“Προσβάλει και παραβιάζει Συνταγματικά Θεμελιωμένα δικαιώματα του Ανθρώπου”

Προς όλους τους Δημοτικούς Συμβούλους

 μέλη της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής

 Μαυρομιχάλη 6, 67100 Ξάνθη

 

 

 Επιστολή Ενημέρωσης

 

Αξιότιμε κύριε

 

Σύμφωνα με το υπ. Αρ. πρ.

Προς όλους τους Δημοτικούς Συμβούλους

 μέλη της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής

 Μαυρομιχάλη 6, 67100 Ξάνθη

 

 

 Επιστολή Ενημέρωσης

 

Αξιότιμε κύριε

 

Σύμφωνα με το υπ. Αρ. πρ. 48046/26.08.2001 απόφαση του Δημάρχου Ξάνθης κληθήκατε ως μέλη του Συλλογικού Διοικητικού Οργάνου “Επιτροπή Ποιότητας Ζωής” να αποφασίσετε για την “λήψη απόφασης σχετικά με τον προσδιορισμό χρήσης γης του Β.Κ. 3984 Δημοσίου Κτήματος”.

 Στηριζόμενοι στο Άρθρο 42 & 1 του Ν. 2690/1999 “Κώδικας Διοικητικής Διαδικασίας”, καταθέσαμε Προσφυγή – Αίτηση Θεραπείας (επισυναπτόμενο ένα)  ενώπιον του διοικητικού οργάνου (Δήμαρχου Ξάνθης) που εξέδωσε την ανωτέρω διοικητική πράξη. Αιτούμενοι την τροποποίηση της προσβαλλόμενης διοικητικής πράξης και την εξαφάνιση του επίμαχου θέματος.

 Ωστόσο τηρώντας την βασική αρχή και θεμέλιο λίθο της Ελληνικής Δημοκρατίας της νομιμότητας των πράξεων της Ελληνικής Δημόσιας Διοίκησης, αποστέλλουμε την παρούσα ενώπιον σας  επιστολή, για ενημέρωση και για την κατά την κρίση σας πρόσθετες ενέργειες σεβόμενοι τον δημοκρατικό πολιτισμό και την παγκόσμια αρχή της προστασίας του Περιβάλλοντος και του Σεβασμού του Ανθρώπου.

 Το με αριθμό ΒΔ 3984 Δημόσιο Κτήμα παραχωρήθηκε από την Κτηματική Υπηρεσία στον Σύνδεσμο Διαχείρισης Απορριμμάτων Ξάνθης για να χρησιμοποιηθεί ως “Σταθμός Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων”. Το επίμαχο κτήμα είναι όμορο της εισόδου του Προσκοπικού Κέντρου Εκπαίδευσης & Περιβαλλοντικής Αγωγής “Γέρακας”, χώρου συνάθροισης προσκόπων (παιδιών και εφήβων) από όλη την Ελλάδα.

 Το γεγονός αυτό είχε προκαλέσει την άμεση αντίδραση του Σώματος Ελλήνων Προσκόπων και με σειρά ενεργειών μας κατά το 2005 διαπιστώθηκε ότι οι τότε υπηρεσίες της τότε Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Ξάνθης διαφωνούσαν με την χρήση του επίμαχου Δημοσίου Κτήματος ως Σταθμού Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων και δεν είχαν προχωρήσει στον προσδιορισμό Γης του ανωτέρου χώρου.

 Ο ανωτέρω μη προσδιορισμός της χρήσης Γης αποτελεί, έναν από τους πολλούς, λόγο ακύρωσης τόσο της πράξης εκχώρησης του επίμαχου Δημοσίου Κτήματος αλλά και άλλες  ενδιάμεσες διοικητικές πράξεις αλλά και της τελικής που αφορά ολόκληρο τον Περιφερειακό Σχεδιασμό Διαχείρισης Απορριμμάτων.

 Το 2009 ξεκίνησε διοικητική έρευνα από τον Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης και ειδικότερα από το Σώμα Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης για τον έλεγχο νομιμότητας σειράς διοικητικών πράξεων ανάμεσα στις οποίες ήταν και η μη νόμιμη παραχώρηση του επίμαχου δημοσίου κτήματος λόγω του μη προηγούμενου προσδιορισμού χρήσης γης.

 Η ενέργεια του Δήμου Ξάνθης να προχωρήσει σε εκ των υστέρων προσδιορισμό χρήσης Γης του επίμαχου Δημοσίου Κτήματος ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη διοικητικός έλεγχος από τις ελεγκτικές αρχές της Ελληνικής Πολιτείας είναι κατά την γνώμη μας παράβαση της   Θεμελιώδους Αρχής της Καλής Πίστης και της Προστατευμένης Εμπιστοσύνης και προκαλεί συνθήκες ανασφάλειας δικαίου στους διοικούμενους και πιθανότατα αποσκοπεί να προκαλέσει συνθήκες ασύμμετρης πληροφόρησης κατά την ελεγκτική διαδικασία και πιθανός ενώπιον διοικητικών δικαστηρίων που θα λάβουν χώρα.

 Για την καλύτερη και πληρέστερη ενημέρωση σας συντάσσουμε την παρούσα και σας επισυνάπτουμε σχετική Αίτηση Θεραπείας που καταθέσαμε ενώπιον του Δημάρχου Ξάνθης σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 2160/1999 “Κώδικας Διοικητικής Διαδικασίας” αιτούμενοι τον μη προσδιορισμό γης του επίμαχου δημοσίου κτήματος πριν από την έκδοση της Έκθεσης του Σώματος Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημοσίας Διοίκησης και την πιθανή εκδίκαση της υπόθεσης ενώπιον των Ελληνικών Διοικητικών Δικαστηρίων.

 Επιπροσθέτως θα επιθυμούσαμε να λάβετε υπόψη σας ότι εντός του εν λόγω Δημοσίου Κτήματος λάβανε χώρα οικοδομικές εργασίες, η νομιμότητα των οποίων διερευνάται από μέρους και σύμφωνα με τις μέχρι τώρα ενδείξεις δεν υφίσταται οικοδομική άδεια και η Πολεοδομική Υπηρεσία του Δήμου Ξάνθης (αρμόδιο κατά τόπο διοικητικό όργανο) δεν προχώρησε όπως όφειλε στο σύνολο των ενεργειών που επιβάλλει η Βασική Πολεοδομική Νομοθεσία της χώρας.

 Θα επιθυμούσαμε να λάβετε σοβαρά την παρούσα επιστολή μας και να κρίνετε αν όντως είναι δίκαιο, ορθολογικό και πολιτισμένο ένας Δήμος χώρας μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης να δημιουργεί συνθήκες ασύμμετρης πληροφόρησης την ώρα που διεξάγεται διοικητικός έλεγχος. Να επιμένει και να στηρίζει διοικητικές πράξεις που πάσχουν ακυρότητας και να προσπαθεί εκ των υστέρων να τις νομιμοποιήσει.

 Ωστόσο επειδή το ζήτημα είναι περιβαλλοντολογικό και  αφορά παράλληλα τον Σεβασμό των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, γεγονός για το οποίο η Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, Διεθνή Συνθήκη η οποία υπερισχύει των εσωτερικών εθνικών κανόνων, προστατεύει και θεμελιώνει το δίκαιο των θέσεων μας. Είμαστε εκ των ανωτέρω διαλαμβανομένων σε συνθήκες νομικής αντιπαράθεσης η οποία διαφαίνεται ότι θα οδηγηθεί ενώπιων του Συμβουλίου της Επικρατείας και αν χρειαστεί ενώπιων και του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.

 Η εμμονή τοποθέτησης του Σταθμού Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων σε Δημόσιο Κτήμα σε όμορο προς αυτό χώρο συνάθροισης παιδιών και εφήβων προσβάλει και παραβιάζει Συνταγματικά Θεμελιωμένα δικαιώματα του Ανθρώπου και τελικώς θα ακυρωθεί από την Ελληνική Διοικητική Δικαιοσύνη. Πιστεύουμε, ότι θα ήταν ορθολογικότερο να αναζητηθούν άλλοι χώροι.  Έχουμε το δικαίωμα, την θέληση και την ικανότητα να στηρίξουμε το δίκαιο των θέσεων μας και θα το πράξουμε.

 

                        Με εκτίμηση

             Χαράλαμπος Ε. Νασσόπουλος

 Περιφερειακός Έφορος Προσκόπων Ξάνθης

 

   

 

ΙΣΤΟΡΙΚΟ Σ.Μ.Α. 8ο χλμ. Ξάνθης-Σταυρούπολης

 

Τον Μάρτιο του 2004 διαπιστώσαμε μια Κυριακή ότι αυθαίρετα κάποιοι πραγματοποίησαν την κατασκευή ενός πέλματος από τσιμέντο στο χώρο έξω από Προσκοπικό Κέντρο στο 8ο χλμ. Ξάνθης-Σταυρούπολης (Β.Κ 3984 δημοσίου κτήματος). Άμεσα προχωρήσαμε σε καταγγελία προς τον Νομάρχη με την αρ.πρωτ.43/29-3-04 επιστολή μας, ο οποίος το έστειλε αρμοδίως στις Υπηρεσίες του και η Πολεοδομία προχώρησε σε αυτοψία και χαρακτηρισμό αυθαίρετου  και αποστολή της με αρ.πρωτ. 1213/7-5-04 επιστολής στον Αστυνομικό Σταθμό Σταυρούπολης και στο Δασαρχείο Ξάνθης προκειμένου να ανεβρεθεί ο υπεύθυνος γιατί είχαν μόνο πληροφορίες ότι το έκανε ο ΣΔΑΝΞ.( 1 χρόνο πριν του παραχωρηθεί ο χώρος).

 Σύμφωνα με την από 16-5-2005 απόφαση η Κτηματική Εταιρία του Δημοσίου παραχώρησε τη χρήση του Β.Κ 3984 δημοσίου κτήματος στον Σύνδεσμο Διαχείρισης Απορριμμάτων Νομού Ξάνθης  υπό τους όρους  “α) ο παραχωρησιολήπτης Σύνδεσμος Διαχείρισης Απορριμμάτων Νομού Ξάνθης, θα αναλάβει με αποκλειστική ευθύνη, μέριμνα και δαπάνη του, την λήψη όλων των απαραίτητων αδειών από τις αρμόδιες Υπηρεσίες (ΙΘ Εφορείας Προϊστορικών και Κλασσικών Αρχαιοτήτων, Διεύθυνση Τουρισμού, Διεύθυνση Υγείας και Δασαρχείου κλπ. ) για την χρήση της παραχωρούμενης δημόσιας έκτασης ως χώρου μεταφόρτωσης απορριμμάτων”.

 …ε) ο σκοπός της παραχώρησης να υλοποιηθεί εντός διετίας από την ημερομηνία έκδοσης του παρόντος παραχωρητηρίου τηςΚΕΔ.

 “Ο Σύνδεσμος Διαχείρισης Απορριμμάτων Νομού Ξάνθης (Σ.Δ.Α.Ν.Ξ.), κατέθεσε στις 25-05-2005 αίτηση, συνοδευόμενη από αντίστοιχη Προμελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, για έγκριση εγκατάστασης Σταθμού Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων (ΣΜΑ) στο 8ο χλμ της Εθνικής Οδού Ξάνθης – Σταυρούπολης, σε δημόσια έκταση τεσσάρων στρεμμάτων.

 Η Περιφέρεια, ζήτησε από τις αρμόδιες κατά το νόμο υπηρεσίες τη γνώμη τους, για την εγκατάσταση ή μη του Σ.Μ.Α. στον εν λόγω χώρο.

 Ο Σύνδεσμος Διαχείρισης Απορριμμάτων όμως ΟΥΔΕΠΟΤΕ κατέθεσε  αίτηση ή άλλο σχετικό έγγραφο για την εγκατάσταση του εν λόγω Σταθμού Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων.

 Α) στην Διεύθυνση Τουρισμού της Νομαρχίας Ξάνθης όπως αποδεικνύεται από το υπ αριθμ. ΤΕ 44848/2216/6-10-2005 έγγραφο της Διεύθυνσης Τουρισμού της Νομαρχίας Ξάνθης

 Β) στην Διεύθυνση Υγείας της Νομαρχίας Ξάνθης όπως αποδεικνύεται από το υπ αριθμ. ΔΥ 44888/5080/7-10-2005 έγγραφο της Διεύθυνσης Υγείας.

  

Επίσημη θέση της Περιφέρειας ΑΜΘ:

 Στις 12-08-2005, κατετέθη από τον Σ.Δ.Α.Ν.Ξ. στην Περιφέρεια, η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (Μ.Π.Ε.), για την εγκατάσταση του Σ.Μ.Α. στη συγκεκριμένη θέση.

 ΕΦΑΡΜΟΣΤΗΚΑΝ ΤΑ ΝΟΜΙΜΑ ΠΕΡΙ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΤΟΥ ΚΟΙΝΟΥ και απεστάλησαν σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, αντίγραφα της Μ.Π.Ε., προς το Τμήμα Περιβάλλοντος της Νομαρχίας Ξάνθης και στο Νομαρχιακό Συμβούλιο, για να εκφράσουν τις απόψεις τους.

 Το Τμήμα Περιβάλλοντος Ν. Ξάνθης, ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΕ ΘΕΤΙΚΑ, ενώ το Νομαρχιακό Συμβούλιο Ξάνθης, γνωμοδότησε κατά πλειοψηφία αρνητικά.

 Πραγματική Κατάσταση

 1. ΟΥΔΕΠΟΤΕ δημοσιεύθηκε στον τοπικό τύπο η με αριθμ. πρωτ. 2954/13-7-05 Προκαταρκτική Περιβαλλοντική Εκτίμηση και Αξιολόγηση του έργου “Σταθμός Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων των Δήμων Σταυρούπολης και Μύκης” και συνεπώς δεν έχει τηρηθεί η εκ του νόμου τυπική προϋπόθεση όπως απαιτείται και προβλέπεται από τον Ν. 3010/2002  και την υπ αριθμ. 37111/2021/2003 ΥΑ άρθρο 2 παρ με τίτλο “Δημοσιοποίηση της Προκαταρκτικής Περιβαλλοντικής Εκτίμησης και Αξιολόγησης (Π.Π.Ε.Α)”

 2. Στην γνωμοδότηση της η Ν.Ε.ΧΩ.Π αναφέρει ρητά πως:

 ” στο μέλλον θα ήταν ωφέλιμο να αναζητηθεί μια άλλη περιοχή για τη συγκεκριμένη δραστηριότητα ( ήτοι της λειτουργίας του Σταθμού Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων) καθώς ο οικοτουρισμός στην ορεινή περιοχή φαίνεται να αυξάνεται όλο και περισσότερο.”

 3. Το Νομαρχιακό Συμβούλιο απάντησε αρνητικά πλην μιας (1) θετικής ψήφου.

 Επίσημη θέση της Περιφέρειας ΑΜΘ:

 Ο Σ.Δ.Α.Ν.Ξ., γνωστοποίησε στην Περιφέρεια, ότι αν και εζήτησε εγγράφως από τους ενδιαφερομένους φορείς (Νομαρχία Ξάνθης, Δήμο Σταυρούπολης, Δήμο Μύκης) να υποδείξουν νέους χώρους, κανείς δεν το έπραξε.

  Πραγματική Κατάσταση

 Τόσο κατά την Συνεδρίαση του Νομαρχιακού Συμβουλίου που συζητήθηκε η έγκριση της ΠΠΕΑ του έργου “Σταθμός Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων των Δήμων Σταυρούπολης και Μύκης”  όσο και στην συνέχεια από τον Δήμο Σταυρούπολης , τον τότε Διευθυντή Δασών κ.Αλατζά, και τον τότε Δασάρχη Ξάνθης κ. Ατματζίδη  προτάθηκαν εναλλακτικές λύσεις, οι οποίες όμως απορρίφθηκαν από την Περιφέρεια, εκπρόσωποι της οποίας επισκέφθηκαν και φωτογράφισαν τους χώρους, με το αιτιολογικό ότι δεν προλαβαίνουν. Ωστόσο πέρασαν έξι χρόνια και δεν έγινε τίποτα.

 Το δε όμως πιο αξιοσημείωτο είναι πως δεν γίνεται κανένας λόγος για την ίδια την μελέτη η οποία αποκρύπτει τεχνηέντως:

 Α) πως το γήπεδο του Σταθμού Μεταφόρτωσης απέχει 45-50 μέτρα (και όχι τα 400 που ψευδώς αναφέρονται) από την κοίτη του παραπόταμου του Κοσύνθου.

 Είναι λοιπόν αυταπόδεικτες οι καταστροφικές συνέπειες θα έχει μια τυχόν υπερχείλιση του παραπόταμου του Κοσύνθου για την ευρύτερη περιοχή.

 Β) πως σε απόσταση μόλις 60 μέτρων από το σημείο εγκατάστασης του Σταθμού Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων βρίσκεται η είσοδος του Προσκοπικού  Κέντρου Εκπαίδευσης & Περιβαλλοντικής Αγωγής των Προσκόπων Ξάνθης.

 Γ) πως ουσιαστικά τοποθετείται ο Σταθμός Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων επί του οδικού – τουριστικού άξονα Ξάνθης – Σταυρούπολης.

 Σήμερα 6 χρόνια μετά:  Στις 18/3/11 ο Σ.Δ.Α.Ν.Ξ με έγγραφο, (του νομίζοντας ότι με μια απόφαση του Αντιπεριφερειάρχη θα το περάσει ) ζητά την αλλαγή χρήσης γης στο συγκεκριμένο Δημόσιο κτήμα.

 Στις 15/4/11 με το αρ.πρωτ. 17068/Ξ-ΓΠΕ 612 το γραφείο του Αντιπεριφερειάρχη Ξάνθης διαβιβάζει το ανωτέρω έγγραφο του ΣΔΑΝΞ στο Δημοτικό Συμβούλιο Ξάνθης & στη Δ/νση Πολεοδομίας του Δήμου Ξάνθης για την “Διατύπωση γνώμης για αλλαγή χρήσης δημοσίου ακινήτου”

 Στις 28/7/11 με αριθμ.πρωτ. 44043/28-7-11 η Διευθύντρια των Τεχνικών Υπηρεσιών ΔΞ αποστέλλει Αναφορά στον Πρόεδρο της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής και του αναφέρει ότι μετά από διευκρινήσεις που πήρε από τους αρμόδιους φορείς “η αρμοδιότητα προσδιορισμού της χρήσης γης κατά τις διατάξεις της παρ.1. του αρ.3 του Ν.1512/1985, για παραχώρηση ή μίσθωση εκτάσεων γης από το Δημόσιο, τους ΟΤΑή τα ΝΠΔΔ Δημοσίου Τομέα, ασκείτε πλέον από το Γενικό Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης.” και καλεί την επιτροπή να εκφράσει την άποψης της.

 Στις  26-8-2011 πληροφορηθήκαμε δια του τύπου την Αριθ. Πρωτ:48046 πρόσκληση της  Επιτροπής Ποιότητας Ζωής του ΔΞ  με

 ΘΕΜΑ 1ο: Εισήγηση στο Δημοτικό Συμβούλιο για τη λήψη απόφασης σχετικά με τον προσδιορισμό χρήσης γης του Β.Κ. 3984 Δημόσιου Ακινήτου.(εισηγήτρια: Μανά Αικατερίνη).

 Άμεσα προβήκαμε σε παρέμβαση σε Δημοτικούς Συμβούλους μέλη της επιτροπής και κατά την συζήτηση ο Δήμαρχος μετά από τις αρνητικές απόψεις τις πλειοψηφίας  ανάβαλε το θέμα.

 Στην συνέχεια στις 9-9-11 καταθέσαμε Αίτηση Θεραπείας προς τον Δήμαρχο Ξάνθης  και την κοινοποιήσαμε στον Γεν.Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης και στα μέλη της Επιτροπής ενώ καταθέσαμε αιτήσεις για χορήγηση εγγράφων στην Δ/ντρια Τεχν.Υπηρεσιών, στην Πολεοδομία και στην ΚΕΔ Ξάνθης. Ενώ αποστείλαμε και επιστολή πληροφόρησης στα μέλη της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής.

 Η ΚΕΔ με αρ.πρ. 792/12-9-11 διαβίβασε το αίτημα μας στην ΚΕΔ Καβάλας και έκτοτε δεν έχουμε απάντηση.

 Η Πολεοδομία του ΔΞ  με αρ.πρ. ΔΞ51158/14-9-11 διαβίβασε το αίτημα μας στην πολεοδομία της τέως Νομαρχίας η οποία άμεσα με τηλεφώνημα της μας ενημέρωσε ότι δεν υπάρχει επιβολή προστίμου γιατί δεν βρήκαν ποτέ ποιος έκανε την αυθαίρετη κατασκευή, και μας έδωσε αντίγραφα των ενεργειών που έγιναν το 2004 μετά την καταγγελία μας και μια άδειας κατεδάφισης πλάκας που δόθηκε στις 9-9-11 στον ΣΔΑΝΞ.

 Η Δ/ντρια Τεχν.Υπηρεσιών δεν μας απάντησε ποτέ παρά την τηλεφωνική μας όχληση (την εισήγηση την πήραμε από Δημ. Σύμβουλο).

 Στις  21-9-2011 πληροφορηθήκαμε δια του τύπου την Αριθ. Πρωτ:54027 πρόσκληση της  Επιτροπής Ποιότητας Ζωής του ΔΞ  με

 ΘΕΜΑ 1ο:Εισήγηση στο Δημοτικό Συμβούλιο για τη λήψη απόφασης σχετικά με τον προσδιορισμό χρήσης γης του Β.Κ. 3984 Δημόσιου Ακινήτου.(θέμα εξ αναβολής εισηγήτρια: Μανά Αικατερίνη).

 Στις 26-9-11 καταθέσαμε Ιεραρχική Προσφυγή προς τον Αντιδήμαρχο Τεχν.Υπηρεσιών ΔΞ και αποστείλαμε Επιστολή Παρέμβαση στα μέλη της Επιτροπής και καταθέσαμε Αίτηση Ανάκλησης στην ΚΕΔ Ξάνθης και στην ΚΕΔ στην Αθήνα με κοιν. στο Γραφείο του Υπουργού οικονομικών και τον Γενικό επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης.

 

Σχετικά Άρθρα

Back to top button