Ν. Λυγερός ” υπερκομματικό το ζήτημα”

Στα πλαίσια των εκδηλώσεων για τις επικείμενες φοιτητικές εκλογές που θα πραγματοποιηθούν στις 13Μαϊου, η ΠΑΣΠ Ξάνθης διοργάνωσε προχθές το απόγευμα διημερίδα στο Αμφιθέατρο ΠΡΟΚΑΤ της Πολυτεχνικής Σχολής Ξάνθης με θέμα τη δωρεάν δημόσια Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Στα πλαίσια των εκδηλώσεων για τις επικείμενες φοιτητικές εκλογές που θα πραγματοποιηθούν στις 13Μαϊου, η ΠΑΣΠ Ξάνθης διοργάνωσε προχθές το απόγευμα διημερίδα στο Αμφιθέατρο ΠΡΟΚΑΤ της Πολυτεχνικής Σχολής Ξάνθης με θέμα τη δωρεάν δημόσια Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.


Στην πρώτη ημέρα της διοργάνωσης με επίκεντρο πάντα την Παιδεία, οι φοιτητές μέλη της ΠΑΣΠ προσκάλεσαν το διακεκριμένο πανεπιστημιακό καθηγητή, ο οποίος θεωρείται και ο εξυπνότερος Έλληνας, με πάνω από 4800 δημοσιευμένα άρθρα για διάφορα ζητήματα που απασχολούν τον άνθρωπο, τον κ. Νίκο Λυγερό να μιλήσει για το γνωστικό κομμάτι της παιδείας και δη της ελληνικής και τη δυνατότητα βελτίωσής της.


Από την πλευρά του ο διακεκριμένος πανεπιστημιακός, Νίκος Λυγερός, αφουγκραζόμενος την αγωνία του ακροατηρίου του στο κατάμεστο αμφιθέατρο της Πολυτεχνικής Σχολής, για το επίπεδο των σπουδών τους, αλλά και για την επαγγελματική τους αποκατάσταση, όχι αυτή των μηχανικών των επτακοσίων ευρώ, όχι μόνο δε χάιδεψε αυτιά, αλλά μέσα από την ομιλία του παρουσίασε με γλαφυρό τρόπο τη σημερινή εικόνα της παιδείας που δεν τιμά κανέναν και για την οποία ευθύνονται σε ένα μεγάλο βαθμό και οι ίδιοι οι φοιτητές με τη στάση και τη συμπεριφορά τους.


Μάλιστα εντύπωση -όχι βέβαια θετική-του προκάλεσε η εικόνα που παρουσίαζε το Αμφιθέατρο Προκατ της Πολυτεχνικής Σχολής.


Για τον ίδιο, όπως επεσήμανε με έμμεσο τρόπο, δε νοείται φοιτητής του που θα καπνίζει ή θα πίνει καφέ την ώρα της παράδοσης ή δε θα σέβεται το κτιριακό περιβάλλον του πανεπιστημίου.


Άφησε να εννοηθεί πως τέτοιες εικόνες δεν συναντώνται σε πανεπιστήμια του εξωτερικού.


Για τον κ. Λυγερό στο ζήτημα της παιδείας και της εκπαίδευσης  δεν υπάρχει ούτε αριστερά, ούτε δεξιά, αλλά μόνο μπρος ή πίσω.


Και για αυτό η αντιμετώπισή της θα πρέπει να στηρίζεται σε υπερκομματικό επίπεδο.


“Ασχολούμαστε περισσότερο με τις λύσεις και δε βλέπουμε το πρόβλημα. Για μένα το πανεπιστήμιο είναι ένα πρόβλημα και όχι λύση. Το θέμα είναι αν υπάρχει Έλληνας φοιτητής που παρακολουθεί το μάθημα. Αν έχει δάσκαλο και όχι μόνο καθηγητές. Αν παράγει μια εργασία, που είναι ένα έργο και που θα αποτελέσει το παράδειγμα για τον επόμενο φοιτητή”, υπογράμμισε χαρακτηριστικά θέλοντας να τονίσει το υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης που θα πρέπει να χαρακτηρίζει το ελληνικό πανεπιστήμιο.


Μάλιστα σημείωσε πως υπάρχει μια ταύτιση μεταξύ πονηράδας και εξυπνάδας.


Παιδεία είναι πιο πολύ ελευθερία δυνατοτήτων και όχι απαίτηση από τους φοιτητές.


Τόνισε το πρόβλημα που υπάρχει με τις πανελλαδικές εξετάσεις, εκφράζοντας εμμέσως πλην σαφώς με το συγκεκριμένο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.


Μέσα από την ομιλία του προχώρησε και σε μια σύγκριση του ελληνικού πανεπιστημίου με τα πανεπιστήμια ξένων χωρών στα οποία έχει διδάξει, τονίζοντας μεταξύ άλλων πως εκεί η πρόσβαση είναι ελεύθερη, στην πορεία όμως γίνεται αξιολόγηση των φοιτητών και κατευθύνονται σε σχολές ανάλογα με τις δυνατότητές τους, χωρίς να αποκλείεται κανείς από την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Όπως επίσης δε νοείται φοιτητής άνω των 25 ετών.


Ιδιαίτερη αναφορά έκανε και στη Συνθήκη της Μπολόνιας την οποία υπέγραψαν 47 χώρες, μεταξύ των οποίων και η χώρας μας, η οποία ακόμη δεν έχει προχωρήσει στην εφαρμογή της. Μάλιστα σημείωσε πως η χώρα μας είχε προχωρήσει στην υπογραφή της με την προϋπόθεση πώς θα υπήρχε τροποποίηση του Συντάγματος, για αυτό και απορεί με τις αντιδράσεις που έχουν υπάρξει για το άρθρο 16.


Τέλος μεταξύ άλλων, ο κ. Λυγερός σημείωσε πως η χώρα μας είναι η χώρα των βεβαιώσεων και όχι των πτυχίων, θέλοντας να τονίσει με το πόση ευκολία χορηγούνται βεβαιώσεις για την πιστοποίηση απόκτησης κάποιων γνώσεων και ικανοτήτων, οι οποίες πολλές φορές υποκαθιστούν και τα ίδια τα πανεπιστημιακά πτυχία στο χώρο αγοράς εργασίας.



Δέσποινα Γκούμα


Σχετικά Άρθρα

Back to top button