Μη μου πείτε ότι δεν είστε οι περισσότεροι φαν του τηλεοπτικού εκείνου σποτ με το «παιδί του λαού» που διαφημίζει την τηλεφωνική γραμμή πληροφοριών, το πασίγνωστο πλέον 11880….;

Μη μου πείτε ότι δεν είστε οι περισσότεροι φαν του τηλεοπτικού εκείνου σποτ με το «παιδί του λαού» που διαφημίζει την τηλεφωνική γραμμή πληροφοριών, το πασίγνωστο πλέον 11880….;


Ατάκες αμίμητες, «μήπως ξέρεις πότε θα φύγει το βαπόρι για την Αυστραλία;» ή «σύνδεσέ με το καφενείο του Γιακουμή…θέλεις λουκούμι;»…..


Και φυσικά την ακόμη καλύτερη «θα πάρω ένα, όχι για μένα, αλλά για τη φουκαριάρα τη μάνα μου»….


Ατάκες από μαυρόασπρα διαφημιστικά σποτ που κάνουν θραύση….επιτυγχάνοντας παράλληλα το στόχο που είναι να κάνουν όσο το δυνατό  ευρύτερα γνωστό το 11880….


Και ενώ λοιπόν ως Έλληνες μάθαμε τον εν λόγω πενταψήφιο αριθμό, ως Ευρωπαίοι δυσκολευόμαστε να απομνημονεύσουμε έναν άλλο χρήσιμο αριθμό, τριψήφιο αυτή τη φορά…..


Αλήθεια πόσοι από εσάς γνωρίζετε το 112….;


Και αν τον καλέσετε σε τι θα σας φανεί χρήσιμος….;


Για να γράψω τη μαύρη αλήθεια ούτε και εγώ τον γνώριζα μέχρι πριν από λίγες ημέρες, όταν τυχαία διάβασα ότι η 11 Φεβρουαρίου  ήταν η «Ευρωπαϊκή Ημέρα του 112»….


Και επειδή Ευρωπαίος πολίτης ίσον ο ενημερωμένος και σκεπτόμενος  πολίτης και επειδή δε θέλω να μειονεκτώ έναντι των Γάλλων και των Γερμανών, φρόντισα να ενημερωθώ επί της συγκεκριμένης τούτης ημέρας…


Το λοιπόν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, καθώς και τα άλλα θεσμικά όργανα της Ε.Ε. , ήτοι το Ευρωπαϊκό  Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο των Υπουργών ανακήρυξαν την 11η Φεβρουαρίου «Ευρωπαϊκή Ημέρα του 112»….


Ο «φουκαριάρης» ο Ευρωπαίος  από όποια χώρα της Ενωμένης Ευρώπης  και αν βρίσκεται θα μπορεί να καλεί το συγκεκριμένο τριψήφιο αριθμό όταν χρειαστεί ανάγκη….και δη έκτακτη ανάγκη….


«Είμαι σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης», όπως λέει και το γνωστό λαϊκό άσμα….


Για αυτό λοιπόν και εμείς οι ευρωπαίοι πολίτες σε περίπτωση που θελήσουμε ένα χεράκι βοηθείας θα μπορούμε να καλούμε από οποιοδήποτε σημείο της Ε.Ε. τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης δωρεάν πληκτρολογώντας στο τηλέφωνό μας , σταθερό ή κινητό, το 112….


 


Στην εποχή των ισχνών αγελάδων που διανύουμε, οι κλήσεις αναμένονται πολλές….


Το θέμα βέβαια είναι αν θα παρέχουν και την ανάλογη βοήθεια οι υπηρεσίες της έκτακτης ανάγκης …..


Πάντως ο ενιαίος αυτός αριθμός έκτακτης ανάγκης έχει ήδη τεθεί σε πιο οργανωμένη λειτουργία από τον περασμένο Δεκέμβριο….


Σήμερα, σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα, ένας στους τέσσερις ευρωπαίους πολίτες γνωρίζει ότι ο «σωτήριος αυτός αριθμός» υπάρχει και σε άλλα κράτη-μέλη…..


Βέβαια τρεις στους δέκα που έκαναν χρήση του αριθμού αυτού σε άλλη χώρα αντιμετώπισαν προβλήματα γλώσσας…..


Η διαπίστωση αυτή οδήγησε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα άλλα αρμόδια όργανα να ανακηρύξουν την 11η Φεβρουαρίου «Ευρωπαϊκή Ημέρα του 112» ώστε να γίνει ευρύτερα γνωστό το νούμερο και παράλληλα οι εθνικές αρχές να κινηθούν για  να καταστήσουν  περισσότερο πολύγλωσσες τις υπηρεσίες ……


Άλλωστε ευθύνη της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι να καταβάλλει όλες εκείνες  τις προσπάθειες που θα εγγυώνται την ασφάλεια των 500 εκατομμυρίων πολιτών της….


Όπως έπραξε αντίστοιχα για να εξασφαλίσει την ελεύθερη κυκλοφορία τους εντός των 27 κρατών –μελών….


 


Στόχος του 112 είναι να σώζει ζωές…..


Και τα όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχουν αποδείξει αλλεπάλληλες φορές που αναλαμβάνουν δράσεις και συστήνουν οργανισμούς και θεσμούς ότι κύριο μέλημα είναι η προστασία και εξυπηρέτηση του Ευρωπαίου πολίτη …..


Το ερώτημα βέβαια είναι κατά πόσο οι κυβερνήσεις των χωρών –μελών υιοθετούν αυτά τα μέτρα και φυσικά κατά πόσο οι πολίτες για τους οποίους έχουν γίνει είναι ενημερωμένοι και κυρίως αποφασισμένοι να χρησιμοποιήσουν αυτά τα εργαλεία….


Αν πάρουμε ως παράδειγμα τους Έλληνες, τα τελευταία μόλις χρόνια παρατηρούμε να προσφεύγουν στα  αντίστοιχα με το ζήτημά τους ευρωπαϊκά όργανα προκειμένου να ζητήσουν βοήθεια ή να βρουν το δίκιο τους…


Ίσως να νομίζουν πως οι Βρυξέλλες είναι μακριά για να εισακουσθεί η φωνή τους ή να πιστεύουν πως και εκεί ο μηχανισμός της γραφειοκρατίας ζει και βασιλεύει….


Βέβαια για τα Γραφεία που έχουν ήδη συσταθεί εδώ και μερικά χρόνια στην Ελλάδα, όπως ο Συνήγορος του Ευρωπαίου πολίτη, του καταναλωτή ή ο Συνήγορος του Παιδιού, οι Έλληνες είναι ενήμεροι για τη λειτουργία τους και αρκετοί είναι αυτοί προσφεύγουν σε αυτά για να βρουν κάποια λύση στο πρόβλημά τους….


 


Σε ότι αφορά βέβαια το 112, εδώ χρειάζεται προσπάθεια για τη διάδοσή του, όχι μόνο στη χώρα μας, αλλά και στις περισσότερες χώρες μέλη της Ε.Ε.…..


Μια πρώτη κίνηση που έγινε ήταν η διαφήμισή του στους κύριους οδικούς άξονες και στα διόδια στην Αυστρία, την Ελλάδα και την Ισπανία, καθώς και στους σιδηροδρομικούς σταθμούς και στα αεροδρόμια μεταξύ άλλων του Βελγίου, της Τσεχίας, της Εσθονίας, της Ιρλανδίας, της Ολλανδίας και της χώρας μας….


Όσο για το αποτέλεσμα και την ουσία της όλης κίνησης δεν έχουμε παρά να τη δούμε στην πράξη, αχρείαστο βέβαια να είναι το 112, αλλά αν «κολλήσουμε» κάπου γιατί να μην το καλέσουμε για να τι χέρι βοηθείας θα μας προσφέρει….


Πάντως χρήματα και δουλειά, μην περιμένετε πως θα σας βρει….


Και το επισημαίνω αυτό, γιατί φαντάζομαι πως βοήθεια για τα παραπάνω θα ζητούσατε, καθώς μετά και την παγκόσμια οικονομική κρίση και με αυτά που μας βομβαρδίζουν καθημερινά η αγωνίας σας από εδώ και πέρα είναι η αβεβαιότητα του εργασίας σας…..