ΤΟΠΙΚΑ..ΜΕΤΩΠΙΚΑ

Τακτική είναι γνωστή και η συνταγή δοκιμασμένη. Διοχετεύουμε στα ΜΜΕ την “πληροφορία” ότι κάτι συγκλονιστικό μαγειρεύεται στα κομματικά επιτελεία, σταθμίζουμε τις αντιδράσεις του κόσμου και, αν όλα είναι καλά, τότε προχωρούμε στην υλοποίηση του σχεδιασμού και στην επιβεβαίωση της “πληροφορίας”. Αν αρχίσει το … κράξιμο, τότε προχωρούμε σε μία ρητή διάψευση, με μπόλικη δόση “αγανάκτησης” και ούτε γάτα ούτε ζημιά!

Τακτική είναι γνωστή και η συνταγή δοκιμασμένη. Διοχετεύουμε στα ΜΜΕ την “πληροφορία” ότι κάτι συγκλονιστικό μαγειρεύεται στα κομματικά επιτελεία, σταθμίζουμε τις αντιδράσεις του κόσμου και, αν όλα είναι καλά, τότε προχωρούμε στην υλοποίηση του σχεδιασμού και στην επιβεβαίωση της “πληροφορίας”. Αν αρχίσει το … κράξιμο, τότε προχωρούμε σε μία ρητή διάψευση, με μπόλικη δόση “αγανάκτησης” και ούτε γάτα ούτε ζημιά!


Φαίνεται λοιπόν ότι εισέπραξαν πολύ “κράξιμο” στη Νομαρχιακή του ΠΑΣΟΚ Ξάνθης, μετά την “πληροφορία” ότι επίκειται τοποθέτηση της κας Καραχασάν στο Ευρωψηφοδέλτιο (και ίσως και σε εκλόγιμη θέση!), οπότε επιστρατεύτηκε ο κ. Σ. Ξυνίδης για να προχωρήσει στην “θεσμική” διάψευση, βάζοντας τέλος στη σεναριολογία, στην “προβοκάτσια” και στους ευ(α)σεβείς πόθους της κας Καραχασάν, που φαίνεται πως η ίδια ίσως βιάστηκε να δημοσιοποιήσει κάποιες συζητήσεις που έκανε με ηγετικά στελέχη του κόμματος.


* * * * ** * * * ** * * * ** * * * *


fΤελικά συζητήθηκε, όπως προς είχαμε προαναγγείλει από αυτήν εδώ τη στήλη το θέμα των δικαστικών αρμοδιοτήτων του μουφτή.


Δυστυχώς, όμως, η προσέγγιση των εισηγητών στο εν λόγω θέμα έγινε χωρίς σεβασμό στις θρησκευτικές αντιλήψεις και αξίες των μουσουλμάνων συμπολιτών μας, απ’ όσα τουλάχιστον είδαν το φως της δημοσιότητας.


Δεν φάνηκε να λαμβάνονται υπuψιν ούτε οι ιδιαιτερότητες της περιοχής, αλλά ούτε (κυρίως) η βούληση των ευσεβών μουσουλμάνων της χώρας μας.


Η προσέγγιση των ομιλητών έγινε, κατά κανόνα, υπό το πρίσμα μιας κοσμοπολίτικης θεώρησης των πραγμάτων, που δείχνει να οδηγεί σε μία επιβαλλόμενη αντίληψη περί δημοκρατίας και ανθρωπίνων δικαιωμάτων (κάτι μου θυμίζει αυτό από … μαθήματα “δημοκρατίας” στη Σερβία και στο Ιράκ!).


Χαρακτηριστική ήταν η εισήγηση του κ. Γ. Κτιστάκη, λέκτορα του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης, με τον ενδεικτικό τίτλο: “Ο Μουφτής, η Σαρία και τα δικαιώματα του ανθρώπου, Θεοκρατία ή κράτος δικαίου στη σύγχρονη Ελλάδα;”.


Ο ομιλητής μεταξύ άλλων ανέφερε:


“Κανένα άλλο ευρωπαϊκό κράτος, ούτε η Τουρκία, δεν την εφαρμόζει (σ.σ. τη σαρία). Πρόκειται απλώς για ένα ριζωμένο σφάλμα της ελληνικής πολιτείας; Πρόκειται άραγε για μια λανθάνουσα κοινοτιστική αντίληψη σεβασμού προς την ιδιομορφία του “ξένου”, ιδιομορφία που γίνεται σεβαστή για να υπογραμμισθεί η απόσταση που μας χωρίζει απ’ αυτήν;  Μήπως ο κοινοτισμός αυτός είναι μια μορφή συγκαλυμμένου ρατσισμού; Μήπως έχει εμπεδωθεί ότι αυτό και μόνο το δίκαιο αξίζει στους μειονοτικούς; Όσο η Ελλάδα καθυστερεί, μόνο αυτή στην Ευρώπη, να καταργεί τη Σαρία και αυτούς τους Μουφτήδες – Ιεροδίκες, τόσο κερδίζει έδαφος η άποψη ότι πρόκειται για ρατσισμό της πλειονότητας έναντι της μειονότητας”.


Μήπως, όμως, κ. Κτιστάκη, πέρα από όλα αυτά τα βαρύγδουπα προς την ελληνική πολιτεία ερωτήματά σας, πρέπει να σκεφτείτε, μήπως η διατήρηση των δικαστικών αρμοδιοτήτων του μουφτή είναι απλώς ένας σεβασμός στην βούληση των ευσεβών μουσουλμάνων της χώρας μας, να επιλέγουν ελεύθερα την ετυμηγορία του μουφτή τους από αυτή των αστικών δικαστηρίων; Αν έτσι θέλουν οι άνθρωποι, εσάς σε τί σας πειράζει; Τόσο πολύ θίγονται το εκσυγχρονιστικό πνεύμα και αντιλήψεις σας;


Χωρίς να έχω νομικές γνώσεις, αλλά βλέποντας το όλο θέμα καθαρά από την κοινωνική του διάσταση, θεωρώ ότι δεν θα έπρεπε να συζητούμε για την άρση των δικαστικών αρμοδιοτήτων του μουφτή (από τη στιγμή που κάποιοι έστω συμπατριώτες μας μουσουλμάνοι εμπιστεύονται και καταφεύγουν στην κρίση του), αλλά στη βελτίωση του πλαισίου λειτουργίας του (λ.χ. να είναι υποχρεωτική η εκδίκαση της διαφοράς στα αστικά δικαστήρια, όταν δεν εμπιστεύονται την κρίση του μουφτή και τα δύο αντίδικα μέρη, κάτι που εκ των προτέρων θα γνωστοποιούν).


 Τέτοιας μορφής παρεμβάσεις στο θεσμικό πλαίσιο των δραστηριοτήτων του μουφτή, που δεν θα θίγουν την ουσία και το κύρος του αξιώματός του, πράγματι είναι επιβεβλημένες.



endohora@yahoo.gr


Σχετικά Άρθρα

Back to top button