ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΙΣΜΑ ΤΗΣ ΔΕΣΠΟΙΝΑΣ ΓΚΟΥΜΑ
*Την περασμένη Δευτέρα άνοιξαν τα σχολεία και πριν καλά-καλά προσαρμοστούν οι μαθητές στο νέο του πρόγραμμα, το σχολικό κουδούνι χτες δε χτύπησε… Οι δάσκαλοι και καθηγητές προχώρησαν σε απεργιακές κινητοποιήσεις … Άλλωστε το είχαν διαμηνύσει προς πάσα κατεύθυνση εδώ και αρκετούς μήνες …
*Την περασμένη Δευτέρα άνοιξαν τα σχολεία και πριν καλά-καλά προσαρμοστούν οι μαθητές στο νέο του πρόγραμμα, το σχολικό κουδούνι χτες δε χτύπησε… Οι δάσκαλοι και καθηγητές προχώρησαν σε απεργιακές κινητοποιήσεις … Άλλωστε το είχαν διαμηνύσει προς πάσα κατεύθυνση εδώ και αρκετούς μήνες … Και αφού οι άνθρωποι δεν είδαν κάποια κίνηση καλής θέλησης από την αρμόδια Υπουργό Παιδείας, αποφάσισαν να πραγματοποιήσουν την “απειλή” τους… Δε προσήλθαν στις σχολικές αίθουσες διαμαρτυρόμενοι για την κατάσταση που επικρατεί στο χώρο της εκπαίδευσης και φυσικά διεκδικώντας την υλοποίηση μιας σειράς αιτημάτων, με την πρώτη θέση να κατέχουν στη λίστα οικονομικά και θεσμικά του κλάδου τους…. *Παράλληλα βέβαια αγωνίζονται για τη γενναία αύξηση των δαπανών για την Παιδεία στο 5% του ΑΕΠ ή στο 15% του προϋπολογισμού….. Αίτημα κυρίαρχο σε όλες τις κινητοποιήσεις των εκπαιδευτικών εδώ και χρόνια… Αίτημα που παραμένει ωστόσο ανεκπλήρωτο…. Και γιατί να δώσουν χρήματα για την παιδεία, όταν υπάρχει και η ιδιωτική πρωτοβουλία….;
Ας είναι καλά πρώτα η τσέπη του γονιού και εν συνεχεία των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων όλων των βαθμίδων…
Εξάλλου και αυτό δεν είναι και ο νόμος της αγοράς, ότι δίνει παίρνεις…; Σε ότι αφορά τώρα στα υπόλοιπα αιτήματα τούτης της απεργιακής κινητοποίησης των εκπαιδευτικών, οι δάσκαλοι ζητούν ενιαία δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες χωρίς αποκλεισμούς και κατηγοριοποιήσεις και φυσικά λένε όχι στην αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος…
Ζητούν τη μείωση των μαθητών ανά τμήμα, το πολύ 20 μαθητές ανά τμήμα… Μη ρωτάτε για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις σχολικές αίθουσες… Αν δεν ήταν και τα φροντιστήρια και τα ιδιαίτερα, σίγουρα κάποια παιδιά εύκολα θα τα παρομοίαζε κανείς με …τούβλα…
Επίσης ζητούν, την ουσιαστική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών… Αναλυτικά προγράμματα και βιβλία που να εξυπηρετούν τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών, την κριτική σκέψη και την ολόπλευρη γνώση…
Όπως και παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στα σχολεία…
Βέβαια αυτό το τελευταίο αίτημα των εκπαιδευτικών δεν το έχω πολυκαταλάβει… Τι εννοούν ; Δεν είναι ελεύθεροι να ασκήσουν το διδακτικό και παιδαγωγικό τους έργο….;
Ελέγχονται και κατευθύνονται πέρα από το πρέπον…;
Η αλήθεια είναι πως τα σχολεία μας δεν πρέπει να γίνουν ξέφραγα αμπέλια και πολύ φοβάμαι πως για κάποια προς τα εκεί βαδίζουν…
Και σε ότι αφορά τη δημοκρατία στα σχολεία, μου είναι αδιανόητο να μην επικρατεί και να μην διδάσκεται στα παιδιά το νόημα της δημοκρατίας, που σημαίνει παράλληλα και το σεβασμό και την ελευθερία του άλλου…
Στις μέρες μας η έννοια της δημοκρατίας έχει αρκετά παρερμηνευτεί και κάποιοι μάλιστα την έχουν εκφυλίσει, φτάνοντας στην απέναντι και όχθη, την κατακριτέα από όλους, στην ασυδοσία…
Τώρα βέβαια οι γονείς αναρωτιούνται, όπως φυσικά και μια σημαντική μερίδα από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, αν αυτές οι κινητοποιήσεις, με το να παραμένουν τα σχολεία κλειστά, θα καταφέρουν να πετύχουν την επίλυση των περισσοτέρων αιτημάτων τους…
Αν αναλογιστεί κανείς πως εδώ και χρόνια πραγματοποιούνται σε κάθε έναρξη, αλλά και κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, απεργίες με τα ίδια σχεδόν αιτήματα, εύκολα μπορεί κανείς να συμπεράνει το πόσο ευήκοα είναι τα αυτιά της εκάστοτε κυβέρνησης και των καθ’ ύλην αρμοδίων υπουργών, Παιδείας και Οικονομίας…
Οι εκάστοτε υπουργοί Παιδείας νομίζουν πως έχουν το αλάθητο και είναι παντογνώστες για αυτό και υποστηρίζουν με σθένος το όποιο πρόγραμμά τους, την όποια απόφασή τους και όταν συναντούν την αγανάκτηση των εκπαιδευτικών, η οποία μετατρέπεται σε αντιδράσεις και απεργιακές κινητοποιήσεις-αναφαίρετο δικαίωμα όλων των εργαζομένων-τότε βγαίνουν και δηλώνουν ότι υποκρύπτονται σκοπιμότητες στις κινητοποιήσεις ή είναι υποκινούμενες από τους πολιτικούς τους αντιπάλους…
Έτσι όμως δεν λύνουμε το πρόβλημα, αλλά το γιγαντώνουμε και δυναμιτίζουμε το όλο κλίμα…
Και φυσικά ουδείς επιτρέπεται να παίζει τα δικά του παιχνίδια στις πλάτες των μαθητών, είτε αυτοί ανήκουν στο χώρο της κυβέρνησης και της αντιπολίτευσης, είτε ανήκουν στο χώρο των δασκάλων και καθηγητών…
Και επειδή η νεολαία και εκπαίδευσή της αποτελεί την καλύτερη επένδυση για το μέλλον μιας χώρας, δεν είναι και ότι καλύτερο να βλέπεις αυτή την επένδυση να την επωφελούνται άλλοι, να την εκμεταλλεύονται άλλοι και μάλιστα ξένοι… Ξέρετε πόσο χρήμα φεύγει από τη χώρα μας για να σπουδάσουν οι νέοι μας σε ξένα πανεπιστήμια…;
Φυσικά και το ξέρετε, αφού όλου και θα έχετε κάποιο συγγενικό ή φιλικό σας πρόσωπο που κάνει τα πάντα, προκειμένου να εξασφαλίσει τα χρήματα που απαιτούνται για να σπουδάσουν τα παιδιά τους σε πανεπιστήμια εκτός Ελλάδος, αφού τα δικά μας για κάποιο άλφα ή βήτα λόγο τους έχουν κλείσει την πόρτα… Και έτσι φτάνουμε να έχουμε ένα ακόμη αρνητικό ρεκόρ ως χώρα, για το οποίο και φυσικά δεν πρέπει να περηφανευόμαστε…
Πρωταθλήτρια Ευρώπης στην εξαγωγή φοιτητών αναδεικνύεται η Ελλάδα.. Μάλιστα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προτείνει μεταρρύθμιση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, με χρηματοδότηση και συντονισμένη δράση όλων των φορέων που εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία…
Και εμείς ως χώρα τι κάνουμε…;
Μένουμε στα ίδια και τα ίδια…και μάλιστα τις περισσότερες φορές καίγοντας το δάσος για να σώσουμε το δέντρο…