Τη συγκρότηση τριμελούς επιτροπής για τον καθορισμό του ωραρίου εφοδιασμού των πολυκαταστημάτων και τη ρύθμιση κίνησης φορτηγών στο εμπορικό κέντρο, αποφάσισε στην προχθεσινή του συνεδρίαση το νομαρχιακό Συμβούλιο Ξάνθης. Το κυκλοφοριακό πρόβλημα που παρατηρείται στο κέντρο της πόλης απασχόλησε για άλλη μια φορά τους νομαρχιακούς συμβούλου, αυτή τη φόρα όχι ως αποκλειστικό θέμα συζήτησης, αλλά με αφορμή την καταρχήν συζήτηση για το ωράριο εφοδιασμού των καταστημάτων και τη διέλευση των φορτηγών από τους κεντρικούς εμπορικούς δρόμους της πόλης.

Τη συγκρότηση τριμελούς επιτροπής για τον καθορισμό του
ωραρίου εφοδιασμού των πολυκαταστημάτων και τη ρύθμιση κίνησης φορτηγών στο
εμπορικό κέντρο, αποφάσισε στην προχθεσινή του συνεδρίαση το νομαρχιακό
Συμβούλιο Ξάνθης.

Το κυκλοφοριακό πρόβλημα που παρατηρείται στο κέντρο της
πόλης απασχόλησε για άλλη μια φορά τους νομαρχιακούς συμβούλου, αυτή τη φόρα όχι
ως αποκλειστικό θέμα συζήτησης, αλλά με αφορμή την καταρχήν συζήτηση για το
ωράριο εφοδιασμού των καταστημάτων και τη διέλευση των φορτηγών από τους
κεντρικούς εμπορικούς δρόμους της πόλης.

Με την επισήμανση, θα περιοριστούμε αυστηρά στο κομμάτι που
μας αφορά και πως δεν υπολογίζει το πολιτικό κόστος, ο νομάρχης Ξάνθης Γιώργος
Παυλίδης σημείωσε πως πρέπει να ληφθούν κάποια επιπλέον μέτρα άμεσα για την
επίλυση του προβλήματος.

Ήδη η νομαρχία, σύμφωνα με το δικαίωμα που έχει ο Νομάρχης
με βάση το άρθρο 52 παρ.6 του Κ.Ο.Κ., προχώρησε σε μέτρα κυκλοφοριακής
αποσυμφόρησης για την ημέρα των λαϊκών αγορών, αυτή του Σαββάτου στο εμπορικό
κέντρο της πόλης.

Στον ένα χρόνο εφαρμογής του παραπάνω μέτρου, όπως
επισημάνθηκε στη συνεδρίαση της περασμένης Δευτέρας, υπήρξε κάποια βελτίωση στην
κυκλοφορία στο κέντρο με αποσυμφόρηση και γρήγορες μετακινήσεις.

Ωστόσο η αποτελεσματικότητα του μέτρου για την ημέρα του
Σαββάτου, είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την αστυνόμευση και το Τμήμα Τροχαίας.

Έτσι όταν παρατηρείται ελλιπής αστυνόμευση εντείνεται και
το κυκλοφοριακό πρόβλημα στο εμπορικό κέντρο.

Μέρος της οριστικής λύσης του προβλήματος σύμφωνα με το
νομαρχιακό σύμβουλο κ. Ξανθόπουλο, αποτελεί η πεζοδρόμηση του κέντρου της
αγοράς.

Το παρόν στη συνεδρίαση του νομαρχιακού συμβουλίου έδωσε
και ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Επαγγελματοβιοτεχνών Ν. Ξάνθης, Σωτήρης
Τσιακίρογλου, ο οποίος επεσήμανε ότι το κυκλοφοριακό πρόβλημα στο κέντρο δε θα
λυθεί ακόμα και αν απαγορευόταν κάθε είδους φορτηγού.

Η πρόταση της Ομοσπονδίας είναι να επιτραπούν τα μικρά
φορτηγά, μέχρι 3,5 τόνων να εισέρχονται του εμπορικού κέντρου για των εφοδιασμό
των καταστημάτων.

Ωστόσο θα πρέπει να τοποθετηθούν κορύνες τηλεχειριζόμενες
στις κίτρινες διαγραμμίσεις, έτσι ώστε τα φορτηγά να βρίσκουν χώρο για να
παρκάρουν και να μην εμποδίζουν την κυκλοφορία.

Επίσης προτάθηκε κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης να
ζητηθεί από το Υπουργείο Δημόσιας Τάξης να ενισχυθεί με επιπλέον δύναμη η
Τροχαία, προκειμένου να μπορεί να αστυνομεύεται καλύτερα και το εμπορικό κέντρο
της πόλης.

Όσο για τα μέλη που θα συγκροτήσουν την τριμελή επιτροπή θα
επιφορτισθούν με το έργο της αποτύπωσης του προβλήματος και της κατάθεσης στο
νομαρχιακό συμβούλιο εισήγησης που θα καταλήγει σε κάποια συμπεράσματα και θα
προτάσεις για το ωράριο εφοδιασμού των καταστημάτων και την κίνηση των φορτηγών
στο εμπορικό κέντρο.

Μέλη της επιτροπής ορίσθηκαν, ο Αντινομάρχης Χαράλαμπος
Σαχινίδης και οι νομαρχιακοί σύμβουλοι κ.κ. Μακρίδης και Λερίδης, οι οποίοι
εντός δεκαπέντε περίπου ημερών θα πρέπει να έχουν έτοιμη την εισήγηση.

Σε ότι αφορά στα υπόλοιπα θέματα της ημερήσιας διάταξης της
προχθεσινής συνεδρίασης του νομαρχιακού συμβουλίου, το θέμα για την έγκριση του
προϋπολογισμού του νομαρχιακού Κέντρου Καταπολέμησης Κουνουπιών αναβλήθηκε για
την επόμενη συνεδρίαση, ενώ ομόφωνα πέρασε η 2η τροποποίηση του προϋπολογισμού
οικονομικού έτους 2005,όπως και η έγκριση του προγράμματος ΟΣΚ 2005.

Τέλος εντάχθηκαν και τυπικά στο επαρχιακό δίκτυο, η
διασταύρωση Ε.Ο. 2-Λεύκη-Εξοχή- Δέκαρχο-Εύλαλο. Η διασταύρωση Ε.Ο.
55-Γλαύκη-Πάχνη-Κοτύλη και η Κιμμέρια- Πηγάδια-Διασταύρωση Ε.Ο.2. Ό

πως επεσήμανε ο Νομάρχης Ξάνθης Γιώργος Παυλίδης αν και
μέχρι τώρα οι παραπάνω δρόμοι ήταν ενταγμένοι στο Δημοτικό και Κοινοτικό οδικό
δίκτυο, ωστόσο την ευθύνη είχε η νομαρχία η οποία και τα συντηρούσε, καθώς ήταν
εκτός των οικονομικών δυνατοτήτων των ΟΤΑ.

Φυσικός και δυνάμενος φορέας είναι η νομαρχία.

Ενώ κατέληξε χαρακτηριστικά "έχουμε ένα άριστο από πλευράς
οδοποιίας, ολοκληρωμένο καλής ποιότητας και πλήρης οδικό δίκτυο που συνδέει
όλους τους οικισμούς του νομού".

Δέσποινα Γκούμα