Όπως κάθε χρόνο δεν υπήρχε η πληρότητα των βιβλίων από το Σχολικό Οργανισμό Εκδόσεων, έτσι και φέτος δεν υπάρχει,  αναφέρει ο εκδότης -βιβλιοπώλης Μιχάλης Σπανίδης.

Φέτος σε σχέση με πέρυσι η πληρότητα αγγίζει το 80% για το Λύκειο και στο 50% στο δημοτικό και γυμνάσιο και αυτό οφείλεται στον Οργανισμό, ο οποίος δεν απέστειλε έγκαιρα τα σχολικά βιβλία.

Αναφερόμενος στον ιδιωτικό τομέα και στην εξυπηρέτηση των φροντιστηρίων, είπε, ότι  πέρυσι τα βιβλιοπωλεία είχαν τα απαραίτητα αντίτυπα, όπως τα βιβλία της κατεύθυνσης της δευτέρας λυκείου και της τρί

Όπως κάθε χρόνο δεν υπήρχε η πληρότητα των βιβλίων από το Σχολικό Οργανισμό Εκδόσεων, έτσι και φέτος δεν υπάρχει,  αναφέρει ο εκδότης -βιβλιοπώλης Μιχάλης Σπανίδης.

Φέτος σε σχέση με πέρυσι η πληρότητα αγγίζει το 80% για το Λύκειο και στο 50% στο δημοτικό και γυμνάσιο και αυτό οφείλεται στον Οργανισμό, ο οποίος δεν απέστειλε έγκαιρα τα σχολικά βιβλία.

Αναφερόμενος στον ιδιωτικό τομέα και στην εξυπηρέτηση των φροντιστηρίων, είπε, ότι  πέρυσι τα βιβλιοπωλεία είχαν τα απαραίτητα αντίτυπα, όπως τα βιβλία της κατεύθυνσης της δευτέρας λυκείου και της τρίτης, κάτι που δεν έγινε φέτος λόγω έλλειψης. “Εμείς σαν κατάστημα κρατούσαμε βιβλία όλο τον χρόνο και ήταν λίγα σε αριθμό” και αποδίδει στα μέσα ενημέρωσης τον πανικό που οδήγησαν τους γονείς χωρίς ψυχραιμία  να αγοράσουν τα σχολικά βιβλία από τα βιβλιοπωλεία.

 

Κόστος σχολικών βιβλίων

 

  Το κόστος των σχολικών βιβλίων που μπορεί κανείς να βρει στο συγκεκριμένο βιβλιοπωλείο  για το δημοτικό σχολείο ανέρχεται περίπου στο 1 ευρώ με μάξιμουμ τα 3, εκτός από κάποια πολύ μεγάλα λεξικά, τα οποία ανέρχονται περίπου στα 4 ευρώ και στα γυμνάσια από 2 με μάξιμουμ τα 5 ευρώ.

Μπορεί,  όπως αναφέρει ο κ. Σπανίδης, τα σχολικά βιβλία να έχουν φτηνό κόστος, όμως το πρόβλημα είναι ότι δεν υπάρχουν. “Για να φανταστείτε η Τρίτη Λυκείου δεν έχει τα μαθήματα θεωρητικής κατεύθυνσης. Πώς θα δώσει εξετάσεις ο μαθητής”;

Επίσης σημειώνει, υπάρχουν ελλείψεις σε νέα βιβλία. “πέρυσι π.χ. βγήκε η άλγεβρα και φέτος το αλλάξανε και μιλάμε για βασικό βιβλίο στην πρώτη λυκείου”.  

                                                                          

Τι κάνουν οι υπάλληλοι του Οργανισμού

 έκδοσης Διδακτικών βιβλίων;

 

Ο Μ. Σπανίδης σχολιάζοντας την καθυστέρηση έκδοσης και διανομής των βιβλίων, αναρωτήθηκε τι κάνουν οι υπάληλοι του Οργανισμού;  “Οι υπάλληλοι τι κάνουν όταν η δουλειά τους περιορίζεται από τον Ιούνιο μέχρι και τον Σεπτέμβριο και φυσιολογικά από τον Σεπτέμβριο μέχρι και τον επόμενο Ιούνιο δεν έχουν αντικείμενο εργασίας, αφού σταλούν τα βιβλία στα σχολεία  και τα βιβλιοπωλεία. Μετά τι γίνεται; Ο διευθυντής του Οργανισμού τι έκανε όλους αυτούς τους μήνες; γιατί δεν κάνουν την προετοιμασία για την έκδοση του επομένου έτους και φτάνουμε να ξεκινούν τα σχολεία και να μην υπάρχει πληρότητα στις εκδόσεις”;

Ο κ. Σπανίδης αφήνει και αιχμές για τον χειρισμό από την πλευρά του Υπουργείου παιδείας το οποίο με πλάγιο τρόπο προωθεί το “άτυπο” βιβλίο, δηλαδή το βιβλίο σε dvd.

Θεωρεί άκαιρο έναν μαθητή του δημοτικού να είναι κολλημένος πάνω στον Υπολογιστή για να βγάλει την διδακτική ύλη, όπως αντίστοιχα οι μαθητές του γυμνασίου που θα πρέπει να τυπώνουν τα βιβλία τους.  Τα κοστολόγια είναι μεγάλα.

Τα σχολεία, χρωστούν στα βιβλιοπωλεία της πόλης και στα “φωτοτυπάδικα” χρήματα,  πώς θα ανταπεξέλθουν; Και αν αυτό το πράγμα συνεχιστεί το παιδί θα υποχρεωθεί να βάλει γυαλιά.

Τόνισε για πολλοστή φορά ότι στα βιβλιοπωλεία είναι μειωμένος ο αριθμός των αντιτύπων.

 

Δευτεροβάθμια εκπαίδευση

 

Από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση ο κ. Ζηκούδης ανέφερε ότι τα βιβλία καλύπτουν μέχρι και 80% Β’ και Γ’ Λυκείου και η Α’ λυκείου περίπου στο 80%. Η πληρότητα σε βιβλία ποτέ δεν άγγιξε το 100%  και αυτό οφείλεται γιατί ποτέ δεν γνωρίζουν την ακριβή δύναμη του κάθε σχολείου, για τον λόγο ότι  δεν έχουν ολοκληρωθεί οι εγγραφές αλλά η πλειονότητα των ελλείψεων των βιβλίων καλύπτεται μέχρι τέλος του Σεπτεμβρίου αρχές Οκτωβρίου.

Κάνοντας αναφορά στα ηλεκτρονικά βιβλία εξήγησε ότι όλα τα βιβλία που εκδίδει ο Οργανισμός  είναι αναρτημένα στο διαδίκτυο και τα σχολεία θα έχουν την ευθύνη να βγάζουν φωτοτυπίες τα βιβλία προκειμένου μέχρις ότου έρθουν τα κανονικά οι μαθητές να χρησιμοποιούν τις φωτοτυπίες.

Όσο για τη γραφική αυτή ύλη, όπως μας ενημέρωσε ο κ. Ζηκούδης, το Υπουργείο θα διαθέσει ένα κονδύλι της τάξεως των 2 με 3 εκ ευρώ προκειμένου να καλυφθεί αυτή η ανάγκη, όμως αυτό θα υλοποιηθεί στην πράξη.

Σχετικά με τις οφειλές των σχολείων στα βιβλιοπωλεία απάντησε ότι δεν χρωστούν σχολικά βιβλία αλλά κάποια ειδικά βιβλία, συνήθως αυτά των ξένων γλωσσών που κυκλοφορούν μόνο στο ελεύθερο εμπόριο και γραφική ύλη.

Τέλος σημείωσε ότι ήδη δόθηκε εντολή από τον περιφερειακό διευθυντή σε όλα τα σχολεία στης Περιφέρειας, ούτως ώστε σε όποιο σχολείο  υπάρχει  πλεόνασμα να διατεθεί σε αυτά που έχουν ελλείψεις.

 

Γιάννης Δρεμσίζης

 

Ο πρόεδρος της Σχολικής Επιτροπής, Γιάννης Δρεμσίζης, ρωτήθηκε αν έχει πιστωθεί η  επιτροπή με το ανάλογο ποσό από το Υπουργείο προκειμένου  να ανταπεξέλθει στα έξοδα φωτοτυπιών και λοιπής γραφικής ύλης μέχρι να αποκατασταθεί η έλλειψη των βιβλίων στις σχολικές μονάδες: “Η σχολική επιτροπή δεν πιστώθηκε ακόμη, όμως προκειμένου να ανταπεξέλθει σε αυτό το κόστος και όταν εκταμιευθεί το ανάλογο ποσό,  η κατανομή θα γίνει με βάση τον αριθμό των παιδιών που φοιτούν και  με τον αριθμό των βιβλίων που λείπουν”.

 

Συνάντηση

με τους διευθυντές των Σχολικών Μονάδων

 

Στη συνέχεια ανέφερε ότι πραγματοποιήθηκε άτυπη συνάντηση  της Ενιαίας Σχολικής Επιτροπής με τους διευθυντές των σχολείων και δόθηκαν εξηγήσεις για τον τρόπο λειτουργίας της επιτροπής. Κατατέθηκαν χρήματα στα σχολεία για να ανταπεξέλθουν στα μικροέξοδα τους και τους λογαριασμούς τους και θα συζητηθεί μία πρόταση της αντιπολίτευσης,να βρίσκονται σε τακτά χρονικά διαστήματα προκειμένου να συζητούν τα προβλήματα. Την πρόταση αυτή αποδέχτηκε ο κ. Δρεμσίζης και ήδη δρομολογούνται συναντήσεις.

Απαντώντας στο ερώτημα  αν οι διευθυντές των σχολικών μονάδων έχουν αντιληφθεί ότι ανήκουν πλέον σε μία ενιαία πολιτική τοπική διοίκηση, απάντησε θετικά και εξήρε τις προσπάθειες τους να κατανείμουν τα κονδύλια που τους διατίθενται από τη σχολική επιτροπή με περίσσιο σκεπτικισμό και προσοχή.

 

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΥΛΙΚΙΑΝΟΣ