Η διεθνής οικονομική κρίση έχει επηρεάσει αρνητικά και την Ελλάδα με τις πρώτες συνέπειες να είναι πλέον ορατές στην εγχώρια αγορά, επεσήμανε από την Ξάνθη ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος, κ. Βασίλης Θωμαίδης, υπογραμμίζοντας μάλιστα πως η κρίση αυτή βρίσκει τη χώρα, αλλά και τις ίδιες τις επιχειρήσεις απροετοίμαστες για να την αντιμετωπίσουν.

Η διεθνής οικονομική κρίση έχει επηρεάσει αρνητικά και την Ελλάδα με τις πρώτες συνέπειες να είναι πλέον ορατές στην εγχώρια αγορά, επεσήμανε από την Ξάνθη ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος, κ. Βασίλης Θωμαίδης, υπογραμμίζοντας μάλιστα πως η κρίση αυτή βρίσκει τη χώρα, αλλά και τις ίδιες τις επιχειρήσεις απροετοίμαστες για να την αντιμετωπίσουν.



Ο κ. Θωμαϊδης, ως εκπρόσωπος των εξαγωγικών επιχειρήσεων της Βορείου Ελλάδος, βρέθηκε στην πόλη της Ξάνθης την περασμένη εβδομάδα, όπου σε συνεργασία με τα Επιμελητήρια της Θράκης, διοργάνωσαν ανοικτή εκδήλωση με θέμα τη θωράκιση της ανταγωνιστικότητας της εξωστρεφούς επιχείρησης στην εποχή  της κρίσης.


Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα συνεδριάσεων του Επιμελητηρίου Ξάνθης το απόγευμα της Μεγάλης Τετάρτης παρουσία του Γενικού Γραμματέα  της Περιφέρειας Α.Μ-Θ, κ. Δημήτρη Σταμάτη, καθώς και του Βουλευτή ΠΑΣΟΚ Ξάνθης, κ. Παναγιώτη Σγουρίδη.


Αν και το θέμα της εκδήλωσης ήταν άκρως επίκαιρο  και ενδιαφέρον, δεν σημειώθηκε και η ανάλογη προσέλευση του επιχειρηματικού κόσμου της περιοχής, πιθανότητα λόγω των ημερών του Πάσχα.


Πάντως στην εκδήλωση παρέστησαν και μίλησαν μεταξύ άλλων ο αναπληρωτής Γενικός Γραμματέας του υπουργείου Εξωτερικών, κ. Ταχιάος, ο Ειδικός Γραμματέας Ανταγωνιστικότητας του Υπουργείου Ανάπτυξης, κ . Σταυρόπουλος, κ. Βερναδάκης, γενικός Δ/ντης Τελωνείων του Υπουργείου Οικονομίας, κ.α..


Μάλιστα πέρα από μια παρουσίαση της γενικής εικόνας που παρατηρείται σήμερα στην ελληνική αγορά, εξετάστηκαν και θέματα που απασχολούν άμεσα τις επιχειρήσεις της Θράκης με στόχο την ενίσχυση της ελληνικής επιχειρηματικότητας στο εξωτερικό.


Όπως δήλωσε ο πρόεδρος του ΣΕΒΕ, κ. Βασίλης Θωμαϊδης, μιλώντας στους δημοσιογράφους στο περιθώριο της εκδήλωσης, για την καλύτερη επιτυχία της συγκεκριμένης διοργάνωσης στην Ξάνθη, προηγήθηκε πριν από ενάμισι μήνα σύσκεψη εργασίας με τους παραγωγικούς φορείς της Θράκης στην Αλεξανδρούπολη, όπου και τέθηκαν τα κυριότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν και επείγουν για τους επιχειρηματίες της Θράκης.


Προβλήματα όπως με την εποπτεία της αγοράς, την ανεξέλεγκτη εισαγωγή προϊόντων που έρχονται από την Τουρκία, τα μη πιστοποιημένα  και αμφίβολής ποιότητας προϊόντα που ανταγωνίζονται αθέμιτα τα ντόπια.


Αλλά συζητήθηκαν και θέματα που έχουν να κάνουν με την εξωστρέφεια, την πρόσβαση στις ξένες αγορές και τη διευκόλυνση με το θέμα της βίζας όταν πρόκειται να επισκεφτούν τη χώρα ξένοι Εμπορικοί Ακόλουθοι.


Στο μεταξύ κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης τη δική του πρόταση για τη στήριξη της εγχώριας επιχειρηματικής δραστηριότητας και της πραγματικής οικονομίας κατέθεσε ο Γενικός Γραμματέας, κ. Δημήτρης Σταμάτης, όπου πρότεινε μέρος των χρημάτων που έχει αποφασισθεί να διατεθούν μέσω ΤΕΜΠΜΕ, να δοθούν για την απόδοση του 12% του κόστους λειτουργίας -ήδη οι επιχειρήσεις έχουν να λαμβάνουν 3 εξάμηνα-, όπως και στις επιχειρήσεις που έχουν ενταχθεί σε αναπτυξιακούς νόμους . 


Από την πλευρά τους, κατά τη διάρκεια των χαιρετισμών που απηύθυναν και οι πρόεδροι των Επιμελητηρίων, Αλεξανδρούπολης, Ροδόπης και Ξάνθης, επεσήμαναν ότι την κρίση δε θα πρέπει να την πληρώσουν πάλι ο επιχειρηματικός κόσμος, ενώ ζήτησαν να θεσπιστούν μέτρα για τη μείωση της γραφειοκρατίας και την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και τη ρευστότητας και κάλεσαν το κράτος να είναι πιο συνεπές στην καταβολή του 12% στις επιχειρήσεις, προτείνοντας παράλληλα στην κυβέρνηση οι νέες θέσεις εργασίας που εξαγγέλλει μέσω προγραμμάτων, όπως π.χ.Stage να κατευθυνθούν και στον ιδιωτικό τομέα. 


Εν τω μεταξύ κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης την οποία παρακολούθησαν μέλη του Επιμελητηρίου, καθώς και ο πρόεδρος του Συνδέσμου Βιοτεχνών-Βιομηχάνων Ξάνθης, κ. Βασίλης Σκαρλάτος  τονίστηκε ότι για το ζοφερό το μέλλον της ελληνικής επιχείρησης κρίνονται αναγκαίες οι παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν από επιχειρηματίες και κράτος για την ενίσχυση της εξωστρέφειας και την εδραίωση της ελληνικών εξαγωγικών επιχειρήσεων στη διεθνή αγορά.


Και για την επίτευξη αυτού του στόχου βασικό βήμα αποτελεί η θωράκιση της ανταγωνιστικότητας μέσω ποιοτικών και πιστοποιημένων ελληνικών προϊόντων.


“Το μοντέλο του φθηνού προϊόντος έχει τελειώσει”, υπογράμμισε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος, Βασίλης Θωμαϊδης.


Ο οποίος αναφερόμενος στους  στόχους του Συνδέσμου, μέσω των ανοικτών εκδηλώσεων που πραγματοποιεί σημείωσε “ο Σύνδεσμός μας ενδιαφέρεται πάρα πολύ να αναπτύξει την εξαγωγιμότητα, την εξωστρέφεια των επιχειρήσεων που είναι μικρές ή πολύ μικρές στην περιοχή της  Βόρειας Ελλάδας. Πιστεύω λοιπόν πως μέσα από τέτοιες εκδηλώσεις θα δώσει μια διάσταση, τόσο σε όσους είναι παρόντες και ελπίζω και σε άλλους,  το πώς θα αμυνθούμε εσωτερικά επενδύοντας στην ποιότητα, σε πιστοποιημένα προϊόντα και σήματα ποιότητας. Από την άλλη μεριά θα πρέπει να καταλάβει το κράτος ότι αυτά πρέπει να προστατευτούν εφαρμόζοντας καλή εποπτεία της αγοράς και καλό έλεγχο των προϊόντων που κυκλοφορούν στην ελληνική αγορά και από την άλλη πλευρά θα πρέπει οι επιχειρήσεις να σηκώσουν  ψηλά το κεφάλι κα να δουν πέρα από το φράχτη, τον ορίζοντα για να δουν τι μπορούν να κάνουν για την εξαγωγιμότητα των προϊόντων τους και την εξωστρέφεια των επιχειρήσεών τους”


Καταλήγοντας τόνισε για την οικονομική κρίση “ήδη επηρεάζει η οικονομική κρίση, αφού έχουμε υποχώρηση των μεγεθών, υποχώρηση των εξαγωγών και έχουμε υποχώρηση και εντός της Ελλάδας. Μην ξεχνάμε όμως ότι υπάρχει γενική υποχώρηση παγκόσμια, όπου υποφέρουν χώρες που ήταν πολύ πιο μπροστά από εμάς, αφού όσο πιο πολύ είναι μια χώρα εκτεθειμένη στο εξαγωγικό εμπόριο, τόσο πιο πολύ πλήττεται από τη διεθνή κρίση. Επειδή στην Ελλάδα η ανταγωνιστικότητά μας δεν είναι και στα καλύτερα της φαίνεται ότι εμείς θα πληγούμε πολύ περισσότερο, για αυτό και θα πρέπει να πάμε σε άλλου είδους προστιθέμενη αξία στα προϊόντα μας. Το μοντέλο του φθηνού προϊόντος έχει πια τελειώσει”.


Δέσποινα Γκούμα