Οι καταστηματάρχες κάνουν ταμείο…

Οι θερινές εκπτώσεις έληξαν το περασμένο Σάββατο και οι καταστηματάρχες της Ξάνθης κάνουν ταμείο για να διαπιστώσουν κατά πόσο ικανοποιητική ήταν για αυτούς η αγοραστική κίνηση της περιόδου των εκπτώσεων.
Για τους καταναλωτές το επίπεδο των εκπτώσεων αποδείχθηκε ιδιαίτερα μεγάλο και μάλιστα από τις πρώτες ημέρες τα περισσότερα καταστήματα είχαν τις τιμές των προϊόντων τους μειωμένες κατά 50%.

Οι θερινές εκπτώσεις έληξαν το περασμένο Σάββατο και οι καταστηματάρχες της Ξάνθης κάνουν ταμείο για να διαπιστώσουν κατά πόσο ικανοποιητική ήταν για αυτούς η αγοραστική κίνηση της περιόδου των εκπτώσεων.
Για τους καταναλωτές το επίπεδο των εκπτώσεων αποδείχθηκε ιδιαίτερα μεγάλο και μάλιστα από τις πρώτες ημέρες τα περισσότερα καταστήματα είχαν τις τιμές των προϊόντων τους μειωμένες κατά 50%.
«Οι εκπτώσεις κινήθηκαν σε καλά επίπεδα. Η αγοραστική κίνηση την περίοδο των εκπτώσεων ήταν από αρκετά καλή, ως πολύ καλή», δήλωσε στον «Α» ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Επαγγελματοβιοτεχνών και Εμπόρων Ν. Ξάνθης, Σωτήρης Τσιακίρογλου, ενώ πρόσθεσε «όσοι άνοιξαν τα καταστήματά τους μετά την προτροπή της Ομοσπονδίας, ιδιαίτερα μέσα στον Ιούλιο, υπήρξαν αρκετοί καταναλωτές που έκαναν τις αγορές τους και απογεύματα της Τρίτης ή και της Παρασκευής. Μάλιστα και τα καταστήματα που άνοιξαν ήταν αρκετά».
Πάντως θα πρέπει να επισημανθεί πως η αγοραστική κίνηση την περίοδο των εκπτώσεων για πολλούς ήταν αναμενόμενη.
Τα τελευταία χρόνια το προφίλ του καταναλωτή έχει αλλάξει εξαιτίας της οικονομικής δυστοκίας που αντιμετωπίζει.
Το αρκετά χαμηλό εισόδημα του μέσου καταναλωτή τον οδηγεί υποχρεωτικά να κάνει τις αγορές του κυρίως τις περιόδους των εκπτώσεων.
Οι επισκέψεις του καταστήματα τις υπόλοιπές μέρες του χρόνου είναι ιδιαίτερα περιορισμένες και μάλιστα για τα άκρως απαραίτητα.
Από την άλλη η κίνηση αυτή έχει τις συνέπειες της και στην αγορά, καθώς μειώνεται αισθητά και ο κύκλος εργασιών των καταστημάτων και τα προβλήματα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων να συσσωρεύονται.
Αποτέλεσμα, οι καταστηματάρχες να στρέφονται από τις πρώτες ημέρες των εκπτώσεων σε μεγάλες μειώσεις των τιμών.
Μάλιστα όπως επισημαίνουν αρκετοί καταστηματάρχες η κίνηση των καταναλωτών αυξάνεται στα καταστήματά τους την περίοδο των εκπτώσεων, όταν βάζουν τις τιμές κάτω του κόστους.
Και όπως παραδέχεται και ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας κ. Τσιακίρογλου «οι εκπτώσεις δίνουν μια ευκαιρία στους καταστηματάρχες να φύγουν από το κόκκινο των επιταγών και να περάσουν σε ένα θετικό πρόσημο προκειμένου να σηκώσουν ακόμη περισσότερο την επιχείρησή τους. Βέβαια οι εποχές είναι πολύ δύσκολες και η αγορά κινείται σε πολύ δύσκολους ρυθμούς».
Πάντως γεγονός είναι πως τα καταστήματα που κινήθηκαν σωστά την περίοδο αυτή δούλεψαν, όπως και οι καταναλωτές έκαναν ικανοποιητικές αγορές.
Η αγορά της Ξάνθης κινήθηκε ικανοποιητικά την περίοδο των εκπτώσεων και οι εκπτώσεις ήταν πραγματικές.
Κάτι που υπογραμμίζει και ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας «δεν έγιναν ψεύτικές εκπτώσεις. Έγιναν πραγματικές εκπτώσεις στα καταστήματα της Ξάνθης. Όλοι γνωρίζουμε πολύ καλά τους καταστηματάρχες και υπάρχει αμοιβαία σχέση μεταξύ καταστηματάρχη και καταναλωτή. Τα υπόλοιπα ανήκουν στη σφαίρα άλλων καταστάσεων. Πιθανόν στη σφαίρα άλλων παλαιότερων εποχών. Αυτή τη στιγμή υπάρχει αμοιβαία εμπιστοσύνη και για αυτό υπάρχει και αυτή η κίνηση στην αγορά».
Στο μεταξύ από αύριο ξεκινά και το δεκαήμερο των προσφορών, δίνοντας μια τελευταία ευκαιρία σε καταστηματάρχες και καταναλωτές, οι μεν πρώτοι να ξεπουλήσουν το εμπόρευμα που τους έμεινε, οι δε καταναλωτές να κάνουν αγορές σε ακόμη χαμηλότερες τιμές.
Πάντως θα πρέπει να σημειωθεί πως όλοι οι καταστηματάρχες δε συμμερίζονται την περίοδο των προσφορών και αρκετοί δε θα προχωρήσουν σε προσφορές.

Δέσποινα Γκούμα

Σχετικά Άρθρα

Διαβάστε Επίσης
Close
Back to top button