Με αφορμή την ακύρωση των “γάμων” των ομόφυλων ζευγαριών, που είχαν πραγματοποιηθεί στην Τήλο, από το Πολυμελές Πρωτοδικείο της Ρόδου, και σε συνέχεια του χθεσινού σχολίου μας για την κριτική που δέχεται ο θεσμός του μουφτή εξαιτίας των δικαστικών αρμοδιοτήτων του θρησκευτικού αυτού λειτουργού, αλλά και λόγω σχετικών μηνυμάτων που έφθασαν στο e-mail της στήλης, προβληματίστηκα στο εξής:

Με αφορμή την ακύρωση των “γάμων” των ομόφυλων ζευγαριών, που είχαν πραγματοποιηθεί στην Τήλο, από το Πολυμελές Πρωτοδικείο της Ρόδου, και σε συνέχεια του χθεσινού σχολίου μας για την κριτική που δέχεται ο θεσμός του μουφτή εξαιτίας των δικαστικών αρμοδιοτήτων του θρησκευτικού αυτού λειτουργού, αλλά και λόγω σχετικών μηνυμάτων που έφθασαν στο e-mail της στήλης, προβληματίστηκα στο εξής:


Οι ίδιοι κύκλοι που υπεραμύνονται του δικαιώματος των ομοφύλων ζευγαριών να τελούν τον “γάμο” τους στο Δημαρχείο μιας ελληνικής πόλης, υπονομεύουν το δικαίωμα Ελλήνων πολιτών να επιλύσουν τις οικογενειακές διαφορές τους σύμφωνα με την κρίση του θρησκευτικού τους ηγέτη, υπό την προϋπόθεση που θα την αποδεχθούν και οι δύο πλευρές. Στην πρώτη περίπτωση επικαλούνται τον σεβασμό στο δικαίωμα της ελεύθερης βούλησης και επιλογής του πολίτη, ενώ στην δεύτερη αυτό το δικαίωμα θεωρείται οπισθοδρόμηση και αναχρονισμός!


Φαινομενικά αντίθετες οι δύο απόψεις, κι όμως, αν εξετάσουμε καλύτερα το θέμα, θα δούμε ότι έχουν τον ίδιο στόχο: Να απαξιώσουν  στη συνείδηση του πολίτη τον ρόλο των θρησκευτικών λειτουργών του, να του αμβλύνουν την εμπιστοσύνη στους θεσμούς  της θρησκείας του και να τον ξεκόψουν σιγά – σιγά από τις αξίες της.


* * * * ** * * * ** * * * ** * * * *


Δύο νέοι Ξανθιώτες θυσία στον Μολώχ της … Εγνατίας οδού πριν 2 ημέρες. Δυστυχώς δεν θα είναι και οι τελευταίοι. Κάθε αυτοκινητόδρομος χαρακτηρίζεται μεν από τις υψηλές προδιαγραφές ασφαλείας του, αλλά και από το ότι, ακριβώς λόγω των μεγάλων ταχυτήτων που αναπτύσσονται σ’ αυτόν, τα σαφώς λιγότερα τροχαία που διαδραματίζονται στο μήκος του είναι συνήθως θανατηφόρα.


Πολύ δε περισσότερο θα συμβαίνει αυτό στην Εγνατία, που από καιρό έχουν επισημάνει όσοι κινούνται σ’ αυτήν, ότι με τις δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση (και την υπόνοια της “βοηθητικής” λωρίδας εκτάκτου ανάγκης!) είναι ένας δρόμος ανεπαρκής, για να δεχτεί τον τεράστιο όγκο νταλικών, που θα την προτιμούν με την ολοκλήρωσή της. Ένα πρόβλημα που είναι ήδη ορατό, όταν σε ώρες αιχμής είναι πολύ δύσκολο σε ένα επιβατικό αυτοκίνητο να προσπεράσει χωρίς σοβαρό κίνδυνο νταλίκες με συρόμενα, και που αναμένεται να επιδεινωθεί κατά την περίοδο των θερινών διακοπών.


Δυστυχώς, για άλλη μια φορά αποδείχθηκε ότι δεν είμαστε ικανοί να φτιάξουμε ένα έργο με μακρόπνοη προοπτική και αρκούμαστε στη μετριότητα και στο εφήμερο.


* * * * ** * * * ** * * * ** * * * *


Μία άλλη χαρακτηριστική περίπτωση προχειρότητας και σχεδιασμού στο πόδι, αποτελεί το νέο νομοσχέδιο για την απαγόρευση του καπνίσματος σε δημοσίους χώρους. Ως μη καπνιστής επικροτώ τόσο την πρωτοβουλία όσο και την διαφαινόμενη αποφασιστικότητα του υπουργείου για την αυστηρή εφαρμογή του, αλλά υπάρχουν και οι επαγγελματίες, οι οποίοι και φυσιολογικά αγωνιούν για τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει στις επιχειρήσεις τους.


Όπως χαρακτηριστικά τόνισε ο πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Καφέ -Μπαρ της Ξάνθης, κ. Δ. Πασσαλής, “στην Ελλάδα πρώτα κάνουμε κάτι και μετά περιμένουμε να λύσουμε τα προβλήματα”.


Ψάχνουν λοιπόν τώρα να βρουν τη μέση λύση, που να ικανοποιεί όλες τις πλευρές.


Γιατί, όμως, έπρεπε να γίνει αυτό μόλις 50 μέρες πριν την ημερομηνία εφαρμογής του μέτρου;


Έλα ντε!


* * * * ** * * * ** * * * ** * * * *


Πάντως, κάποιοι φρόντισαν και βρήκαν μία μέση λύση, όχι για το κάπνισμα, αλλά για ένα άλλο πολύ πιο σοβαρό θέμα, αυτό της μελλοντικής διακυβέρνησης της χώρας, αφού πια η αυτοδυναμία φαίνεται να πνέει τα λοίσθια.


Απολαύστε την στη “φωτογραφία”, από το http://www.plakitsa.net/archives/1951. Νομίζω πως είναι ιδιαιτέρως ευρηματική!