Στην κυκλοφορία δόθηκαν το μεσημέρι της Τρίτης τα δύο τελευταία τμήματα της Εγνατίας οδού στην ανατολική Μακεδονία και τη Θράκη, καθώς και ένα τμήμα από Ιωάννινα προς Μέτσοβο.

    Στην κυκλοφορία δόθηκαν το μεσημέρι της Τρίτης τα δύο τελευταία τμήματα της Εγνατίας οδού στην ανατολική Μακεδονία και τη Θράκη, καθώς και ένα τμήμα από Ιωάννινα προς Μέτσοβο.


     Αναφορικά με τα τελευταία τμήματα της Εγνατίας οδού στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, τα οποία και εγκαινίασε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Γιώργος Σουφλιάς, πρόκειται για το τμήμα Αγιος Ανδρέας-Στρυμόνας, μήκους 41 χλμ. και για το τμήμα της γέφυρας του ποταμού Νέστου στα όρια με το νομό Ξάνθης.


    “Με τα τμήματα αυτά που δίνονται σήμερα στην κυκλοφορία”, υπογράμμισε ο κ. Σουφλιάς, “παραδίδουμε στην κυκλοφορία το μεγαλύτερο μέρος του κύριου άξονα της Εγνατίας και αν βοηθήσει ο καιρός μέχρι τέλος Φεβρουαρίου θα παραδώσουμε και τα τελευταία 50 χλμ. δρόμου με τα οποία ολοκληρώνεται όλος ο κύριος άξονας της Εγνατίας, από την Ηγουμενίτσα ως τους Κήπους του Έβρου”.


 


 Δηλώσεις Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ κ. ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΟΥΦΛΙΑ  στην Εγνατία Οδό  


 


   Ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργος Σουφλιάς πραγματοποίησε σήμερα περιοδεία στην Εγνατία Οδό και έδωσε στην κυκλοφορία 70 νέα χλμ. αυτοκινητοδρόμου. Κατά την διάρκεια της περιοδείας του ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ έκανε τις ακόλουθες δηλώσεις : 


   “Παραδίδουμε σήμερα στην κυκλοφορία 4 σημαντικά τμήματα της Εγνατίας, συνολικού μήκους 70 χλμ. Συγκεκριμένα, πρόκειται για τα ακόλουθα τμήματα :


 


* Στρυμόνας – Αγ. Ανδρέας της μεσόγειας χάραξης μήκους 41 χλμ.


 


* Παράδεισος Καβάλας – Α/Κ Βανιάνου (γέφυρα Νέστου) μήκους 7 χλμ.


 


 * Α/Κ Αράχθου – Α/Κ Χρυσοβίτσας (Περιστερίου) 9 χλμ.


 


* Α/Κ Μικροκάστρου – Α/Κ Αλιάκμονα μήκους 13χλμ.


 


  Η Εγνατία Οδός πλέον ολοκληρώνεται. Ο κυριότερος άξονας που ενώνει την Ευρώπη με την Ανατολή, ένα έργο τεράστιας στρατηγικής σημασίας και ανάπτυξης για την Ελλάδα ολοκληρώνεται.


 


Υπενθυμίζω ότι οι μελέτες για το πρώτο τμήμα του έργου  ξεκίνησαν το 1970, και στις αρχές της δεκαετίας του 80 παραδόθηκε το πρώτο ολοκληρωμένο τμήμα.


 


Σ’ εμάς έπεσε η ευθύνη για να κατασκευάσουμε το μεγαλύτερο και κυρίως το δυσκολότερο μέρος της Εγνατίας, που αντιστοιχεί στο πέρασμα της Πίνδου. Με σαθρό έδαφος και σε πολλές περιπτώσεις γέφυρες να διαδέχονται σήραγγες. Ένα έργο με τεράστιες δυσκολίες και κόστος ανά χιλιόμετρο πολλαπλάσιο του συνήθους.


 


 Από τα 947 χλμ. της Εγνατίας Οδού και των κάθετων αξόνων της, έμειναν εμείς να κατασκευάσουμε από το 2004 τα 509 χλμ, δηλαδή το 53,7% του έργου. 


 


 Από την αρχή της θητείας μας θέσαμε σε απόλυτη προτεραιότητα την κατασκευή της Εγνατίας Οδού και την μετατρέψαμε σε ένα από τα μεγαλύτερα εργοτάξια της Ευρώπης. 


 


Με τα τμήματα που παραδίδουμε σήμερα, έχουμε  παραδώσει στην κυκλοφορία πλέον το μεγαλύτερο μέρος του έργου και αν βοηθήσει λίγο κι ο καιρός μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου παραδίδουμε και τα τελευταία 50 χλμ. δρόμου, με τα οποία ολοκληρώνεται ο κύριος άξονας της Εγνατίας. Ολοκληρώνεται από την Ηγουμενίτσα ως του Κήπους του Έβρου.


 


Με τα τμήματα που παραδίδουμε σήμερα ολοκληρώνεται η Εγνατία, από τα Γρεβενά μέχρι τους Κήπους Έβρου και δημιουργείται το μεγαλύτερο συνεχές τμήμα σύγχρονου αυτοκινητοδρόμου στην Ελλάδα συνολικού μήκους 516 χλμ.


 


   Θέλω να τονίσω όμως ιδιαίτερα την ταχύτητα και την ποιότητα με την οποία κατασκευάστηκε το τμήμα Στρυμόνας- Άγιος Ανδρέας Καβάλας 41χιλ., ένα πολύ δύσκολο κομμάτι το οποίο σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό σήμερα που μιλάμε δεν θα είχε ξεκινήσει η κατασκευή του. 


 


Το έργο αρχικά είχε προγραμματιστεί να κατασκευασθεί την Τέταρτη Προγραμματική Περίοδο (Δ’ ΚΠΣ), δηλαδή να ξεκινήσει το 2010. 


 


Με απόφαση μου τον Ιούλιο του 2005, το έργο εντάχθηκε στο Γ ΚΠΣ του ΥΠΕΧΩΔΕ. Επιταχύνθηκαν οι οριστικές μελέτες, το έργο δημοπρατήθηκε, η σύμβαση υπογράφτηκε τον Απρίλιο του 2006 και σήμερα παραδίδεται στην κυκλοφορία. Θέλω να συγχαρώ θερμά αυτούς που εργάσθηκαν για την κατασκευή του έργου και την κατασκευαστική εταιρεία για την ταχύτητα και την ποιότητα της κατασκευής. 


 


Από το 2004, γίνεται μια τιτάνια προσπάθεια και γι? αυτό πετύχαμε να αναπτύξουμε με επιτυχία σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα το μεγαλύτερο μέτωπο έργων που αναπτύχθηκε ποτέ στην Ελλάδα. 


 


Σε  5 περίπου  χρόνια κάνουμε περισσότερο έργο από αυτό που έγινε σε ολόκληρη την προηγούμενη εικοσαετία και αυτό ούτε κρύβεται, ούτε μηδενίζεται.   


 


 Και τονίζω και κάτι ακόμα: Είχαμε δεσμευτεί ότι η Εγνατία θα ολοκληρωθεί με το τέλος του 2008 και είμαστε συνεπείς με διαφορά δύο μηνών, δηλαδή με μηδενική απόκλιση.


 


Είμαστε περήφανοι για αυτό το έργο, για αυτά που πετύχαμε. Και το ίδιο περήφανοι πρέπει να αισθάνονται και όλοι οι Έλληνες. Και ειλικρινά δεν το λέω αυτό για να προβάλω το κυβερνητικό έργο, αλλά γιατί ο Έλληνας που βομβαρδίζεται το τελευταίο διάστημα με αρνητικές ειδήσεις, πρέπει να το μάθει και να χαρεί.


 


Φτιάχνουμε τις υποδομές που απαιτούνται για το μέλλον της πατρίδας μας. Η Ελλάδα προοδεύει, η Ελλάδα πηγαίνει μπροστά, η Ελλάδα αλλάζει πρόσωπο.”


 


1ο τμήμα : Στρυμόνας – Άγιος Ανδρέας Καβάλας (Μεσόγεια Χάραξη)  


 


Το Τμήμα Στρυμόνας – Άγιος Ανδρέας Καβάλας της Εγνατίας Οδού που δίνεται 8σήμερα στην κυκλοφορία έχει μήκος 41 χλμ. και εκτείνεται από τον Στρυμόνα ποταμό μέχρι την αρχή της Παράκαμψης της Καβάλας. Το τμήμα αυτό αντικαθιστά την παλαιά εθνική οδό που είναι παραθαλάσσια μειώνοντας την απόσταση κατά 10 χλμ., το χρόνο ταξιδιού τουλάχιστον κατά  15 λεπτά και προσφέροντας ασφάλεια στους χρήστες του δρόμου, δεδομένου ότι στην παραλιακή οδό ο ετήσιος αριθμός τροχαίων ατυχημάτων, ιδίως τους θερινούς μήνες, ήταν πολύ μεγάλος.


 


Τεχνική Περιγραφή  Το έργο κατασκευάζεται ως κλειστός αυτοκινητόδρομος με τρείς λωρίδες ανά κατεύθυνση (δύο κυκλοφορίας και μία έκτακτης ανάγκης) και ενδιάμεση διαχωριστική νησίδα  ( με στηθαία τύπου New Jersey) και έχει συνολικού πλάτους 24,5 μ. στο μεγαλύτερο μέρος του.


 


Το έργο περιλαμβάνει: * πέντε(5) ανισόπεδους κόμβους:


 


* μία δίδυμη σήραγγα του Συμβόλου, μήκους 1.150 μ.   * μεγάλα Τεχνικά (Γέφυρες – Άνω Διαβάσεις), συνολικού μήκους 800 μ. περίπου  * πλήθος μικρών τεχνικών (Κάτω Διαβάσεις -οχετοί) * παράπλευρο και κάθετο δίκτυο, συνολικού μήκους 70χλμ. περίπου Τον Ιούνιο του 2008 δόθηκε στην κυκλοφορία ο δεξιός κλάδος της γέφυρας του Στρυμόνα και ο ανισόπεδος κόμβος Στρυμόνα που συνδέουν την Εγνατία Οδό με τις Σέρρες και τη Δράμα”. 


 


2ο τμήμα : Παράδεισο Καβάλας μέχρι τον Α/Κ Βανιάνου (γέφυρα Νέστου).   


 


Παραδίδεται σήμερα στην κυκλοφορία το τμήμα  της Εγνατίας Οδού από τη δυτική όχθη του ποταμού Νέστου στον Παράδεισο Καβάλας μέχρι τον Α/Κ Βανιάνου έχει μήκος 7 χλμ. και ολοκληρώνεται η Εγνατία Οδός στη Θράκη


 


 Το έργο που παραδίδουμε σήμερα  εκτελέστηκε με δύο συμβάσεις. Η πρώτη σύμβαση αφορούσε το τμήμα από Α/Κ Χρυσούπολης μέχρι τον Παράδεισο, μήκους 10 χλμ, και το έργο παραδόθηκε τον Αύγουστο του 2007.  


 


Με τη δεύτερη σύμβαση που υπογράφηκε το Μάιο του 2006 κατασκευάσθηκε η γέφυρα του Νέστου και το υπόλοιπο έργο.   Το τμήμα που παραδίδεται σήμερα περιλαμβάνει : 


 


Τρείς γέφυρες συνολικού μήκους 550μ διπλού κλάδου  


 


Μία σήραγγα μήκους 300μ  διπλού κλάδου     Στο πλαίσιο της εξυπηρέτησης των παρόδιων περιοχών και την προσπάθεια αναβάθμισης της περιοχής του Δέλτα του Νέστου ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργος Σουφλιάς έδωσε εντολή και ξεκινούν άμεσα η κατασκευή εξόδου από την Εγνατία Οδό προς το Δέλτα του Νέστου καθώς και η λήψη μέτρων για τη διευθέτηση των ρεμάτων της περιοχής ώστε να προστατευθούν τα χωριά κατάντι της Εγνατίας Οδού. Τα έργα αυτά θα ολοκληρωθούν μέσα στους επόμενους μήνες.


 


 3ο Τμήμα : Α/Κ Αράχθου – Α/Κ Χρυσοβίτσας (Περιστερίου) 9 χλμ.


 


 Παραδίδεται σήμερα στην κυκλοφορία  το τμήμα από τον Α/Κ Αράχθου μέχρι τον Α/Κ Χρυσοβίτσας/Περιστερίου μήκους 9 χλμ.


 


Πρόκειται για ένα από τα πιο δύσκολα κομμάτια της Εγνατίας οδού που κατασκευάσαμε  στην περιοχή των Ιωαννίνων, με το οποίο αντικαθιστούμε 15 χλμ. της παλαιάς Εθνικής Οδού Ιωαννίνων-Τρικάλων στην οποία εδώ και πολλά χρόνια ταλαιπωρούνται οι οδηγοί που κινούνται στην περιοχή λόγω του μικρού πλάτους του οδοστρώματος και των  πολλών στροφών της χάραξης.


 


Με την ολοκλήρωση μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου- αν μας βοηθήσει λίγο και ο καιρός- και της γέφυρας του Αράχθου μειώνεται, σε σχέση με την παλαιά Εθνική Οδό, η απόσταση Ιωαννίνων-Μετσόβου κατά 11 χλμ. αλλά κυρίως μειώνεται σημαντικά, τουλάχιστον κατά 40 περίπου λεπτά, ο χρόνος ταξιδιού από το κέντρο των Ιωαννίνων μέχρι το Μέτσοβο, και φυσικά αυξάνεται η κυκλοφοριακή ασφάλεια των οδηγών. 


 


 Το έργο που παραδίδουμε σήμερα  εκτελέστηκε με δύο συμβάσεις. Η πρώτη, που αφορούσε την ολοκλήρωση της σήραγγας Τ8, υπογράφηκε τον Ιούλιο του 2004 και η δεύτερη, που αφορούσε το τμήμα από την έξοδο της σήραγγας Τ8 μέχρι τον Α/Κ Χρυσοβίτσας/Περιστερίου, υπογράφηκε τον Ιούλιο του 2006.


 


 Ειδικά η περιοχή από την έξοδο της σήραγγας Τ8 μέχρι τον Α/Κ Χρυσοβίτσας/Περιστερίου παρουσιάζει έντονα γεωτεχνικά προβλήματα που χρειάζονταν ειδικά μέτρα σταθεροποίησης των εδαφών. Η οριστική μελέτη του έργου ανατέθηκε την άνοιξη του 2005 και ολοκληρώθηκε μετά από ένα χρόνο την άνοιξη του 2006 οπότε και δημοπρατήθηκε το έργο.   


 


Το τμήμα που παραδίδεται περιλαμβάνει : 


 


Δύο γέφυρες συνολικού μήκους 650μ διπλού κλάδου  


 


Δύο σήραγγες, μία μικρή μήκους 300μ  και μία μεγάλη μήκους 2400μ περίπου    Το τμήμα που σήμερα παραδίδουμε διασχίζει μία περιοχή ασταθούς κατολίσθησης   η αντιμετώπιση της οποίας ήταν τεχνικά ένα πολύ δύσκολο πρόβλημα. Για την εξασφάλιση της οδού από πιθανές κατολισθήσεις έχουν διανοιχθεί στην περιοχή  τέσσερις αποστραγγιστικές στοές συνολικού μήκους 1700 μέτρων περίπου και εσωτερικής διαμέτρου 4,00μ. και ένας μεγάλος αριθμός στραγγιστικών φρεάτων. Μέσα από τις στοές έχει εκτελεστεί ένας μεγάλος αριθμός ακτινωτών αποστραγγιστικών γεωτρήσεων με στόχο την απομάκρυνση των υπόγειων υδάτων για την σταθεροποίηση της περιοχής. 


 


 4ο τμήμα : Α/Κ Μικροκάστρου – Α/Κ Αλιάκμονα μήκους 13 χλμ.


 


 Το τμήμα που δίνεται σήμερα στην κυκλοφορία αποτελεί τμήμα του κάθετου άξονα που ενώνει την Εγνατία Οδό με την Καστοριά και από εκεί με τα Ελληνο-Αλβανικά σύνορα.


 


 Οι μελέτες των τεχνικών για το τμήμα από Σιάτιστα μέχρι Κωσταράζι συνολικού μήκους 30 χλμ ανατέθηκαν το φθινόπωρο του 2004 και  η κατασκευή ξεκίνησε για τα πρώτα 20 χλμ.  το Σεπτέμβριο του 2005 ενώ για το τρίτο τμήμα μήκους 10 χλμ η κατασκευή ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2006.


 Τα πρώτα 5 χλμ. από τον κόμβο Σιάτιστας μέχρι τον κόμβο Μικροκάστρου του τμήματος αυτού δόθηκαν στην κυκλοφορία στις αρχές Σεπτεμβρίου του 2007. Σήμερα δίνονται στην κυκλοφορία τα επόμενα 13χλμ. από τον Α/Κ Μικροκάστρου μέχρι τον Α/Κ Αλιάκμονα  στην περιοχή του Βοίου απ’ όπου ο ταξιδιώτης μπορεί να συνεχίσει στη παλαιά Εθνική Οδό προς Καστοριά και Ελληνο-Αλβανικά σύνορα. Ο νέος αυτοκινητόδρομος αντικαθιστά τμήμα της παλαιάς Εθνικής οδού Σιάτιστας Καστοριάς μήκους 19χλμ και ελαττώνεται με τον καινούριο δρόμο ο χρόνος ταξιδιού κατά τουλάχιστον 20 λεπτά, δεδομένου  ότι το παλαιό δίκτυο στη περιοχή έχει πολλές στροφές και στενή διατομή.


 Το τμήμα αυτό έχει δύο μεγάλες γέφυρες συνολικού μήκους 500μ.


 Οι εργασίες στο υπόλοιπο τμήμα προχωρούν με εντατικούς ρυθμούς, παρά τις δυσκολίες λόγω καθιζήσεων που παρουσιάσθηκαν στην περιοχή και την ανάγκη αλλαγής της χάραξης και ελπίζεται να δοθεί και αυτό στην κυκλοφορία μέσα στην επόμενη Άνοιξη. ??