Υπάρχει ελπίδα για τη ΣΕΚΑΠ

Με την μη ψήφιση της αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου της ΣΕΚΑΠ στη Γενική συνέλευση των μετόχων που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη το πρωί στην έδρα της εταιρείας,  πλέον το μέλλον της επιχείρησης αφήνεται στα χέρια των μετόχων, πλην ΑΤΕ, και στους εργαζόμενους.

Με την μη ψήφιση της αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου της ΣΕΚΑΠ στη Γενική συνέλευση των μετόχων που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη το πρωί στην έδρα της εταιρείας,  πλέον το μέλλον της επιχείρησης αφήνεται στα χέρια των μετόχων, πλην ΑΤΕ, και στους εργαζόμενους.

Η έλλειψη ρευστότητας είναι το ζητούμενο. Όμως με κάποιες προϋποθέσεις και περικοπές μπορεί αυτό να αλλάξει.  Ο πρόεδρος της ΣΕΚΑΠ Δ. Πράτσος ευχαρίστησε τους μετόχους της εταιρείας που στις πιο δύσκολες συνθήκες που περνά η εταιρεία και η χώρα είναι ενωμένοι και στηρίζουν τις προσπάθειες του ΔΣ. Επίσης ευχαρίστησε τους εργαζομένους για την εμπιστοσύνη τους στο πρόσωπο του και στο ΔΣ.

Οι σκέψεις του για παραίτηση που είχε εκφράσει κατά το παρελθόν δεν ισχύουν, όπως ανέφερε, και ο λόγος είναι γιατί η ΑΤΕ αποφάσισε τη δρομολόγηση πώλησης του 44% των μετοχών της και αυτός πρέπει να μείνει δίπλα στους ανθρώπους της επιχείρησης, προκειμένου να διασφαλιστούν τα συμφέροντα της.

ο κ. Πράτσος τόνισε ότι τα μηνύματα που έρχονται από κάποιους ενδιαφερόμενους επενδυτές είναι ελπιδοφόρα και αν ευοδωθούν  και γίνουν πράξεις, θα είναι κάτι πολύ θετικό για την περεταίρω πορεία της ΣΕΚΑΠ αλλά και της περιοχής.

Απαντώντας στο ερώτημα ποιοι ψήφισαν και ποιοι όχι, ανέφερε ότι δεν μπορεί να κρίνει γιατί και πώς ψηφίζει ο κάθε μέτοχος,  τονίζοντας πώς ο κάθε μέτοχος έχει τα δικά του συμφέροντα και σύμφωνα με αυτά ψηφίζει ναι ή όχι.

Αναφερόμενος στους εργαζόμενους,  θεώρησε λογικό το γεγονός ότι ψήφισαν για την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου γιατί επιθυμούν την εισροή κεφαλαίων στην εταιρεία, τονίζοντας ότι αν προ ενός έτους γινόταν η αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου, η εταιρεία δεν θα είχε κανένα πρόβλημα σήμερα.

 

ΠΩΣ ΘΑ ΠΟΡΕΥΤΕΙΤΕ;

Ο πρόεδρος της ΣΕΚΑΠ ανέφερε ότι δίνουν τον αγώνα τους για να κρατηθούν στην εσωτερική αγορά και ευχαρίστησε ιδιαίτερα το καταναλωτικό κοινό το οποίο στηρίζει την εταιρεία και ζήτησε ακόμη μεγαλύτερη στήριξη γιατί είναι η μόνη Ελληνική καπνοβιομηχανία που δραστηριοποιείται σε όλη την Βόρεια Ελλάδα. “Θα δώσουμε τη μάχη μας και στις ξένες αγορές έτσι όπως την δίνουμε και τώρα, ώστε και οι νέοι επενδυτές που θα έρθουν να βρούνε προσφορότερο έδαφος”.

 

ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ

Ο κ. Πράτσος έκανε αναφορά στο πρόγραμμα της αναδιάρθρωσης της εταιρείας που προέβλεπε μείωση των δαπανών ύψους πέντε εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο ξεκινά από τη διοίκηση και φτάνει κλιμακωτά στον τελευταίο εργαζόμενο. Πέραν όμως από αυτό, γίνεται τεράστια προσπάθεια να “σαρωθούν” τα κόστη της εταιρείας. Αυτό δεν επιτεύχθηκε όπως είπε μέχρι σήμερα, όμως θα εξακολουθήσει η προσπάθεια.

 

ΝΕΑ ΣΗΜΑΤΑ

Επιβεβαίωσε το γεγονός ότι η εταιρεία στην προσπάθεια της να μείνει και να ανεβεί στην αγορά, εκτός από τα cooper 25άρια, κυκλοφόρησε το σήμα σλίμ και προτίθεται να κυκλοφορήσει τον καπνό, τονίζοντας ότι πάνε πάρα πολύ καλά τα νέα σήματα και ευχαρίστησε και πάλι το καταναλωτικό κοινό για την υποδοχή που κάνουν στα νέα προϊόντα  της ΣΕΚΑΠ, γιατί είναι και φθηνά τσιγάρα και πολύ καλά.

 

ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΣΤΗΡΙΞΗ;

Αναφερόμενος στην πολιτική στήριξη ο κ. Πράτσος είπε  ότι τώρα την χρειάζονται όσο γίνεται περισσότερο, προκειμένου να τύχουν την επιδότηση της επένδυσης που έκαναν. Είναι δυστύχημα, ανέφερε, το γεγονός ότι η παλιά διοίκηση υπέγραψε συμβάσεις, οι οποίες ήταν έωλες, με αποτέλεσμα το Υπουργείο Ανάπτυξης να μην δίνει την επιδότηση ύψους 8,5  εκ. ευρώ. “Πιέζουμε και πολιτικά, μας βοηθούν σε αυτή την κατεύθυνση και οι τοπικοί πολιτικοί παράγοντες, οι βουλευτές για να εισπράξουμε αυτό το ποσόν”

Αναφερόμενος στον συμψηφισμό με το δημόσιο είπε ότι αυτό (το δημόσιο) δεν έχει factory (συμψηφισμό) και είναι στην προσπάθεια να το υλοποιήσει. Όταν το κάνει τότε τα πράγματα θα πάρουν άλλη τροπή για την πορεία της Εταιρείας.

Αναφερόμενος στους νέους φόρους που επιβάλλει η Κυβέρνηση, είπε, ότι είναι μία κακή εξέλιξη αλλά όχι μόνο για την εταιρεία αλλά για όλους. “Ο Έλληνας καταναλωτής πρέπει να συνειδητοποιήσει αυτό που έχει συνειδητοποιήσει ο Ιάπωνας καταναλωτής. Δηλαδή πρέπει να καταναλώνουμε τη δική μας παραγωγή εφ όσον είναι καλή, αν δεν είναι, τότε να την πετάμε”.

 

ΤΟ ΦΑΡΜΑΚΟ;

1 Αναδιάρθρωση του κόστους παραγωγής.

2 . Αύξηση των εξαγωγών

3. Διατήρηση του περσινού μεριδίου αγοράς. 

 

Α. ΠΑΥΛΙΚΙΑΝΟΣ

 

Σχετικά Άρθρα

Back to top button