Στη σύσκεψη της Τετάρτης 20ής Οκτωβρίου της Νομαρχίας και των εμπλεκομένων φορέων, προκειμένου “να ανταλλαγούν απόψεις για την κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση της πόλεως και ιδίως του εμπορικού κέντρου αυτής”, ώστε να ενημερωθεί η Νομαρχία και να μεταφέρει τα πορίσματα της σύσκεψης στο νομαρχιακό συμβούλιο.

Ομοσπονδία Επαγγελματιών και Βιοτεχνών – Εμπόρων

Οι
Άγιοι Πάντες

Προς το Νομάρχη Ξάνθης

κ. Νομάρχα,

Στη σύσκεψη της Τετάρτης 20ής Οκτωβρίου της Νομαρχίας και
των εμπλεκομένων φορέων, προκειμένου "να ανταλλαγούν απόψεις για την
κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση της πόλεως και ιδίως του εμπορικού κέντρου αυτής",
ώστε να ενημερωθεί η Νομαρχία και να μεταφέρει τα πορίσματα της σύσκεψης στο
νομαρχιακό συμβούλιο.

Κατά την κατάθεση θέσεων των εκπροσώπων φορέων και κυρίως
κατά την επακολουθήσασα συζήτηση, διεφάνη να υιοθετείται η θέση παρά τη σθεναρή
άρνηση της ΟΕΒΕ Ξάνθης, να λειτουργήσει ΠΙΛΟΤΙΚΑ επί δίμηνο ή τρίμηνο η
περιορισμένη κυκλοφορία των οχημάτων διανομής εμπορευμάτων για ένα μικρό χρονικό
διάστημα της ημέρας δηλαδή μόνον το πρωί από τις 7 έως 10 η ώρα και ελεύθερα
μετά το πέρας της λειτουργίας των καταστημάτων.

Εμείς ως επαγγελματίες, βιοτέχνες και έμποροι, που θέλουμε
να γίνεται απρόσκοπτα, έγκαιρα και αδιάλειπτα η προμήθεια των καταστημάτων μας
με αγαθά, ώστε η αγορά ανά πάσα στιγμή να καλύπτει τις ανάγκες των καταναλωτών
μας, εκφράζουμε την πλήρη αντίθεσή μας με την ως άνω ρύθμιση. Το προτεινόμενο
μέτρο συμφωνούμε να ισχύσει μόνον για τα βαρέα οχήματα και σε καμιά περίπτωση
για τα μικρά οχήματα διανομής και προμηθείας της αγοράς.

Η άποψη και η προβληθείσα δικαιολογία ότι η Δημοτική
Αστυνομία και κατ’ επέκταση και η τροχαία, ότι αδυνατούν, όπως εδήλωσαν, να
ελέξουν τις παράνομες σταθμεύσεις στις διαγραμμισμένες θέσεις φορτοεκφόρτωσης,
που αποκλειστικά προορίζονται για τα μικρά οχήματα διανομής, νομίζουμε, πως
είναι ανίσχυρη και ανεδαφική για ένα τόσο σημαντικό πρόβλημα της πόλης μας.

Αναγνωρίζουμε ότι υπάρχουν δυσκολίες, αλλά δε συμφωνούμε με
τη δήλωση αδυναμίας αντιμετώπισης του προβλήματος, ιδίως από τη Δημοτική
Αστυνομία, αλλά και από την Τροχαία, καθόσον νομίζουμε ότι αυτό είναι το κύριο
έργο της και σε κάθε περίπτωση βέβαια δεν πρέπει τη "νύφη να την πληρώνουν" οι
ΕΒΕ και οι καταναλωτές, καθόσον και εξ αντικειμένου, προέχει η σωστή λειτουργία
της αγοράς.

Εσείς, κ. νομάρχα, δηλώσατε στη σύσκεψη, αλλά αυτό φαίνεται
και στο σχετικό σας δημοσίευμα στον τύπο, ότι είναι περιορισμένη η αρμοδιότητά
σας πάνω στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης, με αρμοδιότητα μόνο στα φορτηγά
οχήματα διανομής και, όπως αντιληφθήκαμε, δεν μπορείτε να πάρετε άλλα μέτρα. με
αυτόν τον τόπο έχουμε "σαλαμοποίηση" ενός τόσο σοβαρού προβλήματος δηλαδή του
κυκλοφοριακού και ως εκ τούτου, αν δεν επιδιωχθεί μια συνολική θέση, τότε θα
έχουμε αντίθετα αποτελέσματα με δυσμενείς συνέπειες και σοβαρές προεκτάσεις στις
ΜΜΕ, τη λειτουργία της αγοράς και την εξυπηρέτηση του καναταλωτή.

Γνώμη μας, λοιπόν, είναι να παρθούν και άλλα μέτρα και
μπορεί να γίνει μια συμπληρωματική απόφαση με άλλες διορθωτικές και
συμπληρωματικές επεμβάσεις, ώστε να προσεγγίσουμε, όσον είναι δυνατόν, καλύτερα
στο στόχο ενός τέτοιου εγχειρήματος, που είναι η κυκλοφοριακή διευκόλυνση όλων
των παραγόντων της αγοράς σε κεντρικά τουλάχιστον σημεία της πόλης και σε
στιγμές πυκνού κυκλοφοριακού φόρτου, παρέχοντας βέβαια προτεραιότητα πάντοτε στα
οχήματα πρώτης ανάγκης.

Το διοικητικό συμβούλιο της ΟΕΒΕ Ξάνθης θέλοντας πάντα να
συνδράμει τη Νομαρχία, τις αρμόδιες υπηρεσίες της, αλλά και κάθε άλλο σχετικό
τοπικό όργανο προτείνει τις εξής συμπληρωματικές ρυθμίσεις:

1. – Αύξηση των διαγραμμισμένων θέσεων στάθμευσης στο
κέντρο, καθόσον αυτό θα βοηθήσει γενικότερα την κανονική τροφοδοσία της αγοράς
που είναι απαραίτητο να γίνει, μειώνοντας σε κάθε περίπτωση κατά μία ή δύο τις
θέσεις στάθμευσης για ΙΧ συνήθως αυτοκίνητα, που έτσι κι αλλιώς με την απώλεια
ολίγων θέσεων δεν επιδεινώνεται ουσιαστικά το οξύτατο πρόβλημά της στάθμευσης
στο κέντρο.

2. – Απαγόρευση αυστηρώς τριπλής -έστω και για λίγο-
στάθμευσης οχημάτων στους κεντρικούς δρόμους (Μ. Καραολή, 28ης Οκτωβρίου,
Βόγδου, Ηρώων Κύπρου κ.λ.π.) που είναι κατά κανόνα δρόμοι πυκνής κυκλοφορίας,
καθόσον ανά πάσα στιγμή μπορεί να γίνουν υπαίτιοι τροχαίου ατυχήματος με θύματα
"εαυτούς και αλλήλους".

3. – Στις διαγραμμισμένες θέσεις των οχημάτων τροφοδοσίας
να τοποθετούνται μπάρες οι οποίες θα βυθίζονται στο έδαφος από τους οδηγούς των
φορτηγών διανομής με τηλεχειρισμό, προκειμένου να σταθμεύσουν και μετά την
εξυπηρέτησή τους και πριν αναχωρήσουν, να τις επαναφέρουν στην επιφάνεια, ώστε
οι θέσεις αυτές να ανήκουν αποκλειστικά και μόνο στα οχήματα διανομής.

Στην περίπτωση που θα εφαρμοστεί το μέτρο αυτό η Ομοσπονδία
αναλαμβάνει την αγορά και διανομή των τηλεχειριστηρίων στους οδηγούς – μέλη των
σωματείων μας.

Με φιλία και εκτίμηση

Για το Δ.Σ.

Ο πρόεδρος

Σωτ. Τσιακίρογλου

Ο γ. γραμματέας

Γ. Μπατζακίδης

Κοινοποιείται:

κ. Δήμαρχον Ξάνθης

κ. Διοικητήν Τροχαίας Κίνησης Ξάνθης