ΤΟ ΤΜΗΜΑ ΑΣΠΡΟΒΑΛΤΑ – ΣΤΡΥΜΟΝΑΣ ΤΗΣ ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΥ ΕΓΚΑΙΝΙΑΣΕ Ο Γ. ΣΟΥΦΛΙΑΣ

Εντός του έτους θα έχουν εγκατασταθεί οι εργολάβοι σε όλα τα κομμάτια της Εγνατίας Οδού τα οποία υπολείπονται, έτσι ώστε το 2007 να ολοκληρωθεί το ανατολικό μέρος της οδού και το 2008 να δοθεί στην κυκλοφορία και ολόκληρο το τμήμα της Ηπείρου.

Εντός του έτους θα έχουν εγκατασταθεί
οι εργολάβοι σε όλα τα κομμάτια της Εγνατίας Οδού τα οποία υπολείπονται, έτσι ώστε
το 2007 να ολοκληρωθεί το ανατολικό μέρος της οδού και το 2008 να δοθεί στην κυκλοφορία
και ολόκληρο το τμήμα της Ηπείρου.

Τα παραπάνω τόνισε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ
Γιώργος Σουφλιάς στα εγκαίνια του τμήματος Ασπροβάλτα -Στρυμόνας, το οποίο δίνεται
σήμερα στην κυκλοφορία. Όπως είπε ο κ. Σουφλιάς στις 21 Ιουλίου θα ανακηρυχθούν
οι ανάδοχοι για την υλοποίηση έργων ύψους 250 εκατ. ευρώ, ενώ τον Σεπτέμβριο θα
δημοπρατηθούν έργα ύψους 120 εκατ. ευρώ και αναφερόμενος στα 42 χλμ.. της μεσόγειας
χάραξης (τμήμα Στρυμόνας – Άγιος Ανδρέας), είπε ότι έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση
της κατασκευής της από αναδιάταξη των κονδυλίων της Εγνατίας οδού, ύψους 150 εκατ.
ευρώ, με τα οποία θα κατασκευαστούν τα 35 χλμ., ενώ για τα υπόλοιπα 7 χλμ. θα προηγηθεί
συνεννόηση με το υπουργείο Εθνικής Αμύνης, για χρήση χώρου και εφόσον υπάρξει συμφωνία
θα εξοικονομηθούν περί τα 45 εκατ. ευρώ.

Σε ό,τι αφορά το κομμάτι που εγκαινιάστηκε
η κατασκευή του ξεκίνησε το 1999, έχει μήκος 20,5 χλμ. και μαζί με τις συνδετήριες
οδούς συνολικό μήκος 22 χλμ..

Πρόκειται για κλειστό αυτοκινητόδρομο
με δύο λωρίδες κυκλοφορίες και μία λωρίδα έκτακτης ανάγκης ανά κατεύθυνση κυκλοφορίας.

Περιλαμβάνει 6 μεγάλες γέφυρες, 3 μικρές
σήραγγες που έγιναν με διάτρηση και 2 σήραγγες που έγιναν με εκσκαφή και επιχωμάτωση.
Παράλληλα μέχρι να ολοκληρωθούν τα έργα στο κομμάτι Νυμφόπετρα- Ρεντίνα – Ασπροβάλτα
για τη σύνδεση του τμήματος με την παλιά εθνική οδό θα δημιουργηθεί κόμβος στα Κερδύλλια
και θα τοποθετηθούν φανάρια στα Νέα Βρασνά.

Η δαπάνη κατασκευής ανήλθε σε 150 εκατ.
ευρώ εκ των οποίων 129 εκατ. ευρώ είναι ο αρχικός προϋπολογισμός και 21 εκατ. ευρώ
συμπληρωματική σύμβαση, υπήρξε δηλαδή μία υπέρβαση του αρχικού προϋπολογισμού κατά
15%.

Όπως τόνισε ο υπουργός κατά τα εγκαίνια,
το τμήμα που δίνεται στην κυκλοφορία παρακάμπτει αστικές περιοχές με δυναμική τουριστική
ανάπτυξη, αποφεύγοντας ένα επικίνδυνο κομμάτι της παλαιάς εθνικής οδού.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος της εταιρίας
"Εγνατία Οδός ΑΕ" Απόστολος Γούλας, αναφέρθηκε στις καθυστερήσεις του έργου, καθώς
σημειώθηκαν σε απόσταση ενός χιλιομέτρου 3 κατολισθήσεις με αποτέλεσμα η εταιρία
για να τις αντιμετωπίσει κατασκεύασε δύο επιπλέον σήραγγες από ότι προβλεπόταν αρχικά.

Απαντώντας σε ερωτήσεις ο κ. Σουφλιάς
σχετικά με την επιβολή διοδίων τόνισε ότι από το 2006 σε τμήματα της Εγνατίας οδού
που έχουν ολοκληρωθεί θα οριστούν διόδια, το ύψος των οποίων θα είναι ανάλογα με
τη χιλιομετρική απόσταση.

Στην τελετή εγκαινίων παραβρέθηκε επίσης
ο υπουργός Μακεδονίας Θράκης Νίκος Τσιαρτσιώνης, βουλευτές, ο γενικός γραμματέας
της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, νομάρχες και δήμαρχοι της περιοχής.

Σχετικά Άρθρα

Back to top button