ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΙΣΜΑ ΤΗΣ ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΓΚΟΥΜΑ

*Από τη μία θέλουμε να ανέβει το επίπεδο της παρεχόμενης εκπαίδευσης και εν γένει της Παιδείας μας και από την άλλη ακούγονται φωνές διαμαρτυρίας για τις 1349 κενές θέσεις σε ΑΕΙ και 13.967 κενές θέσεις σε ΤΕΙ Τριτοβάθμια λόγω της βαθμολογικής βάσης του 10 ή των 10000 μορίων…

*Από τη μία θέλουμε να ανέβει το επίπεδο της παρεχόμενης εκπαίδευσης και εν γένει της Παιδείας μας και από την άλλη ακούγονται φωνές διαμαρτυρίας για τις 1349 κενές θέσεις σε ΑΕΙ και 13.967 κενές θέσεις σε ΤΕΙ Τριτοβάθμια λόγω της βαθμολογικής βάσης του 10 ή των 10000 μορίων…
Από τη στιγμή που τέθηκε σε ισχύ το συγκεκριμένο μέτρο και οι 18.768 υποψήφιοι δεν έπιασαν τη βάση καλώς και μένουν εκτός των πυλών της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας….
Δεν είναι δυνατόν από τη μια να θεωρείς πως είναι παράλογο να περνά ένας νέος στο Πανεπιστήμιο με βαθμό τέσσερα και τρία ή έστω με έξι και επτά… υπό του μηδενός -για θυμηθείτε πέρσι τι έγινε με τις ξενόγλωσσες σχολές και δη της Γερμανικής και Ιταλικής Φιλολογίας- και από την άλλη να αντιδράς όταν ξεκινά μια προσπάθεια για την αναβάθμιση του επιπέδου των φοιτητών που εισάγονται στα πανεπιστημιακά και τεχνολογικά ιδρύματα της χώρας…. *Δε χωρά αμφιβολία πως το ζήτημα της Παιδείας θα πρέπει να αποτελεί κυρίαρχο κεφάλαιο για κάθε χώρα μακριά από μικροπολιτικές σκοπιμότητες και συμφέροντα… Η ουσία είναι μία πως η Παιδεία μας έχει τα χάλια της, όσο και αν θέλουν κάποιοι να μην το παραδεχτούν…
Χαρακτηριστική απόδειξη της εν λόγω διαπίστωσης είναι ο θόρυβος και αντιδράσεις για τις κενές θέσεις που έμειναν επειδή ακριβώς κάποια μερίδα των υποψηφίων δεν είχε το απαιτούμενο επίπεδο, όχι να είναι άριστοι, αλλά απλά να βρίσκονται στη βάση και όχι κάτω από αυτή….
Δεν είναι και το τόσο σκληρό να ειπωθεί πως δεν άξιζαν και για αυτό και δεν πέρασαν τη μεγάλη πύλη της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης…
Το θέμα βέβαια δε σταμάτα εδώ, αλλά θα πρέπει να υπάρξουν ρίξεις και να γίνουν τομές και μέσα στα πανεπιστήμια, προκειμένου να ανέβει το επίπεδο σπουδών σε όλα τα ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας και όχι μόνο στα κεντρικά και φημισμένα…
Πρέπει να δοθούν κονδύλια, πρέπει να δοθεί έμφαση στην ποιότητα και το ήθος των ακαδημαϊκών δασκάλων, μέσα και βιβλιοθήκες και γενικά ότι απαιτείται προκειμένου η σύγχρονη Παιδεία στη χώρα μας να μην έχει να ζηλέψει σε τίποτε από αυτή των Η.Π.Α ή των Βρετανικών πανεπιστημιακών ιδρυμάτων… *Αν πάλι κάποιοι άλλοι προσεγγίζουν το ζήτημα από μια άλλη διάσταση, όπως για παράδειγμα της αναπτυξιακής πολιτικής ή της αντιλαϊκής και εκπαιδευτικής πολιτικής που απορρέει από την εφαρμογή της συγκεκριμένης ρύθμισης, δηλαδή της βάσης εισαγωγής του 10, ίσως και να έχουν και αυτοί από την πλευρά τους κάποιο δίκαιο…
Ωστόσο θα πρέπει να παραδεχτούν πως η εφαρμογή της συγκεκριμένης ρύθμισης αποτελεί ένα λιθαράκι στη αναβάθμισή του επιπέδου των ΑΕΙ και ΤΕΙ … Δεν μπορεί να ζητάς την αναβάθμιση της εκπαίδευσης στα Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια και από την άλλη να μη σου αρέσει όταν λένε στοπ σε κάποιο υποψήφιο φοιτητή που δεν κατάφερε το απλούστατο, να αποφοιτήσει από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση με το δεκαράκι ή να πιάσει τη βάση στα μαθήματα που διαγωνίσθηκε στις Πανελλήνιες Εξετάσεις, δηλαδή το μέσο όρο των 10.000 μορίων…
*Όσο για τις επιπτώσεις που θα έχει στις τοπικές κοινωνίες όπου υπάρχουν ΑΕΙ και ΤΕΙ από την ύπαρξη αυτών των κενών θέσεων είναι αλήθεια πως σίγουρα θα είναι αρνητικές…
Διαμερίσματα ανοίκιαστα, καταστήματα που δε θα δουλέψουν όσο θα δούλευαν αν ο αριθμός των φοιτητών μεγάλωνε στα περιφερειακά ΤΕΙ και ΑΕΙ… και γενικά ένας κύκλος δραστηριοτήτων και επαγγελμάτων που ζουν από το φοιτητικό προϋπολογισμό…
Από την άλλη σίγουρα θα υπάρξουν και οικονομικές επιπτώσεις και σε πολλές οικογένειες που θα αναγκαστούν να στραφούν προς τα ιδιωτικά κέντρα εκπαίδευσης στέλνοντας τα παιδιά τους σε αυτά…
Βέβαια η λύση θα ήταν να ξαναπροσπαθήσουν, αν πιστεύουν στις δυνατότητες και την αξία τους …
Διαπίστωση, πως στο κεφάλαιο Παιδεία όλα είναι σχετικά και η κάθε πλευρά έχει το δίκαιο της…
Όπως επίσης δεν ξέρω κατά πόσο ο Εθνικός Διάλογος για την Παιδεία με όλους τους κοινωνικούς εταίρους θα βρει τις σωστές λύσεις που θα ωφελήσουν τους νέους, την κοινωνία και την ίδια την Παιδεία….
Αν θέλουμε πάντως να συνδέουμε την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με την οικονομική ανάπτυξη των τοπικών κοινωνιών, μια λύση θα ήταν αν ανοίξουμε τις πύλες των ΑΕΙ και ΤΕΙ σε όλους τους υποψηφίους και από εκεί και πέρα οι καλύτεροι να προχωρούν και αυτοί που επιμένουν στα νούμερα υπό του μηδενός να οδηγούνται στην πύλη εξόδου….
Λύση ίσως εύκολη στη διατύπωση, δύσκολη όμως στην πράξη, γιατί κάποιοι δεν έχουν τα κότσια , αλλά και γιατί δεν συμφέρει σε κάποια άλλα οικονομικά κατεστημένα και δραστηριότητες…

Σχετικά Άρθρα

Διαβάστε Επίσης
Close
Back to top button