Η Κανονιστική απόφαση για τη ρύθμιση της κυκλοφορίας στην Παλιά Πόλη

Με τη με αριθμό 154/2016 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Ξάνθης, αποφασίστηκε η έκδοση κανονιστικής απόφασης για τη ρύθμιση της κυκλοφορίας σε οριοθετημένο τμήμα του οικισμού Παλιάς Πόλης της Ξάνθης που περικλείεται από το σύστημα των οδών Ευρυπίδη Χασιρτζόγλου –περιοχή Πλατείας Αντίκα– Βασιλίσσης Σοφίας προς τα δυτικά και νότια, από το περιαστικό δάσος της πόλης προς το βορά και από τον ποταμό Κόσυνθο προς τα δυτικά, με τα παρακάτω χαρακτηριστικά λειτουργίας:

Με τη με αριθμό 154/2016 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Ξάνθης, αποφασίστηκε η έκδοση κανονιστικής απόφασης για τη ρύθμιση της κυκλοφορίας σε οριοθετημένο τμήμα του οικισμού Παλιάς Πόλης της Ξάνθης που περικλείεται από το σύστημα των οδών Ευρυπίδη Χασιρτζόγλου –περιοχή Πλατείας Αντίκα– Βασιλίσσης Σοφίας προς τα δυτικά και νότια, από το περιαστικό δάσος της πόλης προς το βορά και από τον ποταμό Κόσυνθο προς τα δυτικά, με τα παρακάτω χαρακτηριστικά λειτουργίας:

1.    Στην περιοχή εφαρμογής των ρυθμίσεων επιτρέπεται η είσοδος οχημάτων που φέρουν ειδική κάρτα εισόδου με διακριτοποίηση αναλόγως της ιδιότητας αυτών. Ο Δήμος Ξάνθης με διοικητική απόφαση καθορίζει καταλόγους χρηστών:

–      πλήρους πρόσβασης (οχήματα μονίμων κατοίκων, οχήματα υπηρεσιών εκτάκτου ανάγκης, μηχανήματα έργων, συντηρήσεων και κατασκευών της κρατικής και δημοτικής διοίκησης, μέσα μαζικής μεταφοράς, επιβατηγά δημόσιας χρήσης και εν γένει δημόσια μέσα μεταφοράς, νεκροφόρα οχήματα)

–      περιορισμένης χρονικής και χωρικής πρόσβασης (οχήματα τροφοδοσίας και διανομής αγαθών για την εξυπηρέτηση των κατοικιών και των καταστημάτων και οχήματα γονέων/ κηδεμόνων των μαθητών των σχολικών μονάδων, νηπιαγωγείων, παιδικών και βρεφικών σταθμών που βρίσκονται στην περιοχή εφαρμογής του ρυθμιστικού σχεδίου ελεγχόμενης κυκλοφορίας)

–      πρόσβασης 8ωρης παραμονής εντός συγκεκριμένης ημερομηνίας (Ορίζονται σύμφωνα με τις αποφάσεις

της Δημοτικής Αρχής. Ενδεικτικά αναφέρονται: οχήματα ειδικών προσκεκλημένων της Κρατικής, Δημοτικής, Εκκλησιαστικής Διοίκησης, έως δύο οχήματα των συμμετεχόντων σε θρησκευτικές τελετές, οχήματα τεχνιτών/ επαγγελματιών, οχήματα που εκτελούν μετακομίσεις κ.α.). Με απόφαση της Δημοτικής Αρχής είναι δυνατή η επιμήκυνση του χρόνου παραμονής.

2.    Η κάθε μοναδική κάρτα εισόδου αφορά σε ένα μοναδικό όχημα σύμφωνα με τον αριθμό κυκλοφορίας που φέρει και δεν επιτρέπεται η έκδοση πολλαπλών καρτών για κάθε μοναδικό όχημα.

3.    Επιβάλλεται η διατήρηση ελεύθερων διαδρόμων κίνησης οχημάτων όλο το 24ωρο, πλάτους 3.50 μέτρων στα τμήματα του δικτύου της περιοχής που λειτουργούν ως μονόδρομοι και πλάτους 6.00 m σε αυτά  που λειτουργούν ως αμφίδρομης κατεύθυνσης, όπου αυτό είναι δυνατό βάσει της υφιστάμενης ρυμοτομίας της περιοχής, ενώ όπου η ύπαρξη του αυτού ή μεγαλύτερου πλάτους σε τμήματα του οδικού δικτύου είναι αδύνατη εξαιτίας των ρυμοτομικών γραμμών που υφίστανται, τότε απαγορεύεται η κατάληψη τμήματος του δρόμου, παρόδου ή πεζοδρομίου για οποιαδήποτε χρήση πέρα από την κυκλοφορία οχημάτων όπως αυτά ορίζονται ανωτέρω και πεζών.

4.    Θεσπίζονται διάδρομοι περιτυπώματος οχήματος ειδικής κυκλοφορίας τύπου Ελαφρού Φορτηγού για την εξυπηρέτηση των χρηστών περιορισμένης χρονικής και χωρικής πρόσβασης:

–     Στα οχήματα γονέων/κηδεμόνων των μαθητών των σχολικών μονάδων της περιοχής όπως αυτή ορίζεται ανωτέρω δίνεται η άδεια κυκλοφορίας κατά τις ώρες 06:45 έως και 16:45 και κατά τις ημέρες λειτουργίας των σχολικών μονάδων, τα οποία εκτελούν αποκλειστικά οποιεσδήποτε από τις εξής τρεις διαδρομές:

  • Είσοδος στην περιοχή από πάροδο Ορφέως – Πινδάρου – Σηλυβρίας ‐ Ορφέως –Αισχύλου – Μητροπολίτου Ανθίμου – Λευκάδος – Ορφέως – Πινδάρου – Έξοδος από την περιοχή από πάροδο Ορφέως.
  • Είσοδος από την περιοχή Πλατείας Αντίκα – Φ. Αμοιρίδη – Ορφέως – Αντίκα ‐ Λευκάδος– Ορφέως – Πινδάρου – Έξοδος από την περιοχή από πάροδο Ορφέως.
  • Είσοδος από οδό Χασιρτζόγλου –Π. Χρηστίδη – Φιλίππου – Αντίκα ‐ Λευκάδος– Ορφέως – Πινδάρου – Έξοδος από την περιοχή από πάροδο Ορφέως.

–         Στα οχήματα των επιχειρήσεων τροφοδοσίας και διανομής αγαθών, που εξυπηρετούν τις εμπορικές χρήσεις που αναπτύσσονται στην περιοχή, όπως αυτή ορίζεται ανωτέρω, δίνεται η άδεια κυκλοφορίας κατά τα χρονικά διαστήματα 07:30‐10:00, και 15:00‐17:00 κάθε ημέρας της εβδομάδας, τα οποία εκτελούν αποκλειστικά οποιεσδήποτε από τις εξής τρεις διαδρομές:

  • Είσοδος στην περιοχή από την περιοχή Πλατείας Αντίκα ‐ Π. Χρηστίδη – Υδραγωγείου – Λαχανά ‐ Έξοδος από την οδό Χίου.
  • Είσοδος από την οδό Χασιρτζόγλου – Φ. Αμοιρίδη – Ορφέως – Αντίκα– Λευκάδος – Ορφέως ‐ Πινδάρου – Έξοδος από πάροδο Ορφέως.
  • Είσοδος από περιοχή Πλατείας Αντίκα –Μαλετσίδου – Έξοδος από Μαυρομιχάλη.

–     Τροποποιήσεις στις περιοχές και στις ώρες που επιτρέπεται η κυκλοφορία, επιτρέπονται με απόφαση της Δημοτικής Αρχής.

5.    Οι ειδικές διαδρομές κίνησης οχημάτων όπως αυτές περιγράφονται ανωτέρω, τα πλάτη αυτών και οι

συντεταγμένες των οριογραμμών –όπου αυτές απαιτούνται για τη διατήρηση των διαδρόμων κίνησης οχημάτων‐ των διαδρόμων κίνησης των οχημάτων των χρηστών περιορισμένης χρονικής και χωρικής πρόσβασης, ορίζονται όπως παρουσιάζονται στα σχεδιαγράμματα τα οποία αποτελούν αναπόσπαστο παράρτημα της παρούσας κανονιστικής απόφασης.

6. Προβλέπεται σήμανση των διαδρόμων ειδικής κυκλοφορίας επί του δικτύου της περιοχής και συγκεκριμένα των οριογραμμών που τους καθορίζουν, με αντικατάσταση μεμονωμένων υφιστάμενων κυβόλιθων με άλλους διακοσμητικούς, που θα επιτελούν το έργο της διαγράμμισης, ανά 2~3 m επί των περιγραφόμενων οριογραμμών των ειδικών διαδρομών.

7.    Στις επτά (7) εισόδους στην περιοχή εφαρμογής των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, όπως αυτές εμφανίζονται στο χάρτη Ρ-1, προβλέπεται η εγκατάσταση πινακίδων Ρ-7 (πλην των χρηστών που διαθέτουν ειδική κάρτα εισόδου), πινακίδων Ρ-60 (ανώτατη ταχύτητα περιοχής) για την επιβολή του ορίου των 20 χλμ/ώρα σε συνδυασμό με πληροφοριακές πινακίδες Π-92 (περιοχή κατοικίας χαρακτηρισμένης ως περιοχής ήπιας κυκλοφορίας).

8.    Στις οκτώ (8) εξόδους από την περιοχή εφαρμογής των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, όπως αυτές εμφανίζονται στο χάρτη Ρ-1, προβλέπεται η εγκατάσταση πινακίδων Ρ-61 (για την έξοδο από περιοχή με ανώτατο όριο  ταχύτητας) και Π-92 (για το τέλος περιοχής κατοικίας χαρακτηρισμένης ως περιοχής ήπιας κυκλοφορίας).

9.    Το σύστημα ελέγχου τήρησης των περιορισμών που επιβάλλονται με το θεσπιζόμενο ρυθμιστικό σχέδιο

ελεγχόμενης κυκλοφορίας και οι αντίστοιχες ενημερωτικές πινακίδες, θα εγκατασταθούν στα τρία (3) σημεία εισόδου- εξόδου στην περιοχή, όπως αυτά εμφανίζονται στο χάρτη Ρ-1. Το σύστημα ελέγχου θα καθοριστεί από τη Δημοτική Αρχή του Δήμου Ξάνθης, μετά τη σύμφωνη γνώμη των Υπουργείων Δικαιοσύνης και Προστασίας του Πολίτη και θα υπάγεται στις δεσμεύσεις που απορρέουν από τις κείμενες διατάξεις των:

–         ν.2472/1997 “για την προστασία του ατόμου από την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και την ιδιωτική ζωή στον τομέα των ηλεκτρονικών επικοινωνιών”

–         ν.3917/2011 “για τη διατήρηση δεδομένων που παράγονται ή υποβάλλονται σε επεξεργασία σε συνάρτηση με την παροχή διαθέσιμων στο κοινό υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών ή δημόσιων δικτύων επικοινωνιών, χρήση συστημάτων επιτήρησης με τη λήψη ή καταγραφή ήχου ή εικόνας σε δημόσιους χώρους”.

10. Ως οχήματα ορίζονται τα τετράτροχα, τρίτροχα και δίτροχα οχήματα δημόσιας ή ιδιωτικής χρήσης.

11.  Η κίνηση στο σύνολο του δικτύου της περιοχής που υπάγεται στο ρυθμιστικό σχέδιο ελεγχόμενης κυκλοφορίας γίνεται με τους ακόλουθους όρους και περιορισμούς:

–      Η ταχύτητα κίνησης των οχημάτων δε θα υπερβαίνει την ταχύτητα κίνησης των πεζών, οι οποίοι σε οποιαδήποτε περίπτωση έχουν προτεραιότητα.

–      Απαγορεύεται η όπισθεν κίνηση των οχημάτων εκτός εάν καθοδηγούνται από πεζό.

–      Απαγορεύονται οι επί τόπου στροφές.

–      Η στάθμευση οχήματος τροφοδοσίας δεν θα παρεμποδίζει την τροφοδοσία άλλων παρόδιων.

–      Αν αποδειχθεί ότι είναι ανάγκη για λόγους ασφαλείας, ανετότερης κυκλοφορίας ή προστασίας των πεζών, η επιτρεπόμενη κυκλοφορία των οχημάτων διανομής εμπορευμάτων μπορεί να απαγορευθεί σε ειδικές περιπτώσεις.

12.  Προβλέπεται μονόδρομη κίνηση των χρηστών της περιοχής επί της οδού Μαλετσίδου,  από την περιοχή της πλατείας Αντίκα έως τη συμβολή της με την οδό Μαυρομιχάλη, με κατεύθυνση προς την οδό Μαυρομιχάλη, με την τοποθέτηση πινακίδας Ρ-7, επί της οδού Μαλετσίδου στη συμβολή της με την οδό Μαυρομιχάλη.

13.  Η στάθμευση των οχημάτων των χρηστών πλήρους πρόσβασης, που φέρουν άδεια εισόδου, επιτρέπεται σύμφωνα με τα οριζόμενα στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.), με την προϋπόθεση της μη καταπάτησης των διαδρόμων κυκλοφορίας όπως αυτοί ορίζονται παραπάνω και των τμημάτων του δικτύου για τα οποία έχει οριστεί διαφορετική λειτουργία από τη Δημοτική Αρχή.

14. Για την προστασία των  παραδοσιακών κτιρίων, τα οποία φέρουν “σαχνισί”, δηλαδή προεξοχή του 1ου ορόφου του κτιρίου, στηριγμένη σε ξύλινα δοκάρια, η οποία βρίσκεται πέρα από τα όρια της τοιχοποιίας του ισογείου, προβλέπεται η εγκατάσταση ρυθμιστικών πινακίδων Ρ-22 ώστε να μην επιτρέπεται η διέλευση οχημάτων συνολικού ύψους μεγαλύτερου του επιτρεπόμενου. Συγκεκριμένα προβλέπεται:

Η εγκατάσταση πινακίδας Ρ-22 με ανώτερο επιτρεπόμενο συνολικό ύψος 3.50 m :

  • στο σαχνισί της οικίας που περιβάλλεται από τις οδούς Β. Σοφίας, Μαυρομιχάλη, Μαλετσίδου

Η εγκατάσταση πινακίδας Ρ-22 με ανώτερο επιτρεπόμενο συνολικό ύψος 3.00 m. :

  • στο σαχνισί του κτιρίου της Δημοτικής Πινακοθήκης, που βρίσκεται στη συμβολή των οδών Ορφέως και Πινδάρου
  • στο σαχνισί του κτιρίου επί της συμβολής των οδών Ορφέως και Συληβρίας
  • στο σαχνισί του κτιρίου του «Διεθνούς Δημοκρίτειου Ιδρύματος» επί της συμβολής των οδών Γ. Αντίκα και Φιλίππου

Η εγκατάσταση πινακίδας Ρ-22 με ανώτερο επιτρεπόμενο συνολικό ύψος 2.50 m. :

  • στο σαχνισί οικίας στη διασταύρωση των οδών Π. Χρηστίδη και Φιλίππου,
  • στο διπλό σαχνισί του κτιρίου επί της συμβολής των οδών Π. Χρηστίδη και Υδραγωγείου
  • στο σαχνισί οικίας επί της οδού Ε. Χασιρτζόγλου

15.       Εξακολουθούν να βρίσκονται σε ισχύ προγενέστερες κανονιστικές αποφάσεις, που αφορούν στην περιοχή, εν όλω ή εν μέρει, εφόσον δεν βρίσκονται σε αντίθεση με την παρούσα..

 

                                                                                                                      Ο Πρόεδρος

Δημοτικού Συμβουλίου Ξάνθης

 

        Δρεμσίζης Ιωάννης 

Σχετικά Άρθρα

Back to top button