Iδιαίτερα θετικές είναι οι πρώτες εντυπώσεις όσων έχουν ταξιδέψει προς Θεσσαλονίκη, μετά την παράδοση των νέων τμημάτων της Εγνατίας Οδού που ενώνουν με συνεχή αυτοκινητόδρομο όλη την περιοχή.

Iδιαίτερα θετικές είναι οι πρώτες εντυπώσεις όσων έχουν ταξιδέψει προς Θεσσαλονίκη, μετά την παράδοση των νέων τμημάτων της Εγνατίας Οδού που ενώνουν με συνεχή αυτοκινητόδρομο όλη την περιοχή.


Η διάρκεια της διαδρομής έχει μειωθεί πλέον σε 1 ώρα και 45 λεπτά κατά μέσο όρο, ακριβώς η μισή από όση ήταν πριν 15 χρόνια, συμβάλλοντας αισθητά στην ταχύτητα και την ασφάλεια των μετακινήσεων καθώς και την ανάπτυξη της περιοχής.


Το ερώτημα πλέον οι υποδομές εξυπηρέτησης του δρόμου αλλά και οι σταθμοί διοδίων που πρόκειται να εγκατασταθούν.  Σύμφωνα με την Εγνατία Οδό για τους Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητοδρόμου (ΣΕΑ) ο σχεδιασμός του έργου περιλαμβάνει 9 σταθμούς κατά μήκος της Εγνατίας Οδού, που θα απέχουν μεταξύ τους περίπου 50 με 60 χιλιόμετρα.


Πρόκειται για σύγχρονα συγκροτήματα (σε ζεύγος)  που θα παρέχουν πώληση υγρών καυσίμων, μικρή αγορά, μίνι μάρκετ, κοινόχρηστες τουαλέτες, υπαίθριο χώρο ανάπαυσης και αναψυχής, χώρο προβολής τοπικών προϊόντων και ATM. Επίσης όσοι κερδίσουν τους σχετικούς διαγωνισμούς θα έχουν το δικαίωμα να προσφέρουν πρόσθετες προαιρετικές υπηρεσίες που δεν προβλέπονται στη σύμβαση, όπως βουλκανιζατέρ, πλυντήρια αυτοκινήτων, συνεργεία κτλ. 


Οι υπεύθυνοι της Εγνατίας οδού εκτιμούν πως οι ιδιώτες θα αναπτύξουν τις υποδομές των προαιρετικών υπηρεσιών στο πλαίσιο του ανταγωνισμού της αγοράς, ενώ τα πρώτα πρατήρια καυσίμων θα λειτουργήσουν μέχρι το καλοκαίρι, με βάση την υποχρέωση όσων αναλάβουν τους σταθμούς.


Ήδη, όπως έγινε γνωστό κατά την πρόσφατη επίσκεψη του Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία των διαγωνισμών για τους Σταθμούς, κάποιοι από τους οποίους έχουν ήδη παραχωρηθεί ενώ τα πρώτα πέντε ζεύγη των ΣΕΑ που θα κατασκευαστούν είναι, του Σώστη Ροδόπης  της Μάκρης και του Αρδανίου στον Έβρο, με τη σημείωση ότι στο Αρδάνιο θα περιλαμβάνει μόνο πρατήριο υγρών καυσίμων, του Ελευθεροχωρίου στη Θεσπρωτία και  του Πλάτανου στο Κλειδί Ημαθίας 


Εξάλλου σε ότι αφορά στα διόδια, που είναι μια κρίσιμη παράμετρος για τη χρήση της Εγνατίας στο μέλλον ειδικά από επαγγελματίες, ο πρώτος σταθμός θα εγκατασταθεί σύντομα στο Πολύμυλο Κοζάνης με τιμή 2 Ε και με παράλληλο σύστημα ανοιχτού τύπου (e-pass).


 Συνολικά, πάντως προβλέπονται 7 σταθμοί στη διαδρομή από Κήπους μέχρι Θεσσαλονίκη, οι 3 ή 4 από τους οποίους (αναλόγως της εξόδου) θα βρίσκονται στο τμήμα από Ξάνθη μέχρι Θεσσαλονίκη.


Κάτι που σημαίνει ότι με τις σημερινές τιμές θα υπάρχει ένα αξιοσέβαστο κόστος για να διέλθει κάποιος την Εγνατία.


Αναλυτικά προβλέπονται οι σταθμοί διοδίων:  


Θεσσαλονίκης (A/K Ιωνίας_Κ2 – A/K Ευκαρπίας_Κ4) Νυμφόπετρας (A/K Προφήτη – A/K Bαϊχωρίου)Παγγαίου (A/K Ορφάνιου – A/K Μουσθένης) Νέστου (A/K Χρυσούπολης – A/K Βανιάνου) Ξάνθης (A/K Βαφέικων – A/K Ιάσμου) Κομοτηνής (A/K Κομοτηνής Ανατ. – A/K Μέστης)  Αλεξανδρούπολης (A/K ΒΙΠΕ Αλεξ/λης – A/K Αρδανίου)              ΣΓ