονομικών και την πρόοδο στους σκοπούμενους στόχους προς  στους οποίους πρέπει να κατευθύνεται το Επιμελητήριό μας.

Σε καμία περίπτωση από τη δική μας πλευρά, δεν υπήρξε προσωπική διάσταση ή ατομική σκοπιμότητα απέναντι στα μέλη, της μέχρι σήμερα Διοικήσεως του Επιμελητηρίου.

Κατά συνέπεια με το κλείσιμο της θητείας μας, δεν θα πρέπει να παραμείνει η εικόνα των αντιπαραθέσεων, αλλά αντίθετα θα πρέπει να αναδειχθεί η προσπάθεια για τη βελτίωση της λειτουργίας του Επιμελητηρίου τον εξορθολογισμό της Διοικήσεως και την προαγωγή των στόχων του Επιμελητηρίου.

Εύχομαι μετά την αποχώρησή σας, η ζωή σας έξω από το Επιμελητήριο να είναι όσο το δυνατό πιο δημιουργική, πιο ήρεμη και πιο απολαυστική.

Σας ευχαριστώ

Σχετικά Άρθρα

Back to top button