ΑΠΌ ΤΟ ΠΡΙΣΜΑ ΤΗΣ ΔΕΣΠΟΙΝΑΣ ΓΚΟΥΜΑ

Το γνωρίζετε ότι ο ένας στους τρεις Έλληνες που βρίσκονται στην παραγωγική ηλικία των 30-40 ετών έχει φοιτήσει μόνο ως το Γυμνάσιο…..; Αυτό υποστηρίζει μελέτη του Κέντρου Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής της ΓΣΕΕ για τη φτώχεια και τις εκπαιδευτικές ανισότητες …..

    Το γνωρίζετε ότι ο ένας στους τρεις Έλληνες που βρίσκονται στην παραγωγική ηλικία των 30-40 ετών έχει φοιτήσει μόνο ως το Γυμνάσιο…..;


Αυτό υποστηρίζει μελέτη του Κέντρου Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής της ΓΣΕΕ για τη φτώχεια και τις εκπαιδευτικές ανισότητες …..


Μάλιστα σύμφωνα με την έρευνα, ως το Λύκειο κατάφερε να φθάσει επίσης ένας στους τρεις Έλληνες , ενώ το υπόλοιπο 30% του παραγωγικού δυναμικού της χώρας διαθέτει πτυχίο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης……


Όπως αποδεικνύεται από τους ερευνητές το επίπεδο εκπαίδευσης είναι άμεσα συνυφασμένο με τις μηνιαίες αποδοχές και τον τρόπο διαβίωσης των εργαζομένων…


Επίσης από τη μελέτη γίνεται φανερό ότι όσο υψηλότερο είναι το επίπεδο της εκπαίδευσης που έχουν λάβει τα μέλη μιας οικογένειας, τόσο μικρότερη είναι η πιθανότητα να απειληθούν από τη φτώχεια….


    


   Παράλληλα, το 83,7% των φτωχών στη χώρα μας-των ατόμων δηλαδή που ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας-έχει τελειώσει ορισμένες τάξεις του Δημοτικού ή του Γυμνασίου, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για τους μη φτωχούς εκτιμάται γύρω στο 47,3%…..


Συμπέρασμα, πως ακόμη και στις μέρες που υποτίθεται δίνουμε τόση μεγάλη βαρύτητα στην εκπαίδευση και τη μόρφωση των παιδιών μας, η πραγματικότητα είναι τελείως διαφορετική από αυτή που εμείς νομίζουμε πως γνωρίζουμε καλά…..


Η αλήθεια είναι πως όταν διάβασα την έρευνα αυτή σοκαρίστηκα…..


Δεν πίστευα πως οι τριαντάρηδες και σαραντάρηδες, που μέχρι χθες τους περισσότερους από αυτούς τους φανταζόμουν με ένα χαρτοφύλακα στο χέρι και με το στυλ του γιάπι, μπορεί και να μην έχουν βγάλει το Λύκειο ή να μην έχουν καταφέρει να πάρουν κάποια ανώτερη ή ανώτατη μόρφωση…..


 



     Η γενιά αυτή που βρίσκεται στην πιο παραγωγική της ηλικία, να μην είναι κατάλληλα καταρτισμένη ώστε να ανταποκριθεί στις σύγχρονες ανάγκες και απαιτήσεις της παγκοσμιοποιημένης αγοράς εργασίας…..


Και το οξύμωρο ξέρετε πιο είναι….;


Το ότι τα ελληνικά νοικοκυριά δαπανούν για την εκπαίδευση των παιδιών τους 4,3 δις ευρώ το χρόνο….


Το ποσο  αυτό που δίνουν οι Έλληνες γονείς είναι διότι πιστεύουν ότι ο ρόλος της  εκπαίδευσης είναι ιδιαίτερα σημαντικός για τη μείωση της φτώχειας…..      


Επενδύουν στην εκπαίδευση χωρίς τα αναμενόμενα όπως αποδεικνύεται αποτελέσματα….


Τα αποτελέσματα της έρευνας αυτής θα πρέπει να προβληματίσουν τα μέγιστα όλους και τους κυβερνώντες, αλλά και όλη την κοινωνία…..


 



     Δεν είναι και ασήμαντο το ότι ένας στους τρεις Έλληνες ηλικίας 30 ως 40 ετών δεν έχει ολοκληρώσει την υποχρεωτική εκπαίδευση……


Σε μια χώρα που θέλει να λέγεται ευρωπαϊκή και να δηλώνει ισότιμη εταίρος με τα προηγμένα και αναπτυγμένα κράτη μέλη της Ε.Ε. η παραγωγική της γενιά να μην έχει τα εχέγγυα που θα την καταστήσει  ανταγωνιστική απέναντι στους τριαντάρηδες και σαραντάρηδες της Γερμανίας ή της Γαλλίας για παράδειγμα….


Αλήθεια, τι τελικά καταδεικνύουν τα στοιχεία της έρευνας του Κέντρου Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής της ΓΣΕΕ….;


Μήπως ότι ένα μεγάλο μέρος των Ελλήνων δεν έχει λύσει το πρόβλημα της επιβίωσής και της εξασφάλισης των απολύτως αναγκαίων αγαθών….;


Ίσως αυτό να συνέβαινε πριν από μια δεκαετία….;


Μήπως πάλι ισχύει και στις μέρες μας….;



όΑλλά πάλι ποιος γονιός εδώ και χρόνια δεν κάνει τη διαχρονική παραίνεση προς το παιδί του …. “μάθε παιδί μου γράμματα για να φτάσεις ψηλά”….;


Και φυσικά με το ψηλά εννοούν επαγγελματική αποκατάσταση που θα τους φέρει και πολλά χρήματα…..


Όσα περισσότερα εφόδια του μυαλού έχεις, τόσο πιο εύκολο είναι να σταθείς στην αγορά εργασίας και να διεκδικήσεις και ανάλογη επαγγελματική αποκατάσταση….


Όμως για να αποκτήσεις τα εφόδια του μυαλού θα πρέπει να πληρώσεις και μάλιστα ακριβά….


Και εδώ τίθεται το ερώτημα πόσοι έχουν τη δυνατότητα να πληρώσουν….;


Αν λάβουμε υπόψη την παραπάνω έρευνα, μάλλον όχι όλοι……


Πώς λοιπόν μπορεί κάποιος να επενδύσει στη μόρφωση, προκειμένου να ελαχιστοποιήσει την πιθανότητα να απειληθεί  από τη φτώχεια, όταν αν και μιλάμε για δωρεάν δημόσια παιδεία, θα πρέπει να βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη…..;              

Σχετικά Άρθρα

Back to top button