Ερώτηση βουλευτών για τις περικοπές δρομολογίων του ΟΣΕ από Θεσσαλονίκη προς Αλεξανδρούπολη και Ορμένιο

Ο Τσετίν Μάντατζη συνυπέγραψε ερώτηση και Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων που κατέθεσαν βουλευτές του ΠΑΣΟΚ προς τους Υπουργούς Μεταφορών & Επικοινωνιών και Μακεδονίας – Θράκης, σχετικά με τις περικοπές δρομολογίων του ΟΣΕ από Θεσσαλονίκη προς Αλεξανδρούπολη και Ορμένιο. Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

     Ο Τσετίν Μάντατζη συνυπέγραψε ερώτηση και Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων που κατέθεσαν βουλευτές του ΠΑΣΟΚ προς τους Υπουργούς Μεταφορών & Επικοινωνιών και Μακεδονίας – Θράκης, σχετικά με τις περικοπές δρομολογίων του ΟΣΕ από Θεσσαλονίκη προς Αλεξανδρούπολη και Ορμένιο. Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:



 ΕΡΩΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΙΤΗΣΗ


ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ


 Προς τον Υπουργούς:


 1) Μεταφορών & Επικοινωνιών κ. Χατζηδάκη


  2) Μακεδονίας – Θράκης κ. Τζίμα


   ΘΕΜΑ: Περικοπές δρομολογίων του ΟΣΕ από Θεσσαλονίκη προς Αλεξανδρούπολη και Ορμένιο ταλαιπωρούν το επιβατικό κοινό! – Ανικανότητα και αδιαφορία της Κυβέρνησης και των διοικούντων τον Οργανισμό: Οι περικοπές αποδίδονται στην έλλειψη …τροχών!


  Σοβαρότατα προβλήματα εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού που χρησιμοποιεί τον σιδηρόδρομο για τις μετακινήσεις του προκαλούν οι περικοπές δρομολογίων του ΟΣΕ από Θεσσαλονίκη προς Αλεξανδρούπολη και Ορμένιο. Παρά τις διαμαρτυρίες των τοπικών φορέων και σειρά Ερωτήσεων που έχουν υποβληθεί στην Βουλή, η κατάσταση συνεχίζει να είναι προβληματική, απαξιώνοντας από την μία ένα σχετικά φτηνό, ιδιαίτερα ασφαλές και φιλικό προς το περιβάλλον μέσο μεταφοράς και δημιουργώντας προβλήματα στους χρήστες του από την άλλη.


  Μάλιστα μόλις σήμερα πληροφορούμαστε για την περικοπή άλλων δύο δρομολογίων:   Πρόκειται για τις αμαξοστοιχίες 602 και 603 που πραγματοποιούν τη συγκεκριμένη διαδρομή σταματώντας σε όλους τους σιδηροδρομικούς σταθμούς με σκοπό την εξυπηρέτηση των ταξιδιωτών μεσαίων και χαμηλών εισοδημάτων. Οι αμαξοστοιχίες αυτές αποκαλούνται τα “τρένα του λαού” από τους εργαζόμενους καθώς, όπως επισημαίνουν, μ’ αυτά ταξιδεύουν καθημερινά περίπου 1.000 επιβάτες ανά σκέλος διαδρομής, με αποτέλεσμα οι πληρότητές τους να ξεπερνούν το 120%! Και αυτό, παρά το γεγονός ότι η διαδρομή αρκετές ώρες, καθώς τα εισιτήρια είναι ιδιαίτερα χαμηλά, προσελκύοντας εργαζόμενους, φοιτητές, στρατιώτες, μετανάστες κ.λπ. 


Σύμφωνα μάλιστα με πληροφορίες, που δημοσιεύονται στον έντυπο και ηλεκτρονικό Τύπο, ήδη εξαιτίας της έλλειψης ανταλλακτικών, διαθέσιμες είναι μόνο οι 22 από τις 36 αμαξοστοιχίες, ενώ, όπως προειδοποιούν οι εργαζόμενοι του ΟΣΕ, αν δεν επιλυθεί το πρόβλημα της έλλειψης …τροχών στο τέλος του μήνα θα κοπούν και άλλα δρομολόγια. Η έλλειψη ανταλλακτικών, ιδίως τροχών, αποδίδεται από την εταιρία στο άγονο του πρόσφατου σχετικού διαγωνισμού για την προμήθειά του.


Η “δικαιολογία” αυτή αποδεικνύει αδιαφορία και ανικανότητα των αρμοδίων διοικητικών μηχανισμών, αλλά και των πολιτικών προϊσταμένων και απαιτεί διαλεύκανση και απόδοση ενδεχομένων πειθαρχικών και πολιτικών ευθυνών, καθώς ο ΟΣΕ εμφανίζεται να αδιαφορεί για την συγκοινωνιακή απομόνωση, κατά το μέτρο που τον αφορά, ολόκληρων περιοχών της χώρας!


Οι περικοπές δρομολογίων του ΟΣΕ συμπίπτουν με περικοπές και ακρίβεια στις θαλάσσιες μεταφορές. Η κατάσταση αυτή, πέρα από την άμεση και σοβαρή ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού, λειτουργεί αποθαρρυντικά για την ανάπτυξη στην ευρύτερη περιοχή, είτε αυτή αναμένεται να προέλθει από τον τουρισμό, είτε από την εγκατάσταση και λειτουργία παραγωγικών επιχειρήσεων, σε μία περιοχή μάλιστα που έχει πληγεί ιδιαίτερα από την αποβιομηχάνιση. 


Η μόνη φροντίδα των κυβερνητικών στελεχών φαίνεται να είναι η επιδίωξη της “λεζάντας” στον Τύπο, όπως η πρόσφατη επικοινωνιακού χαρακτήρα εκστρατεία με κυβερνητικά στελέχη να ταξιδεύουν σιδηροδρομικά προς Τουρκία!


 Κατόπιν των ανωτέρω,


Α. Ερωτώνται οι συναρμόδιοι κ. Υπουργοί:


1. Τελούν σε γνώση της υποβάθμισης της σιδηροδρομικής συγκοινωνίας στην Μακεδονία και την Θράκη με τις περικοπές δρομολογίων του ΟΣΕ από Θεσσαλονίκη προς Αλεξανδρούπολη και Ορμένιο;


2. Πώς συνδυάζεται η υποβάθμιση της σιδηροδρομικής συγκοινωνίας με την επικοινωνιακά διακηρυττόμενη κατ’ επανάληψη δήθεν προτεραιότητα της Κυβέρνησης περί ανάπτυξης στην περιφέρεια;


 3. Σε ποιες άμεσες και αποτελεσματικές ενέργειες έχουν προβεί ή θα προβούν σχετικά με το ζήτημα, προκειμένου να εξυπηρετούνται αποτελεσματικά και αξιόπιστα οι πολίτες – χρήστες του σιδηροδρόμου, με πυκνά και ορθά προγραμματισμένα δρομολόγια;


4. Αληθεύει η πληροφορία ότι οι περικοπές δρομολογίων θα επεκταθούν, διότι οφείλονται σε σοβαρότατες ελλείψεις τροχαίου υλικού, όπως …τροχοί;


 5. Αληθεύει η πληροφορία ότι ο τελευταίος σχετικός διαγωνισμός κηρύχθηκε άγονος, και, αν ναι, για ποιους λόγους;


6. Γιατί η Διοίκηση του ΟΣΕ δεν φρόντισε να διενεργήσει έγκαιρα τον διαγωνισμό, ώστε, ακόμα και αν αυτός εκηρύσσετο άγονος, να μην παραλύσει σιδηροδρομικά η Βόρεια Ελλάδα; Σε ποιες ενέργειες θα προβεί η Κυβέρνηση για την απόδοση των σχετικών πειθαρχικών ή άλλων ευθυνών;


 7. Θα αναλάβει κάποιος την πολιτική ευθύνη για την ανεκδιήγητη αυτή κατάσταση, η οποία πλήττει τις συγκοινωνίες, την μετακίνηση των πολιτών, ιδίως των οικονομικά ασθενέστερων, την αξιοπιστία του ΟΣΕ και των σιδηροδρομικών συγκοινωνιών, την ίδια την οικονομία της Μακεδονίας και της Θράκης;


Β. Καλούνται οι συναρμόδιοι κ. Υπουργοί


Να καταθέσουν στη Βουλή κάθε έγγραφο που τεκμηριώνει τις απαντήσεις τους και ιδίως 


1. Το πρόγραμμα δρομολογίων του ΟΣΕ πριν και μετά τις περικοπές.


2. Στοιχεία σε σχέση με την προμήθεια από τον ΟΣΕ κρίσιμων υλικών, όπως οι τροχοί, και έγγραφα σε σχέση με τον διαγωνισμό προμήθειας, που απέβη άγονος.


 3. Έγγραφα σχετικά με την διερεύνηση ευθυνών της διοίκησης του ΟΣΕ για την αδιαφορία της σχετικά με την προμήθεια κρίσιμων υλικών, η έλλειψη των οποίων παραλύει σιδηροδρομικά μεγάλο μέρος της χώρας;


4. Το χρονοδιάγραμμα αναβάθμισης του ΟΣΕ και της μεταφορικής και συγκοινωνιακής του αποτελεσματικότητας στην περιοχή της Μακεδονίας και της Θράκης.


 5. Τις υφιστάμενες χρηματοδοτήσεις, εθνικές και Ευρωπαϊκές, για τις σιδηροδρομικές υποδομές στην περιοχή.


Οι Ερωτώντες και Αιτούντες Βουλευτές


Σχετικά Άρθρα

Διαβάστε Επίσης
Close
Back to top button