Τα συσσωρευμένα προβλήματα των εκπαιδευτικών, καθώς και τα ζητήματα του διαλόγου για την Παιδεία που έχει ξεκινήσει η κυβέρνηση αποτέλεσαν αντικείμενο συζήτησης μεταξύ του προέδρου της ΟΛΜΕ, κ. Κώστα Μανιάτη και των καθηγητών της Ξάνθης, οι οποίοι βρέθηκαν χθες το πρωί στο χώρο του 3ου Λυκείου και στην εκδήλωση που διοργάνωσε η ΕΛΜΕ Ξάνθης.

Τα συσσωρευμένα προβλήματα των εκπαιδευτικών, καθώς και τα ζητήματα του διαλόγου για την Παιδεία που έχει ξεκινήσει η κυβέρνηση αποτέλεσαν αντικείμενο συζήτησης μεταξύ του προέδρου της ΟΛΜΕ, κ. Κώστα Μανιάτη και των καθηγητών της Ξάνθης, οι οποίοι βρέθηκαν χθες το πρωί στο χώρο του 3ου Λυκείου και στην εκδήλωση που διοργάνωσε η ΕΛΜΕ Ξάνθης.


Ο κ. Μανιάτης ύστερα από πρόσκληση του συνδικαλιστικού φορέα των καθηγητών της Ξάνθης, ανταποκρίθηκε στο κάλεσμα προκειμένου να τους ενημερώσει για τις τελευταίες εξελίξεις που υπάρχουν σε ότι αφορά σειρά θεσμικών και οικονομικών αιτημάτων που έχουν θέσει στο Υπουργείο Παιδείας, να αιτιολογήσει το λόγο που δε συμμετέχει η ΟΛΜΕ στο διάλογο που έχει ξεκινήσει το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας, αλλά ταυτόχρονα να ακούσει και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί στην Ξάνθη.


Μια μέρα πριν από τη συνάντησή του με τους εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης, ο Κώστας Μανιάτης το βράδυ της Τετάρτης, παραχώρησε συνέντευξη τύπου στους εκπροσώπους των τοπικών μέσων ενημέρωσης.


Ο πρόεδρος τη ΟΛΜΕ κατήγγειλε το Υπουργείο Παιδείας και την κυβέρνηση για την καθυστέρηση πληρωμής των καθηγητών του Προγράμματος της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης, όπως και τον απαράδεκτο τρόπο με τον οποίο γίνεται η επιλογή αυτών που θα διδάξουν στο πρόγραμμα αυτό.


«Δεν έχει  πληρωθεί καθόλου σε όλη τη διάρκεια τη σχολικής χρονιάς ούτε ένα καθηγητής του θεσμού της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης, είτε αυτός είναι μόνιμος, είτε αναπληρωτής ή ωρομίσθιος» σημείωσε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι η ΟΛΜΕ ζητά η επιλογή των εκπαιδευτικών να γίνεται με βάση των πίνακα των αναπληρωτών και ωρομισθίων και όχι με βάση τον πίνακα που συντάσσεται   κατά απόλυτη κρίση της  κάθε διεύθυνσης εκπαίδευσης τοπικά, λειτουργώντας πολλές φορές και με άλλα κριτήρια.


Πέρα όμως από τους καθηγητές της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης , μεγάλοι καθυστέρηση παρατηρείται στην πληρωμή και των ωρομίσθιων καθηγητών. Αν και η σχολική χρονιά βρίσκεται στη λήξη της, στην πλειοψηφία των ωρομισθίων έχουν καταβληθεί  τα δεδουλευμένα μέχρι το Δεκέμβριο και λίγοι είναι αυτοί που έχουν πάρει του Φεβρουαρίου και ελάχιστοι του Μαρτίου.


Παρατηρώντας αυτά τα προβλήματα, ο Πρόεδρος της ΟΛΜΕ ζητά την άμεση κατάργηση του θεσμού των ωρομισθίων, τον οποίο και χαρακτήρισε ως θεσμό ομηρίας των ωρομισθίων.


Παράλληλα, άλλα εξίσου σημαντικά αιτήματα  της Ομοσπονδίας των καθηγητών της χώρας είναι η μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη, η αύξηση της χρηματοδότησης για την παιδεία στο 5% επί του ΑΕΠ, η ετήσια επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, η αναβάθμιση του περιεχομένου του προγράμματος σπουδών και η στήριξη της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.


Όσο για την απουσία της ΟΛΜΕ ο κ. Μανιάτης δήλωσε πως οι καθηγητές της χώρας απουσιάζουν από τον Εθνικό Διάλογο για την Παιδεία γιατί πιστεύουν ότι είναι προσχηματικός και όχι ένας διάλογος επί της ουσίας.


«Η ΟΛΜΕ δεν πάει στο θέατρο διαλόγου, που γίνεται είτε προς εκτόνωση, είτε για να στηριχθούν προηλειμμένες αποφάσεις της κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας. Από το 2004 μέχρι και σήμερα το αρμόδιο Υπουργείο Παιδείας δεν έχει δώσει στα χέρια της ΟΛΜΕ ούτε ένα νομοσχέδιο για την εκπαίδευση, για να το μελετήσουμε και να συζητήσουμε», επεσήμανε χαρακτηριστικά ο Κώστας Μανιάτης.


Ωστόσο ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ δήλωσε πως η Ομοσπονδία των καθηγητών συμμετέχει στο διμερή διάλογο με το Υπουργείο Παιδείας, καταθέτοντας προτάσεις και προωθώντας τα αιτήματά τους.


Σε ότι αφορά την πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, ο κ. Μανιάτης κατέθεσε την πρόταση της ΟΛΜΕ για ένα μεταβατικό στάδιο για να επιτευχθεί η ελεύθερη πρόσβαση στα ΑΕΙ και ΤΕΙ-καθώς απαιτούνται μια σειρά αλλαγών, οι οποίες χρονικά δεν μπορεί να είναι άμεσα εφαρμόσιμες-. Συγκεκριμένα  προτείνει αφού αναβαθμιστεί η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης στο Λύκειο, η επιλογή των υποψηφίων να γίνεται μετά την αποφοίτησή τους μέσω εξετάσεων με την επίβλεψη της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, και τα πανεπιστήμια να καθορίζουν τους συντελεστές βαρύτητας των εξετάσεων.


Τέλος ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ Κώστας Μανιάτης υπογράμμισε πως το σχολείο δεν είναι φορέας παροχής μόνο γνώσης, αλλά και αγωγής και καλλιέργειας πνεύματος, είναι εργαστήρι αρετών και αξιών, κοινωνικοποίησης και σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. «Πρέπει να αποφασίσουμε τι πολίτη θέλουμε, αυτό θα πρέπει να καθορίζει και την ύλη.  Και από ότι διαπιστώνουμε μέχρι τώρα δεν υπάρχει η ανάλογη πολιτική βούληση. Είναι αδειανό πουκάμισο όταν λένε πρώτη προτεραιότητα η Παιδεία και ταυτόχρονα τα χρήματα που διαθέτουν για αυτήν να είναι μόλις το 3,09  του ΑΕΠ» κατέληξε χαρακτηριστικά.


 


                                                                                 Δέσποινα Γκούμα