Είχαν, έχουν και πρέπει να έχουν ρόλο

Τα Συνεταιριστικά Εργοστάσια του νομού και συγκεκριμένα, τη ΡΟΔΟΠΗ, τη ΣΕΠΕΚ, τη ΣΕΚΑΠ και τη ΣΕΒΑΘ επισκέφθηκε την περασμένη Παρασκευή κλιμάκιο του ΚΚΕ με επικεφαλής το Βουλευτή Θεσσαλονίκης, κ. Γιάννη Ζιώγα, προκειμένου να ενημερωθούν για τις τελευταίες εξελίξεις που διαδραματίζονται στα εργοστάσια αυτά και να δηλώσουν ταυτόχρονα τη συμπαράστασή τους στο πλευρό των εργαζομένων, οι οποίοι ζουν με το φόβο της ανεργίας.

      Τα Συνεταιριστικά Εργοστάσια του νομού και συγκεκριμένα, τη ΡΟΔΟΠΗ, τη ΣΕΠΕΚ, τη ΣΕΚΑΠ και τη ΣΕΒΑΘ επισκέφθηκε την περασμένη Παρασκευή κλιμάκιο του ΚΚΕ με επικεφαλής το Βουλευτή Θεσσαλονίκης, κ. Γιάννη Ζιώγα, προκειμένου να ενημερωθούν για τις τελευταίες εξελίξεις που διαδραματίζονται στα εργοστάσια αυτά και να δηλώσουν ταυτόχρονα τη συμπαράστασή τους στο πλευρό των εργαζομένων, οι οποίοι ζουν με το φόβο της ανεργίας.


      Τον κ. Ζιώγα συνόδευαν, πέρα από τα τοπικά κομματικά στελέχη, το Γραμματέα της Νομαρχιακής Οργάνωσης, κ. Πυργελή και τον νομαρχιακό σύμβουλο κ Φωτιάδη, και ο πρώην βουλευτής κ. Τζέκης.


       Το κλιμάκιο του ΚΚΕ συναντήθηκε και συνομίλησε τόσο με τα Σωματεία των εργαζομένων στα συνεταιριστικά εργοστάσια, όσο και με τις Διοικήσεις τους. Πέρα από την ενημέρωση που είχε και την εικόνα που σχημάτισε κατά την παρουσία του σε αυτά, κατέθεσε και τις προτάσεις του, αιτιολογώντας την  αναγκαιότητα συνέχισης λειτουργίας αυτών των εργοστασίων.


    Σε δηλώσεις του στον “Α” ο βουλευτής του ΚΚΕ, κ. Ζιώγας, διευκρίνισε πως εξαρχής το κόμμα του δε συμφωνούσε με τον τρόπο διοίκησης και λειτουργίας τους, ένας τρόπος που εξυπηρετούσε τα συμφέροντα κα τις δομές της τοπικής πολιτικής εξουσίας, όλων των βαθμών. Και όπως αποδεικνύεται από την πορεία και την εξέλιξη που υπάρχει πλέον, φτάσαμε στο τέλος του κύκλου, όπως χαρακτηριστικά σημείωσε. Ωστόσο ο κ. Ζιώγας τόνισε πως παρά τον κακέκτυπο συνεταιριστικό χαρακτήρα τους, τα εργοστάσια αυτά είχαν, έχουν και πρέπει να έχουν ρόλο, καθώς είναι άρρηκτα συνδεδεμένοι με αυτά μεγάλο κομμάτι της τοπικής κοινωνίας, όπως οι εργαζόμενοι σε αυτά και οι αγρότες.


    Επανέλαβε πως τα εργοστάσια αυτά αποτελούν περιουσία της ΑΤΕ και όχι των Συνεταιρισμών, η οποία και θα τα πουλήσει για ένα κομμάτι ψωμί σε ιδιώτες. Πάντως το κρίσιμο ερώτημα για το Κομμουνιστικό Κόμμα που θα πρέπει να απαντηθεί από την κυβέρνηση και την ΑΤΕ, σε ότι αφορά τα συνεταιριστικά εργοστάσια είναι η ανάπτυξη από ποιον και για ποιους.


    Όπως σημείωσε ο Βουλευτής Θεσσαλονίκης του ΚΚΕ, τα εργοστάσια αυτά θα μπορούσαν να είναι κερδοφόρα, η αρνητική τους όμως πορεία δεν είναι ζήτημα ανεπάρκειας και ανικανότητας των εκάστοτε διοικήσεων, αλλά απαξίωση της λειτουργίας και του ρόλου τους από τα κεντρικά.


    Μάλιστα φέρνοντας ως παράδειγμα τη γαλακτοβιομηχανία ΡΟΔΟΠΗ και την ενημέρωση που είχε, δήλωσε πως είναι κερδοφόρα και μπορεί να γίνει ανταγωνιστική, ωστόσο τα δάνεια που έχουν παρθεί κατευθύνονται σε υποδομές που δεν είναι πρώτη προτεραιότητα.


    Στο κρίσιμο ερώτημα αν μπορεί να γίνει κάτι την ύστατη στιγμή για την αποτροπή του κλεισίματος των συνεταιριστικών εργοστασίων, σημείωσε ότι συντονισμένα και συλλογικά, εργαζόμενοι και τοπική κοινωνία να αντιπαρατεθούν στα όποια σχέδια που θα οδηγήσουν στο να χαθούν δεκάδες θέσεις εργασίας και εργαζόμενοι να βρεθούν στο δρόμο.


     “Η επιθυμία των κρατούντων είναι το ξεπούλημα και το κλείσιμό τους, αλλά δεν είναι εύκολο. Υπάρχει το πολιτικό κόστος και η τοπική κοινωνία”, υπογράμμισε χαρακτηριστικά.


   Όσο για την πρόταση που καταθέτει το ΚΚΕ για τη συνέχιση της λειτουργίας των συνεταιριστικών εργοστασίων είναι πέρα από τον αμυντικό αγώνα που θα πρέπει να επιδείξουν οι εργαζόμενοι σε αυτά, είναι να λειτουργήσουν παραγωγικά, ακολουθώντας έναν άλλο δρόμο ανάπτυξης και αλλαγή συσχετισμών.


    “Μια άλλη οικονομία. Τα δικαιούμαστε όλα μέσα από τη συλλογικότητα, τη λαϊκή οικονομία. Θα πρέπει να δημιουργηθούν παραγωγικοί συνεταιρισμοί  και όχι μορφώματα. Θα πρέπει τα εργοστάσια αυτά να περάσουν στα χέρια υγιών συνεταιρισμών, να διαγραφούν τα χρέη, εξάλλου η ΑΤΕ τα πήρε πολλαπλάσια και το κράτος να τους δώσει κάποια χαμηλότοκα δάνεια στην αρχή. Από εκεί και πέρα τα εργοστάσια αυτά να παράγουν φθηνά και υγιή προϊόντα εξυπηρετώντας τις σύγχρονες ανάγκες της τοπικής κοινωνίας και όχι μόνο. Το κέρδος και εννοώ το μεγάλο, δε θα πρέπει να είναι πρωταρχικός τους στόχος. Πρέπει τα εργοστάσια αυτά να γίνουν υποκείμενο δημιουργίας. Παλεύουμε για το παρόν και το μέλλον. Αρκεί να σας πω ότι ο ενεργά αγροτικός πληθυσμός  από το 30% που ήταν στη δεκαετία ‘80-’90, μειώθηκε στο 11% και αναμένεται να συρρικνωθεί ακόμη περισσότερο, γύρω στο 8%.” κατέληξε χαρακτηριστικά ο βουλευτής Θεσσαλονίκης Γιάννης Ζιώγας.


     Δέσποινα Γκούμα         

Σχετικά Άρθρα

Back to top button