*Χτύπησαν και πάλι. Χαρακτηρίζουν την Ξάνθη “αναρχομάνα” σε σχετική ανακοίνωσή τους που αναρτήθηκε στο Διαδικτυο, στη γνωστή ιστοσελίδα του αναρχικού χώρου, στο Indymedia

*Χτύπησαν και πάλι. Χαρακτηρίζουν την Ξάνθη “αναρχομάνα” σε σχετική ανακοίνωσή τους που αναρτήθηκε στο Διαδικτυο, στη γνωστή ιστοσελίδα του αναρχικού χώρου, στο Indymedia (http://athens.indymedia.org/front.php3?lang=el&article_id=1020190).


Υπογράφουν αυτή τη φορά ως “Εξεγερτικός Αγώνας”


* * * * ** * * * ** * * * ** * * * *


*Πρώτα’ απ’ όλα, χαρακτηρίζουν τον μητροπολίτη μας κ. Παντελεήμονα, ως “τσιράκι του Εφραίμ” και τον παροτρύνουν να στείλει τον λογαριασμό για το καμμένο αυτοκίνητο (που, σημειωτέον, ήταν του αρχιμανδρίτη π. Παντελεήμονα Μουτάφη!) “στο βατοπέδι”!


Είναι προφανές ότι αγνοούν παντελώς τους αγώνες του μητροπολίτη μας ενάντια στις ενέργειες του Βατοπεδίου και τη συμπαράστασή του στους αγρότες του νομού μας. Αυτό δηλώνει δύο πραγματα: Ή ότι οι “λεβέντες” αυτοί είναι ντόπιοι που δεν έχουν καμμία επαφή με τη ζώσα πραγματικότητα της κοινωνίας ζώντας στο φαντασιακό μικρόκοσμό τους ή ότι είναι από άλλες περιοχές της πατρίδας μας (όπερ και το πιθανότερο), άρα το “αναρχομάνα” πάει περίπατο (άντε να το κάνουμε “αναρχοθρέπτρα” και σύντομα “αναρχοξηλώστρα”!).


Παρεμπιπτόντως, αυτό το παραμύθι με τους “γνωστούς – αγνώστους”, νομίζω ότι παρατράβηξε. Το ξαναγράψαμε: Σε μία πόλη των 70.000 κατοίκων, δεν υπάρχουν γνωστοί – άγνωστοι. Υπάρχουν γνωστοί – γνωστοί! Και ας μη μας δουλεύει η ΕΛΑΣ. Τους ξέρει και πολύ καλά μάλιστα. Αυτή δεν ήταν που τους συνόδευσε από την Κομοτηνή μέχρι την Ξάνθη, οταν πριν λίγους μήνες τους πήραν παραμάζωμα οι Κομοτηναίοι πολίτες, διαφυλάσσοντας την πόλη τους και εγκλωβίζοντάς τους μέσα στο Πανεπιστήμιο, απ’ όπου διέφυγαν υπό την προστασία της;  Ακόμη, οι καταληψίες και οι καταστροφείς των καμερών των Τραπεζών (μέρα – μεσημέρι, πριν λίγες εβδομάδες, κατά τη δίκη ομοϊδεατών τους), ΔΕΝ φορούσαν κουκούλες, κύριοι της ΕΛΑΣ!


Άρα, τί θέλετε να συμπεράνουμε;


* * * * ** * * * ** * * * ** * * * *


*Δεύτερον, για να δικαιολογήσουν τη “φωτιά στις Τράπεζες”, επικαλούνται “τα επιτόκια καταθέσεων που πέφτουν”! Ποιά επιτόκια, αλήθεια; Τα μηδενικά επιτόκια των μικροκαταθετών, που η πτώση τους θα έχει ως αποτέλεσμα να πάρουν μερικά εκατοστά του ευρώ λιγότερους τόκους στο εξάμηνο, ή τα “χορταστικά” επιτόκια των μεγαλοκαταθετών που πράγματι ζημιώνονται από την πτώση τους;


* * * * ** * * * ** * * * ** * * * *


*Η στήλη επικοινώνησε με τον αρχιμανδρίτη π. Παντελεήμονα Μουτάφη, από τον οποίο ζήτησε τη γνώμη του για τα γεγονότα αυτά, επισημαίνοντάς του ότι δεν είναι κάτι μεμονωμένο, αφού στη Θεσσαλονίκη και στην Αθήνα οι επιθέσεις εναντίον εκκλησιών είναι σχεδόν καθημερινότητα, αλλά ευγενικά αρνήθηκε να μας απαντήσει, αφήνοντας να εννοηθεί ότι ίσως να μην εκδοθεί ούτε ανακοίνωση της Μητροπόλεώς μας, αναμένοντας ίσως μία ανακοίνωση της Αρχιεπισκοπής, αφού το πρόβλημα είναι γενικότερο και δεν εντοπίζεται μόνο στην Ξάνθη.


* * * * ** * * * ** * * * ** * * * *


*Η Ξάνθη και το Διδυμότειχο είναι αναμφισβήτητα οι δύο πόλεις της σημερινής ελληνικής Θράκης, που διακρίνονται για την ιστορία τους και την πολιτιστική κληρονομιά τους. Η πόλη μας, μάλιστα, γνώρισε και μεγάλη οικονομική άνθηση για σειρά πολλών ετών, ως παραγωγικό και εμπορικό κέντρο καπνού.


Αυτήν την ιστορία και την κληρονομιά την τίμησαν σημαντικές προσωπικότητες της ξανθιώτικης κοινωνίας, τόσο από τον χώρο του πνεύματος όσο και από τον χώρο της πολιτικής. Οι μεγάλες μορφές του Στέφ. Ιωαννίδη και του Αλεξ. Μπαλτατζή, αλλά και του Φιλ. Αμοιρίδη, είναι χαρακτηριστικές και σίγουρα όχι οι μόνες.


Σήμερα, δυστυχώς, η Ξάνθη δείχνει να συντηρεί απλά κάποια υπολείμματα των μορφών αυτών, δάσκαλοι του πολιτισμού και της πολιτικής και με συνεχιζόμενη μεγάλη προσφορά στην πόλη, αλλά δυστυχώς το μέλλον διαγράφεται δυσοίωνο.


Οι λόγοι της απαισιοδοξίας γίνονται εμφανείς, αν ανατρέξει κανείς στα πρόσωπα που υποτίθεται ότι έχουν κληθεί να οδηγήσουν την πόλη στον δρόμο της προόδου και της ευημερίας των επομένων ετών.


Χωρίς να τσουβαλιάζω όλους όσοι έχουν διάθεση για κοινωνική προσφορά, αφού σίγουρα υπάρχουν πολλές αξιόλογες προσωπικότητες ανάμεσά τους, νοιώθω την υποχρέωση να επισημάνω την κυριαρχία της μετριότητας, της αντιπαλότητας με προμετωπίδα τα προσωπικά κίνητρα και φιλοδοξίες, του κομματικού σεχταρισμού και της μισαλλοδοξίας. Δημόσια πρόσωπα που με το παραμικρό επιλέγουν να λύσουν τις διαφορές τους στα δικαστήρια, λες και η Δικαιοσύνη θα λύσει το πρόβλημα δυσλειτουργίας φορέων και δράσεων.


* * * * ** * * * ** * * * ** * * * *


*Όλα τα παραπάνω έχουν αποτέλεσμα να διαμορφώνουν την πορεία της Ξάνθης μέσα από μία θέαση ικανοποίησης του “εγώ” και όχι του “εμείς”. Η προοπτική του κοινού οφέλους κάμπτεται μπροστά στην ικανοποίηση της ατομικής φιλοδοξίας.


Η απαξίωση της πολιτικής και ο χλευασμός της κοινωνικής προσφοράς μόνο κακά προμηνύουν για το μέλλον της πόλης.


Δεν είναι τυχαίο ότι η συμμετοχή των δημοσίων φορέων στον τομέα της κοινωνικής μέριμνας είναι πολύ χαμηλή στον νομό μας, με αποτέλεσμα αρκετές φορές πολίτες να καταφεύγουν στην αυτοοργάνωση “κοινωνικής άμυνας” απέναντι στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν.


Σίγουρα η νοοτροπία αυτή διαμορφώνεται και καλλιεργείται από το γενικότερο νοσηρό κλίμα που κυριαρχεί στην πατρίδα μας, αλλά αυτό είναι κάτι που μπορεί να ανατραπεί τοπικά.


Ιδιαίτερα σε μία πόλη όπως η Ξάνθη, που έχει το πολιτισμικό και κοινωνικό υπόβαθρο για να στηρίξει τα θεμέλια ενός νέου αναπτυξιακού οικοδομήματος, με σεβασμό προς την κληρονομιά της αλλά και προς το μέλλον των παιδιών της, αυτή η προοπτική διαμορφώνεται πολύ πιο αισιόδοξη. Αρκεί να το πιστέψουμε· όλοι μας.


* * * * ** * * * ** * * * ** * * * *


*Για τα … κατορθώματα του δημάρχου, κ. Στυλιανίδη, και την παράδοση του Αμοιρίδειου στα εξτρεμιστικά μουσουλμανικά στοιχεία της περιοχής μας, θα τα πούμε αύριο, που θα έχουμε και εκτενή αναφορά των όσων ειπώθηκαν εκεί μέσα


* * * * ** * * * ** * * * ** * * * *


*Χρόνια πολλά σε όλους και όλες. Ευχαριστώ για την αγάπη και τα μηνύματά σας.


endohora@yahoo.gr