Η συνεδρίαση ξεκίνησε με τα εκτός ημερησίας θέματα και τις ερωτήσεις που έθεσαν τα μέλη της μείζονος αντιπολίτευσης κ.κ. Βορίδης και Μαζαράκης.

Η συνεδρίαση ξεκίνησε με τα εκτός ημερησίας θέματα και τις ερωτήσεις που έθεσαν τα μέλη της μείζονος αντιπολίτευσης κ.κ. Βορίδης και Μαζαράκης.

 Ο κ. Βορίδης πρότεινε στην επιτροπή εφ όσον έχουν απογραφεί τα περιουσιακά στοιχεία του δήμου Ξάνθης, να δοθεί η δυνατότητα σε πολίτες, οι οποίοι τα κτίσματα τους έχουν χαρακτηριστεί διατηρητέα και δεν μπορούν να κάνουν παρεμβάσεις ή να τα γκρεμίσουν και να τα χτίσουν και αυτό σημαίνει ότι δεν μπορούν να αξιοποιήσουν την περιουσία τους, να τα ανταλάσσουν με οικόπεδα του δήμου και αυτός αυτά τα ακίνητα θα τα αξιοποιεί ως αρχιτεκτονικά μνημεία και όλα αυτά βέβαια με την προϋπόθεση ότι προβλέπει κάτι τέτοιο η νομοθεσία. Ορίστηκε επιτροπή από τον δήμαρχο αποτελούμενη από τους κ.κ. Μούρκα, Κολάρο και Βορίδη για να εξετάσουν τις δυνατότητες πραγματοποίησης αυτής της πρότασης.

 Στο δεύτερο εκτος ημερησίας θέμα που αφορούσε το παραεμπόριο και έκανε την εισαγωγή από την πλευρά της αντιπολίτευσης ο Δημήτρης Βορίδης, τόνισε ότι η παρουσία πολλών πλανοδιων μικροπωλητών λειτουργεί εις βάρος των επαγγελματιών της πόλης.

 Ο δήμαρχος ανέφερε ότι με το ζήτημα ασχολείται η δημοτική αστυνομία, το τμήμα εμπορίου, η Δ.Ο.Υ. και η Αστυνομία και τόνισε ότι κάποιες από αυτές τις άδειες πλανόδιων τις εγκρίνει ο δήμος αλλά έρχονται και από άλλες περιοχές. Γίνεται προσπάθεια επίλυσης του προβλήματος, το οποίο αντιμετωπίζει όλη η Ελλάδα και πρότεινε στον κ. Βορίδη να συζητηθεί το θέμα πιο διεξοδικά με τον κ. Φωτιάδη.

 Στις ερωτήσεις που υπέβαλε ο κ. Βορίδης απάντησε με τη γνωστή του ηρεμία ο δήμαρχος, ο οποίος με βάση την οικονομική δυσπραγία ανέφερε ότι στο θέμα του κολυμβητηρίου δεν μπορούν να γίνουν και πολλά πράγματα και αναμένεται να δημοπρατηθεί η συνολική μελέτη αναβάθμισης όλης της περιοχής του Λημνίου.

 Το θέμα που κυριάρχησε στην Επιτροπή ποιότητας και ζωής ήταν η εισήγηση στο Δημοτικό Συμβούλιο για απαγόρευση κυκλοφορίας και στάθμευσης οχημάτων στην οδό Φίλιππου Αμοιρίδη και σε τμήμα της οδού Ορφέως, στην παλιά πόλη. Ο κ. Τερζόγλου στην εισήγηση του πρότεινε να απαγορευτεί η κυκλοφορία στους παραπάνω δρόμους και σε αριθμό παράδρομων, εκτός από τα αυτοκίνητα εκτάκτου ανάγκης και κατ εξαίρεση όλο το 24ωρο ταξί, αυτοκίνητα γραφείων τελετών και απορριμματοφόρα. Ο ανεφοδιασμός των καταστημάτων θα πραγματοποιείται από τις 07:00 μέχρι τις 10:00 και από τις 15:00 έως και τις 17:00 χωρίς να παρεμποδίζεται η διέλευση των μονίμων κατοίκων.

 Οι μόνιμοι κάτοικοι αυτής της περιοχής θα εφοδιαστούν με την ειδική άδεια και τα εργολαβικά οχήματα θα κινούνται στους δρόμους μόνο με άδεια από τη δημοτική αστυνομία και για συγκεκριμένο έργο.

 Οι εκπρόσωποι των κατοίκων της παλιάς πόλης ανέφεραν ότι ακούγεται καλό αλλά κάποια στιγμή θα πρέπει να εφαρμοστούν όλες αυτές οι αποφάσεις και προτάσεις αφού όμως το θέμα το μελετήσουν συνολικά.

 Ο Μ. Φανουράκης είπε ότι συμφωνεί με την πρόταση των τεχνικών υπηρεσιών αλλά το ζήτημα της παλιάς πόλης λύνεται μόνο με πολιτική απόφαση και αυτή η απόφαση θα πρέπει να “σπάσει” αυγά”. “Είναι αδιανόητο να έρχεται ο τουρίστας και να υπάρχουν παρκαρισμένα αυτοκίνητα και επίσης είναι αδιανόητο να θέλουν οι κάτοικοι της παλιάς πόλης να παρκάρουν το αυτοκίνητο τους μπροστά στο σπίτι τους αλλά και οι επαγγελματίες είναι αδιανόητο να απλώνουν τραπεζοκαθίσματα παντού”.

 Τέλος πρότεινε να απαλλοτριωθούν στην ανάγκη κάποιοι χώροι και να δημιουργηθούν χώροι παρκινγκ. Να προγραμματισθεί συνολική κυκλοφοριακή μελέτη στη Παλιά Πόλη, τονίζοντας πώς απαιτείται πολιτική λύση.

 Ο κ. Μούρκας ανέφερε ότι ετοιμάζεται η κυκλοφοριακή μελέτη όπου περιλαμβάνει και την παλιά πόλη.

 Αναγνώσθηκε δήλωση του Ν. Ανταμπούφη, επικεφαλής της ελάσσονος αντιπολίτευσης, ο οποίος διαφώνησε με την πρόταση των Τεχνικών Υπηρεσιών και συγχρονίστηκε με την πρόταση του ΤΕΕ. Καταψήφισε το θέμα.

 Ο κ. Κολάρος, επικεφαλής της παράταξης που πρόσκειται στο ΚΚΕ, χαρακτήρισε την πρόταση καλή από τεχνικής άποψης.

 Στην τοποθέτηση του ο κ. Βορίδης αναφέρθηκε στα θετικά σημεία της πρότασης του κ. Τερζόγλου, τονίζοντας πώς η κυκλοφοριακή ρύθμιση λαμβάνει υπ όψη και τους κατοίκους της παλιάς πόλης.

 Στη συζήτηση πήραν μέρος και οι επαγγελματίες της παλιάς πόλης, οι οποίοι ζήτησαν από την επιτροπή να λάβει υπ όψη της και τις δικές τους θέσεις. Ο κ. Γεωργανάς άφησε να εννοηθεί ότι με τις καταγγελίες των κατοίκων της παλιάς πόλης, λόγω της κάλυψης χώρων με τα τραπεζοκαθίσματα τους, τα πρόστιμα πλέον είναι δυσβάσταχτα και είπε χαρακτηριστικά. “Εμείς μαζεύουμε τα τραπεζοκαθίσματα και την επομένη παρκάρουν μηχανές και αυτοκίνητα. Αυτό είναι άδικο”. Ζήτησε μία συνολική διευθέτηση του θέματος χωρίς να θίγονται οι κάτοικοι της παλιάς πόλης αλλά και αυτοί να μπορούν να ανταπεξέλθουν στα έξοδα των επιχειρήσεων τους.

 Τέλος ο κ. Τερζόγλου είπε ότι θα μελετήσει πάλι τους προαναφερόμενους δρόμους όπου μπορούν οι επαγγελματίες να αναπτύξουν τραπεζοκαθίσματα χωρίς να παρεμποδίζονται οι κάτοικοι της παλιάς πόλης αλλά και οι επισκέπτες.

 Κάτι που έγινε αποδεκτό από τον δήμαρχο.

 Τελικά το θέμα πέρασε ομόφωνα.

 

 

Δήλωση Νίκου Ανταμπούφη που κατατέθηκε στη συνεδρίαση της Επιτροπής Ποιότητας  Ζωής της 22/7/11 σχετικά με την πεζοδρόμηση της οδού Ορφέως στην Παλιά  Ξάνθη και το πρόβλημα των τραπεζοκαθισμάτων.

 

  Κύριε Δήμαρχε και κύριοι συνάδελφοι,

 η προγραμματισμένη από καιρό απουσία μου από την Ξάνθη αυτές τις ημέρες, δεν μου επιτρέπει να συμμετέχω στη συνεδρίαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής που ορίσθηκε πριν λίγες μέρες. Με το σημείωμά μου θα ήθελα να ανακοινώσω τη θέση της Δημοτικής μας Κίνησης σχετικά με το 6ο θέμα της ημερήσιας διάταξης που αφορά σε αλλαγές μονοδρομήσεων στην Παλιά Ξάνθη ενόψη της “πεζοδρόμησης” της οδού Ορφέως.

 Οι προτάσεις που εισηγείται η υπηρεσία αφορούν ουσιαστικά στην προετοιμασία για την κυρίως απόφαση σχετικά με την περιοδική ή μόνιμη πεζοδρόμηση της οδού Ορφέως. Η Δημοτική Κίνηση “ΠΟΛΙΤΕΣ για την ΞΑΝΘΗ” διαφωνεί πλήρως με τις επιχειρούμενες μονοδρομήσεις διότι διαφωνεί πλήρως με τη λεγόμενη πεζοδρόμηση της Ορφέως. Το Δημοτικό Συμβούλιο με ομόφωνη απόφασή του καθορίζει το καθεστώς της οδού. Με τη σημερινή απόφαση ανοίγει ο δρόμος για να αλλάξει αυτή η ομόφωνη απόφαση  ενώ θα έπρεπε, έστω και τώρα, να αλλάξει η πρακτική της Δημοτικής Αρχής που ουδέποτε σεβάστηκε αυτές τις αποφάσεις.

 Η επίκληση της ασφάλειας των επισκεπτών της Παλιάς Ξάνθης και η οικονομική κρίση δεν μπορούν να είναι δικαιολογίες που λειτουργούν επιλεκτικά για την οδό Ορφέως και τις εκεί επιχειρήσεις και όχι για άλλες οδούς, όπως Πυγμ. Χρηστίδου, και άλλες επιχειρήσεις. Οι σημερινές προτάσεις δε συνιστούν λύση αλλά επιβραβεύουν την παράνομη, εδώ και χρόνια, ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων και φανερώνουν τη μεθόδευση που όλο αυτό το διάστημα υπηρετεί η Δημοτική Αρχή. Η μεθόδευση υλοποιείται με τη μη εφαρμογή των νόμων και των αποφάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου, με την ανοχή στην κλιμάκωση της κατάληψης του δρόμου από τραπεζοκαθίσματα και στην σκανδαλωδώς ευνοϊκή στάση απέναντι σε συγκεκριμένες παραλείψεις και παρανομίες.

 Κύριε Δήμαρχε και κύριοι συνάδελφοι,

 έστω και την τελευταία στιγμή σας καλούμε να λάβετε υπόψιν σας την ομόθυμη εναντίωση όλων των κατοίκων της Παλιάς Ξάνθης απέναντι σ’ αυτές τις προτάσεις και να καταψηφίσετε τις επιχειρούμενες μονοδρομήσεις. Το πλαίσιο λειτουργίας υπάρχει και είναι οι πρόνοιες που προβλέπει το Προεδρικό Διάταγμα για την Παλιά Ξάνθη. Μια υπέροχη είσοδος της Παλιάς Ξάνθης, πίσω από το Ξενία, έχει αχρηστευθεί στο βωμό της λεγόμενης “παραλίας”. Ας μην κάνουμε το ίδιο λάθος με την οδό Ορφέως.