ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΙΣΜΑ ΤΗΣ ΔΕΣΠΟΙΝΑΣ ΓΚΟΥΜΑ
Πρόσφατα διάβασα μια έρευνα που διενήργησε η γνωστή μας Κάπα Research και η οποία παρουσιάστηκε στην έκθεση “Τουριστικό Πανόραμα 2006″….
Άρα τι άλλο θα μπορούσε να αφορούσε το θέμα παρά μόνο την τουριστική συμπεριφορά των Ελλήνων…
Πρόσφατα διάβασα μια έρευνα που διενήργησε η γνωστή μας Κάπα Research και η οποία παρουσιάστηκε στην έκθεση “Τουριστικό Πανόραμα 2006″….
Άρα τι άλλο θα μπορούσε να αφορούσε το θέμα παρά μόνο την τουριστική συμπεριφορά των Ελλήνων…
Και ξέρετε τι έμαθα ; Πώς έχω μείνει πολύ πίσω…
Από την έρευνα που έγινε διαπιστώθηκε πως οι Έλληνες τα τελευταία χρόνια κάνουν περισσότερες διακοπές ….η προτεραιότητα που έχουν θέσει στη ζωή τους είναι τα ταξίδια…
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν, παρατηρούνται ανοδικές τάσεις τόσο στον αριθμό και τη συχνότητα, όσο και στον προϋπολογισμό για τις διακοπές…
Το βασικό συμπέρασμα που προκύπτει γενικότερα από την έρευνα είναι ότι οι διακοπές και η πραγματοποίηση ταξιδιών παραμένουν σημαντική προτεραιότητα για τους Έλληνες…
Αν βέβαια ερχόταν και ρωτούσαν εμένα, ναι μεν θα έλεγα πως αποτελεί επιθυμία και στόχος, όχι όμως πρώτος στις πρώτες σειρές, όχι βέβαια γιατί δεν αγαπώ τις διακοπές και τα ταξίδια, αλλά γιατί τα ίδια δε με αγαπούν ή αν θέλετε πιο σωστό οι υποχρεώσεις για την επιβίωση, με όλα τα συναφή…
Με τόσα που πρέπει να πληρώνω κάθε μηνά για τις ανάγκες σπιτιού και παιδιών, μέχρι στιγμής τα ταξίδια παραμένουν ένα άπιαστο όνειρο….
Και αναφέρομαι βέβαια σε διακοπές πολυήμερες και σε μακρινά και εξωτικά μέρη και όχι τριήμερα σε γειτονικά νησιά και παραλίες…
Ευτυχώς που ο Μάης δεν μας μπήκε θερμός και δεν με έχει προδιαθέσει από τώρα να σκέφτομαι πως θα εκπληρώσω το όνειρο των φετινών μου διακοπών….
Πάντως σύμφωνα με την έρευνα πάντα, ο μέσος όρος διάρκειας καλοκαιρινών διακοπών των Ελλήνων είναι δυο εβδομάδες, με ποσοστό 24%…
Το 16,3% κάνει διακοπές δέκα ημερών, ενώ συνολικά το 73% δηλώνει διάρκεια διακοπών έως ένα μήνα και ποσοστό 27% άνω του μήνα…
Μάλιστα στην τελευταία κατηγορία, δηλαδή άνω του μήνα, καταγράφεται ανοδική τάση…
Ένας στους δυο Έλληνες προγραμματίζουν για φέτος περίπου ίδιες διακοπές με πέρσι, ενώ ένα μικρότερο ποσοστό δηλώνει ότι θα κάνει λιγότερες ή πιο οικονομικές διακοπές…
Η καθαριότητα, η τοποθεσία και η τιμή αποτελούν τα βασικότερα κριτήρια επιλογής καταλύματος ….
Τι να το κάνω εγώ το βρώμικο ξενοδοχείο με την υπέροχη θέα και την καταγάλανη και καθαρή θάλασσα….σκέφτεται ο τουρίστας…
Όσο για το πώς θα πληροφορηθούμε ποια είναι τα καλά ξενοδοχεία και δωμάτια….η έρευνα μας λέει, ότι το Διαδίκτυο αναδεικνύεται ραγδαία ανερχόμενη πηγή ενημέρωσης, το οποίο αποτελεί τη δεύτερη πηγή ενημέρωσης για την επιλογή καταλύματος μετά τις συστάσεις των συγγενών και φίλων…
Παράλληλα αποδεικνύεται πόσο διαχρονική είναι η άποψη που επικρατεί στον κόσμο πως στη χώρα μας προσέχουν περισσότερο τους ξένους τουρίστες σε σχέση με τους Έλληνες…
Την παραπάνω άποψη έχει ένα 45% περίπου των ερωτηθέντων της έρευνας… Στο μεταξύ σύμφωνα με τα αποτελέσματα της φετινής έρευνας και τα συγκριτικά στοιχεία των προηγούμενων ερευνών καταγράφονται κάποιες αξιοσημείωτες μεταβολές στις ταξιδιωτικές προτιμήσεις των Ελλήνων…
Όπως, το 87% των Ελλήνων πραγματοποίησε ένα τουλάχιστον ταξίδι στην Ελλάδα ή το εξωτερικό …Η τάση αυτή είναι ανοδική την τελευταία διετία, ενώ σταθερά ανοδική είναι και η τάση των Ελλήνων που πραγματοποιούν κάποιο ταξίδι στο εξωτερικό….
Επιβεβαιώνεται η τάση διαμονής κυρίως σε ιδιόκτητες εξοχικές κατοικίες με δεύτερη επιλογή τα ξενοδοχεία…
Και φυσικά σταθερά, μήνας διακοπών για τους Έλληνες παραμένει ο Αύγουστος με δεύτερη προτίμηση τον Ιούλιο…
Χάθηκε βρε παιδιά ο Ιούνης που είναι και πιο φτηνά….;
Πάντως η αλήθεια να λέγεται πως αν δεν αρχίσει να σκάει ο τζίτζικας δε χτυπάει το καμπανάκι των διακοπών μέσα σου….