“Φως στο τούνελ”

Την ελπίδα ότι στο τέλος του 2004 ή στις αρχές του 2005 θα υπογραφεί η τριμερής πολιτική συμφωνία μεταξύ Ελλάδας-Ρωσίας-Βουλγαρίας, που θα ξεμπλοκάρει το έργο υλοποίησης του αγωγού Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη, εξέφρασε ο υφυπουργός Ανάπτυξης, Γεώργιος Σαλαγκούδης, στο πλαίσιο του 3ου Ενεργειακού Συνεδρίου για τη Μαύρη Θάλασσα που πραγματοποιείται στη Θεσσαλονίκη.

Την ελπίδα ότι στο τέλος του 2004 ή στις αρχές του
2005 θα υπογραφεί η τριμερής πολιτική συμφωνία μεταξύ Ελλάδας-Ρωσίας-Βουλγαρίας,
που θα ξεμπλοκάρει το έργο υλοποίησης του αγωγού Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη,
εξέφρασε ο υφυπουργός Ανάπτυξης, Γεώργιος Σαλαγκούδης, στο πλαίσιο του 3ου
Ενεργειακού Συνεδρίου για τη Μαύρη Θάλασσα που πραγματοποιείται στη Θεσσαλονίκη.

Σύμφωνα με τον υφυπουργό, από τη στιγμή που η Ρωσία
επιθυμεί πλέον την υλοποίηση του έργου και η Ελλάδα την επιδιώκει, κατά την
προσεχή επαφή με τη βουλγαρική πλευρά αναμένεται να επέλθει συμφωνία.

"Υπό την προϋπόθεση ότι η πολιτική συμφωνία θα
υπογραφεί στο τέλος του 2004, θα προχωρήσουμε στην επόμενη φάση, που έχει να
κάνει με τον προσδιορισμό του κόστους της κατασκευής, των φόρων, των fees και
των royalties από τους τεχνοκράτες", τόνισε ο κ.Σαλαγκούδης.  Πρόσθεσε δε ότι
"με έναν χρονικό ορίζοντα διαπραγματεύσεων της τάξης των δύο χρόνων, αναμένεται
να οριστικοποιηθεί και η συμφωνία δημιουργίας της εταιρίας. Πιστεύω ότι από τη
στιγμή που θα υπογραφεί η πολιτική συμφωνία, είναι ρεαλιστικό ένα χρονοδιάγραμμα
τεσσάρων χρόνων για την υλοποίηση του έργου".

 Σημαντικές παράμετροι για τη λειτουργία του
αγωγού, αποτέλεσαν αφενός η συνάντηση του κ.Σαλαγκούδη με τον ρώσο ομόλογό του
Βίκτορ Κριστένκο και αφετέρου η εξεύρεση των απαιτούμενων ποσοτήτων πετρελαίου
που θα διακινούνται μέσω του αγωγού (θα ανέρχονται στους 35 εκατ τόνους ρωσικού
πετρελαίου), όπως τόνισε ο γενικός διευθυντής του έργου, Χριστόδουλος Δήμας.

 Ο κ.Δήμας διατύπωσε ακόμη την εκτίμηση ότι ο
πετρελαιαγωγός Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολης είναι ο καταλληλότερος για την περιοχή,
σε σύγκριση με τους 5-6 ανταγωνιστικούς αγωγούς και με βάση όλα τα υπάρχοντα
κριτήρια, διαψεύδοντας κατηγορηματικά όσους υποστηρίζουν ότι ο αγωγός Μπακού-Τσεϊχάν
θα είναι ανταγωνιστικός έναντι εκείνου του Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολης.

Σχετικά Άρθρα

Back to top button